צפו בתקציר: 0:0 ביוון שלח את נבחרת קרואטיה למונדיאל 2018

נבחרת קרואטיה
נבחרת קרואטיה | צילום AFP

החבורה של דאליץ' העפילה לטורניר ברוסיה בזכות 1:4 במשחק הראשון, שבזכותו התנהלה בנינוחות בפיראוס. פרישיץ' מצא את הקורה בחצי הראשון. המארחים סיפקו תצוגה חלשה, שער של פלקאס נפסל בטענת נבדל מוצדקת

(גודל טקסט)

לאחר ששווייץ העפילה הערב (ראשון) למונדיאל, גם קרואטיה הצטרפה אליה לאחר 0:0 מול יוון באצטדיון בפיראוס. הנבחרת האורחת ניצלה את היתרון 1:4 מהמשחק הראשון, בעיקר הסתגרה ולא איפשרה למקומיים להגיע למצב הבקעה מאיים. המארחים נראו מיואשים מהרגע הראשון, והקהל היווני שרק בוז בזמן נגינת ההמנון הקרואטי.

העפלה של קרואטיה למונדיאל ברוסיה תהיה הפעם השישית ברציפות שהנבחרת המשובצת תיקח חלק בטורניר היוקרתי. וזה יהיה הטורניר ה-12 שהקרואטים יהיו בו לאחר הפיצול מיוגוסלביה. מנגד, מיכאל סקיבה עשוי לאבד את מקומו כמאמן נבחרת יוון בעקבות אי ההגעה לטורניר ברוסיה.

המחצית הראשונה החלה בגישושים רבים מצד הנבחרת היוונית, שניסתה להפעיל לחץ על ההגנה הקרואטית שעמדה איתנה. המשחק לא התנהל ברמה גבוהה, ורק בדקה ה-17 הגיע האיום הראשון של המקומיים על שערם של האורחים, שבעיטה של לזארוס חלפה ליד הקורה השמאלית של סובוסיץ'. מאותו הרגע פרישיץ' החל לפעול באגף השמאלי של קרואטיה וירה פצצה לקורה של קראנזיס.

המחצית השנייה החלה כמו הראשונה. שתי הנבחרות התנהלו בעיקר במרכז המגרש, כשהיוונים שולטים בכדור ומנסים לחדור את ההגנה הקרואטית ללא ההצלחה. בדקה ה-58 מיטרוגלו הבין שהוא חייב לעשות משהו ובעט מ-20 מטרים, הכדור לא איים יותר מדי על סובוסיץ'. היוונים המשיכו לנסות ולהשיג לפחות שער כבוד. בדקה ה-78 שער של פלקאס המחליף נפסל בטענת נבדל מוצדקת דווקא של טורוסידיס, שבעיטה שלו פגעה בסובוסיץ' והגיעה אל רגליו של החלוץ המחליף. עד שריקת הסיום לא נרשמו אירועים מסקרנים, והקרואטים יצאו לחגוג במרכז המגרש לקול שריקות הבוז של האוהדים היוונים המתוסכלים. 

מיכאל סקיבה. צפוי לסיים את תפקידו (AFP)
מיכאל סקיבה. צפוי לסיים את תפקידו (AFP)

הרכבים
נבחרת יוון: אורסטיס קראנזיס, ואסיליס טורוסידיס, סוקראטיס, קוסטאס מנולאס, פנאגיוטיס רסטוס, אלכסנדרוס ציוליס, פנאגיוטיס טאצסידיס, זקה, לזארוס כריסטודלופולוס (קוסטאס פורטוניס, 59), טאסוס בקאסטס (גיאניס גיאניוטאס, 59), קוסטאס מיטרוגלו (דמיטריוס פלקאס, 79).

נבחרת קרואטיה: דנילא סובאסיץ', סימה וראסילקו, דיאן לוברן, דומאגוי וידה, איבן סטריניץ', איבן ראקיטיץ', מרסלו ברוזוביץ', לוקה מודריץ' (מתאיי מיטרוביץ', 90), מריו מנדז'וקיץ', איבן פרישיץ' (אנטה רביץ', 85), ניקולה קאליניץ' (אנדריי קרמריץ', 78).

מחצית ראשונה
דקה 10: היוונים שולטים בקצב משריקת הפתיחה, אך לא הצליחו להגיע למצב הבקעה מאיים.

דקה 17: לזארוס קיבל כדור על קו השער ובעט לכיוון שערו של סובסיץ', הכדור חלוף בסמוך לקורה.

דקה 28: פרישיץ פרץ מאגף שמאל למרכז ובעט לשער, הכדור התגלגל בסמוך לקורה היוונית.

ראקטיץ' ומיטרוגלו במלחמה על הכדור (AFP)
ראקטיץ' ומיטרוגלו במלחמה על הכדור (AFP)

דקה 41: מיטרוגולו הגביה מימין והכדור נחת על ראשו של זקה, שנגח לאחורנית וסובוסיץ' קלט ללא בעיה.

דקה 42: מהעבר השני, פרישיץ' ירה מ-20 מטרים ופגש רק את הקורה הרחוקה של קראנזיס.

מודריץ' מתקשה לעבור את טאצ'סידיס (AFP)
מודריץ' מתקשה לעבור את טאצסידיס (AFP)

מחצית שנייה
דקה 56: כמו בתחילת המחצית הראשונה, שתי הנבחרות לא מצליחות להגיע למצבי הבקעה.

דקה 58: מיטרוגלו ניסה את מזלו בבעיטה מ-20 מטרים, הכדור עבר ליד הקורה השמאלית של סובוסיץ'.

דקה 70: הגבה מסוכנת של פורטוניס הגיעה לרחבה, ובשנייה האחרונה לוברן הרחיק.

מריו מנדז'וקיץ'. משחק אגרסיבי של החלוץ (AFP)
מריו מנדז'וקיץ'. משחק אגרסיבי של החלוץ (AFP)

דקה 78: לאחר באלגן ברחבת קרואטיה, בעיטה של טורסידיס נעצרה על ידי סובוסיץ' והגיעה אל פלקאס המחליף, אך השער נפסל בטענת נבדל מוצדקת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי