בופון: מעולם לא ספגנו בוז מהקהל שלנו, זה אפילו לא במחשבה

בופון. יגיע לסמי עופר
בופון. יגיע לסמי עופר | צילום: Gettyimages

קפטן נבחרת איטליה התייחס במסיבת העיתונאים למפגש מול חניכיו של אלישע לוי, ובפרט לסאגת זהבי: "הוא עשה טעות גדולה". המאמן ונטורה: "יש הרבה כבוד לישראל, היא עשתה לנו צרות"

(גודל טקסט)
נבחרת איטליה ערכה הערב (שני) את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר (21:45) מול ישראל. המאמן ג'אמפיירו ונטורה וג'אנלואיג'י בופון התייצבו אל מול המיקרופונים והתייחסו למפגש מול חניכיו של אלישע לוי.


ונטורה התייחס תחילה להפסד לספרד: "כשנמצאים באותו הבית עם ספרד, חייבים לקחת בחשבון את האפשרות שעלייה למונדיאל תהיה דרך הפלייאוף. למרות זאת, אני מאמין שנעלה למונדיאל בצורה כזו או אחרת. המשחק נגד ספרד היה שלב בדרך הארוכה שלנו לצמיחה מחדש. זה עזר לנו להבין כמה דברים שונים. אם נפגוש את ספרד במונדיאל, עם הכנה טובה זה בהחלט יהיה משחק אחר".



על מעמדו בנבחרת: "אני לא חושב שהיה מאמן באיטליה שלא ספג ביקורות על צורת המשחק של הנבחרת. הביקורות הן חלק מהעבודה שלנו. ביקורות יכולות לספק גם מקום לשיפור, הן מקובלות".


המשחק מול ישראל: "ישראל עשתה לנו חיים קשים בפעם הקודמת, יש לי הרבה כבוד אליהם. הם הפסידו במשחק האחרון וירצו להגיב על כך בהתאם. אנחנו רוצים לחזור לעצמו ולנצח את ישראל".


שחקני נבחרת איטליה מחויכים באימון המסכם (אודי ציטיאט)
שחקני נבחרת איטליה מחויכים באימון המסכם (אודי ציטיאט)


בופון, קפטן נבחרת איטליה, התייחס לתקרית עם ערן זהבי: "אין לי מושג מה קרה שם. אף פעם לא ספגנו כאלו שריקות מהקהל שלנו, זה משהו שאפילו לא במחשבות שלנו. למרות זאת, ברור שהמעשה שעשה הוא טעות גדולה, אפילו בלי להיות נוכח בתקרית".


על הביקורות אחרי ההפסד לספרד
: "הדבר היחידי שאני יכול לעשות הוא לענות במגרש. המשחק הזה לא ישפיע על מי שהייתי ועל מה שאני רוצה להמשיך להיות. אין לי מושג מה קרה לישראל מול מקדוניה. אף פעם לא ספגנו כאלו שריקות מהקהל שלנו, זה משהו שאפילו לא במחשבות שלנו. למרות זאת, ברור שהמעשה שנעשה הוא טעות גדולה, אפילו בלי להיות נוכח בתקרית".



בופון עם דונארומה ופרין.
בופון עם דונארומה ופרין. "זהבי עשה טעות גדולה" (אודי ציטיאט)


מי שעשוי לפתוח בין הקורות במקום בופון הוא שוערה הצעיר של מילאן, ג'אנלואיג'י דונארומה. לא ברור אם ההחלטה של המאמן ונטורה היא עקב היכולת הפחות טובה שהציג בופון נגד ספרד בהפסד 3:0 או רצון אמיתי להעניק הזדמנות לשוער בן ה-18, מי שנחשב ליורש של בופון שעדיין לא זכה לרשום הופעה במשחק רשמי, אלא רשם ארבע הופעות במשחקי ידידות. עוד בחוליית ההגנה, באיטליה משערים שדוידה אסטורי מפיורנטינה יחליף את לאונרדו בונוצ'י המוצהב ואנדראה קונטי ממילאן יחליף את לאונרדו ספינאצולה מאטלנטה כמגן. ספינאצולה לא שיחק אפילו דקה הליגה ולמרות זאת שיחק 90 דקות נגד ספרד.


בעקבות חמש הנקודות שאיבדה במשחקים מול ספרד, איטליה חייבת לנצח את שני המשחקים הבאים שלה כדי להבטיח לכל הפחות מקום בפלייאוף. זו תהיה הפעם הראשונה מאז 1997 שאיטליה תצטרך להתחרות בשלב ההצלבה.



ישראל תהיה הראשונה לפגוש את דונארומה במשחק רשמי? (Gettyimages)


יו"ר ההתאחדות האיטלקית קרלו טאבקיו הביע תמיכה באפשרות שדונארומה הצעיר יפתח וגם נשיא טורינו, אורבנו קאיירה, שאמר: "הפסד אחד לא הרס את כל הפרויקט של ונטורה. זה לא הוגן להאשים אותו אם הוא ניסה משהו וזה לא הצליח. אולי הוא ניסה יותר מדי". יחד עם זאת נכתב בעיתון "קוריירה דלו סרה" שכעת מעמידים בהתאחדות פנים של שקט תעשייתי ותמיכה במאמן, אבל אם איטליה לא תעלה למונדיאל הסכינים יישלפו. זאת למרות שונטורה האריך חוזה עד 2020.


"לונטורה יש אפשרות לתקן את המצב נגד ישראל", כתב העיתון. הביקורות בארץ המגף מדברות על כך שרק 14 חודשים עברו מאז אנטוניו קונטה עזב ונהבחרת נראית שונה לחלוטין ולרעה. "טקטית, טכנית ופיזית היינו נחותים מול ספרד. ונטורה שיחק עם שני קשרים באמצע שנאלצו להתמודד לפעמים נגד שישה ספרדים". לורנצו אינסיניה מנאפולי אמר: "כדי להגיע למונדיאל עלינו להישאר מאוחדים. אם נתחיל לריב ולהוציא את הלכלוך לא נגיע רחוק".


ב"גאזטה דלו ספורט" ניתחו את נבחרת ישראל ונתנו את הכותרת: "היריבה המושלמת". הכתבה עסקה בפרשת הפרישה מהבחרת של ערן זהבי ובמעמדו המעורער של המאמן אלישע לוי. "מלבד ליכטנשטיין, ישראל היא יריבה טובה ללקק נגדה את הפצעים". אגב, בכתבה מוזכר מואנס דאבור, שלא נמצא בסגל בשל פציעה, כאחד מכוכבי ישראל.


לורנזו אינסינייה.
לורנזו אינסינייה. "עלינו להישאר מאוחדים כדי לעלות (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי