בורקינה פאסו ערערה, מאנה וסנגל יישארו מחוץ למונדיאל?

סאדיו מאנה
סאדיו מאנה | AFP

יחד עם דרום אפריקה, שתי הנבחרות ערערו על ביטול תוצאת המשחק בין האריות לבפאנה-בפאנה מנובמבר 2016. אם הפנייה תתקבל בחודש הקרוב, העולה מבית 4 עשויה להשתנות

(גודל טקסט)

לא שקט באפריקה, לקראת מחזור הסיום במוקדמות מונדיאל 2018 שייערך הערב (שלישי). מוקד הסערה הוא בית 4, בו אמנם נכון לעכשיו סנגל הבטיחה את הכרטיס לרוסיה על חשבון דרום אפריקה, בורקינה פאסו וכף ורדה, אך נראה ששתי הראשונות לא מתכוונות להשלים עם המצב, וכעת סאדיו מאנה וחבריו עלולים שלא להגיע לגביע העולם.

כזכור, בנובמבר 2016 דרום אפריקה גברה 1:2 על סנגל, אך תוצאת המשחק בוטלה על ידי פיפ"א לאחר ששופט המשחק, ג'וזף למפטי הגנאי, נחשד במכירת המשחק. במפגש החוזר בין שתי הנבחרות שהערך בשבוע שעבר, ניצחו האריות 0:2. כעת, בורקינה פאסו שמדורגת שנייה בבית ודרום אפריקה שמדורגת אחרונה מעוניינות לערער על פסילת המשחק הראשון לבית הדין לבוררות בספורט (CAS), כדי לשנות את מיקומיהן בטבלה.

אם הערעור יתקבל, לדרום אפריקה יוענק ניצחון על סנגל ותוצאת המשחק מיום שישי תתבטל. לאריות יהיו כעת רק 8 נקודות כשגם הן על תנאי. במצב כזה לבורקינה פאסו ודרום אפריקה עדיין יישאר סיכוי להשיג את הכרטיס לרוסיה במחזור הסיום שייערך הערב. עם זאת, ניצחון של סנגל ללא מאנה הפצוע, על דרום אפריקה, יעלה אותם סופית. ההחלטה בערעור תינתן תוך חודש עד הראשון בדצמבר, עוד לפני הגרלת שלב הבתים של המונדיאל.


סנגל. חגגה מוקדם מדי? (AFP)

נשיא בורקינה פאסו, סיטה סנגרה, סירב לראות את עליית סנגל למונדיאל כעובדה מוגמרת ואמר: "סנגל עוד לא עלתה. ערערנו בבית הדין הגבוה לספורט וצריך לכבד את זה. הם אמרו לנו שהם דנים במצב ואותה הודעה נשלחה להתאחדות של דרום אפריקה. אנחנו צריכים כעת ניצחון גדול על כף ורדה ושסנגל תסיים רק בתיקו בדקאר, ואז יש אפשרות שנעלה. נשחק כדי לנצח ונפקח עין על המשחק המקביל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי