פולין רוצה להבטיח עלייה, מונטנגרו ודנמרק בקרב על הפלייאוף

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | AFP

לנשים יספיק תיקו מול המונטנגרים כדי לסיים ראשונים, הסקנדינבים צריכים ניצחון על רומניה. סקוטלנד, סלובקיה וסלובניה בקרב משולש על המקום השני בבית 6. גרמניה ואנגליה במשחקים לפרוטוקול בלבד

(גודל טקסט)

המחזור העשירי והאחרון במוקדמות מונדיאל 2018 באירופה, ייצא מחר (ראשון) לדרך כשבבית 3 ייערכו משחקים לפרוטוקול בלבד, פולין תצטרך נקודה כדי להבטיח את המקום הראשון בבית 5 כשדנמרק ומונטנגרו ייאבקו על הכרטיס לפלייאוף ובבית 6 סקוטלנד, סלובקיה וסלובניה בקרב משולש על המקום השני.

בית 3
גרמניה – אזרבייג'ן (21:45, שידור ישיר בספורט2)

בבית שכל המחזור האחרון בו יהיה לפרוטוקול בלבד, אלופת העולם שהבטיחה את העלייה למונדיאל מהמקום הראשון עם 1:3 על צפון אירלנד, תארח את האזרים בקייזרסלאוטרן כשניצחון יוביל אותה לסיים את הקמפיין עם 30 נקודות ומאה אחוזי הצלחה. המאמן יואכים לב צפוי לבצע מספר רוטציות, וכבר הוציא מהסגל את קשר ריאל מדריד טוני קרוס, כדי שיקבל מנוחה לאחר שנפצע בצלע.


קרוס. יקבל מנוחה (Gettyimages)

משחקים נוספים
צ'כיה – סן מרינו (21:45, שידור ישיר בספורט1)
נורבגיה – צפיון אירלנד (21:45)

בית 5
פולין – מונטנגרו (19:00)

מוליכת הבית תארח בוורשה את מונטנגרו, במשחק בו תיקו יבטיח לה את המקום הראשון ועלייה אוטומטית למונדיאל. נבחרתו של אדם נבאלקה תקווה שהקפטן רוברט לבנדובסקי ימשיך בכושר המצויין בו הוא נמצא אחרי שכבש שלושער ב-1:6 על ארמניה במשחק האחרון והפך למלך שערי הנבחרת בכל הזמנים. בצד השני, מונטנגרו חייבת לנצח כדי לשמור על סיכוי תיאורטי לזכות בכרטיס לפלייאוף, וזאת בהנחה שדנמרק תפסיד בבית לרומניה.


דנמרק – רומניה (19:00, שידור ישיר בספורט1)

אחרי הניצחון 0:1 על מונטנגרו שהעלה אותם למקום השני, תיקו יספיק לסקנדינבים כדי להבטיח את הכרטיס לפלייאוף, כשניצחון עשוי להעלות אותם למקום הראשון אם פולין תפסיד למונטנגרו. עבור האורחים, שיסיימו את הקמפיין במקום הרביעי, מדובר במשחק לפרוטוקול בלבד.


לבנדובסקי. ימשיך בכושר המטורף? (AFP)

משחק נוסף
קזחסטן – ארמניה (19:00)

בית 6
ליטא – אנגליה (19:00, שידור ישיר ספורט2)

נבחרת שלושת האריות מגיעה למשחק לפרוטוקול עבורה, אחרי שהבטיחה את העלליה למונדיאל עם ה-0:1 הדרמטי על סלובניה במשחק האחרון. המאמן גארת' סאות'גייט יערוך רוטציות בהרכב, וכבר הודיע ששוער סטוק ג'ק באטלנד יפתח בין הקורות: "הוא היה סבלני וחיכה להזדמנות שלו. הוא בכושר טוב וזו הזדמנות טובה עבורו".

בצד השני, אחד מבין אמיליוס זובאס או ארנסטס שטקוס יפתח בקורות של ליטא, שתסיים את הקמפיין במקום החמישי והלפני האחרון בבית. גם החלוצים נריוס ואלסקיס, ששיחק מחצית ב-1:1 עם מלטה עשוי לפתוח. שחקני בני יהודה והפועל חיפה לא יהיו הנציגים היחידים מליגת העל במשחק אותו ישפוט אוראל גרינפלד יחד עם צוות ישראלי.


באטלנד. יקבל הזדמנות בין הקורות (Gettyimages)

סלובניה – סקוטלנד (19:00)
נבחרתו של גורדון סטראכן תלויה רק בעצמה אחרי הניצחון הדרמטי על סלובקיה, כשניצחון יבטיח להם את מקום בפלייאוף, אולי בדרך למונדיאל ראשון מאז 1998. סביר להניח שתיקו לא יספיק לסקוטים, אלא אם מלטה תעשה סנסציה ותנצח בחוץ את סקוטלנד סלובקיה המקביל. המארחת לעומתה, תגיע עם סיכויים קלושים למקום השני והויא תצטרך ניצחון על הסקוטים ואיבוד נקודות של סלובקיה.

סלובקיה – מלטה (19:00)
הסלובקים שירדו למקום השלישי אחרי ההפסד לסקוטלנד, חייבים לנצח את הנבחרת החלשה בבית כדי לשמור על סיכוי לסיים במקום השני, אך הם לא תלויים רק בעצמם ויצטרכו הפסד או תיקו של הסקוטים במשחק המקביל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי