הכל חוץ מידידות: תיקו 2:2 בין ארגנטינה לאורוגוואי בבלומפילד

ליונל מסי
ליונל מסי | דני מרון

ערב בלתי נשכח של כדורגל: קבאני כבש ראשון (34) לאחר בישול נפלא של סוארס, שכבש מבעיטה חופשית אדירה (68). אגוארו כבש מבישול של הפרעוש (63), שהשווה את התוצאה מהנקודה הלבנה בדקה ה-90

(גודל טקסט)


אצטדיון בלומפילד ראה משחק כדורגל מרגש הערב (שני) כשנבחרת ארגנטינה ונבחרת אורוגוואי הגיעו למשחק ידידות רותח על אדמת ישראל. הצופים שחיסלו את כל הכרטיסים לאחר שעתיים בלבד, קיבלו תמורה אדירה לאגרה כשצפו בכדורגל קצבי ומרתק של כמה מהכוכבים הגדולים בעולם כיום.


האלביסלסטה קיוו להמשיך את המומנטום החיובי מהניצחון 0:1 על ברזיל בשבוע שעבר, ופתחו בהרכב התקפי עם ליונל מסי, סרחיו אגוארו ופאולו דיבאלה, כשמנגד, הסלסטה הציגו את צמד החלוצים האימתנים של לואיס סוארס ואדינסון קבאני. בדקה ה-34, למרות לחץ של הארגנטינאים, אדינסון קבאני כבש את השער הראשון לאחר מבצע קבוצתי נפלא שהסתיים בבישול של סוארס, והוריד את נבחרתו למחצית ביתרון 0:1. עוד קודם לכן, ה'אל מטאדור' התעמת עם מסי, וחברם המשותף, סוארס נאלץ להפריד.

העימות נמשך דקות ארוכות ואף נגרר למנהרה. למחצית השנייה שתי הנבחרות עלו בטירוף. בדקה ה-63, לאחר לחץ כבד, הרמה נהדרת מכדור חופשי של 'הפרעוש' מצאה את ראשו של סרחיו אגוארו, שהתרומם גבוה מעל ההגנה ונגח את השוויון לרשת. הארגנטינאים לא הספיקו לחגוג, ובצד השני, בדקה ה-68 לואיס סוארס שהוכשל על קצה הרחבה, סובב כדור חופשי נפלא לשער של אסטבן אנדראדה חסר האונים, והחזיר את נבחרתו ליתרון 1:2.


הארגנטינאים המשיכו ללחוץ, ובדקה ה-90 באו על שכרם. רועי ריינשרייבר הצביע על הנקודה הלבנה לאחר נגיעת יד של מרטין קסארס. ליונל מסי ניגש לכדור העונשין, בעט ברכות לפינה השמאלית והרים את בלומפילד לאוויר. 2:2 בסיום הדרבי הלוהט של דרום אמריקה.




אוהדי ארגנטינה בבלומפילד (דני מרון)



אוהדי אורגוואי בבלומפילד (דני מרון)



ליונל מסי מתחמם על הדשא בבלומפילד (דני מרון)



אדינסון קבאני מודה לאוהדים הנלהבים (דני מרון)



סרחיו אגוארו מתחמם (מאור אלקסלסי)



פאולו דיבאלה מודה לאוהדים הישראלים (מאור אלקסלסי)



תמונות מרגשות מאצטדיון בלומפילד (מאור אלקסלסי)


מהלך המשחק – מחצית ראשונה
היציעים מלאים, ההמנונים התנגנו והמשחק בבלומפילד יצא לדרך!  קרן ראשונה לארגנטינאים לאחר 3 דקות, דיבאלה ניסה להפתיע את ההגנה עם מסירה קצרה אך הכדור הורחק בקלילות. בדקה ה-8, כדור חופשי ראשון לליונל מסי לעיני הקהל הישראלי המתרגש. ההרמה המסובבת של ה'פרעוש' נעצרה אצל גודין.



נבחרת אורוגואי לפני המשחק (מאור אלקסלסי)



מסי מרקד על הדשא בבלומפילד (מאור אלקסלסי)



מסי מטריף את היציעים בבלומפילד (דני מרון)



סרחיו אגוארו מלהטט (דני מרון)


ניסיון ראשון מסוכן של מסי במשחק! הארגנטינאי להטט על קצה הרחבה, העביר דאבל פס עם אקוניה וניסה לבעוט לשער מקצה הרחבה, אך הכדור פגע בקואטס ויצא לקרן. הבלם האורוגוואי מתח את השריר במהלך והוחלף בג'ובאני גונסאלס כבר בדקה ה-16. הארגנטינאים המשיכו ללחוץ, פארדס פרץ נהדר מהאגף הימני וניסה להעביר כדור רוחב, אך קאסרס הרחיק במהירות.


בדקה ה-20, ניסיון מסוכן ראשון לנבחרת אורוגוואי, לואיס סוארס קיבל כדור ברחבה ובטכניקה נהדרת בעט עם החלק החיצוני של הנעל, אך הבעיטה נעצרה אצל אוטאמנדי הנהדר. 



סרחיו אגוארו וסבסטיאן קואטס. האחרון הוחלף עקב פציעה (מאור אלקסלסי)



אדינסון קבאני נאבק על הכדור עם לאנדרו פארדס (מאור אלקסלסי)



לוקאס טוריירה רודף אחרי מסי (דני מרון)



לואיס סוארס ורועי ריינשרייבר (מאור אלקסלסי) 

חצי שעה מותחת של כדורגל בבלומפילד, עד כה, הארגנטינאים נראים יותר מסוכנים. בדקה ה-30, מצב נייח כפול לארגנטינאים, אך ההרמות של פארדס מבעיטה חופשית ולאחר מכן מהקרן לא הגיעו לכתובת. בדקה ה-34 הגיע השער הראשון של המשחק. בסיומה של התקפה קבוצתית מצוין, לואיס סוארס הוריד כדור נהדר מהאוויר לאדינסון קבאני, ששמר על קור רוח מקרוב וכבש את הראשון. 0:1 לאורוגוואי 


הארגנטינאים מיהרו להגיב, ושתי דקות לאחר מכן מרקוס אקוניה כבש לאחר בלבול ברחבה, אך השופט פסל את השער בצדק, לאחר שפאולו דיבאלה נגע ביד. בדקה ה-43, בלומפילד נעמד על הרגליים והוציא את המצלמות. ליונל מסי הוכשל וניגש לכדור חופשי מ-25 מטרים, סובב מצוין אך חלש מדי וקמפאנה הדף בקלילות. אורוגוואי מובילה 0:1 בסיום המחצית הראשונה בבלומפילד.



אדינסון קבאני חוגג את שער היתרון (דני מרון) 



שער נפלא של ה'אל מטאדור' (דני מרון)



מסי וקבאני ברגע העימות (מאור אלקסלסי) 


מחצית שנייה
ליונל מסי, שהתעמת בסיום המחצית הראשונה עם אדינסון קבאני מגלה רעב להבקיע גם במשחק ידידות. בדקה ה-53, דייגו גודין הכשיל את פאולו דיבאלה וקיבל כרטיס צהוב. הפרעוש ניגש לכדור החופשי מ-35 מטרים, בעט בעוצמה לפינה הרחוקה אך קמפאנה הדף את הכדור. בדקה ה-63, הגיע השוויון. הרמה נפלאה של מסי ממצב נייח מצאה את הראש של סרחיו אגוארו, שהתרומם מעל כולם ונגח לרשת של קמפאנה. 1:1.





ואלוורדה רודף אחרי מסי (דני מרון)


לואיס סוארס. שער אדיר מבעיטה חופשית (דני מרון)


הארגנטינאים נכנסו לטירוף והחלו לחפש את המהפך. ליונל מסי להטט על קצה הרחבה, בעט בעיטה שטוחה אך הכדור פגע בגודין וניתז לקרן. הקצב הנהדר המשיך. לואיס סוארס הוכשל על סף הרחבה הארגנטינאית בדקה ה-67, ניגש לכדור החופשי וסובב בעיטה אדירה היישר לתוך הרשת של אנדראדה חסר האונים. 1:2 לאורוגוואי



מסי ואגוארו חוגגים את שער השוויון הזמני (דני מרון)



סוארס חוגג את השער הנפלא (מאור אלקסלסי)



סוארס מקפיץ את הקהל בבלומפילד (מאור אלקסלסי)


הארגנטינאים לא הפסיקו ללחוץ, ובסוף באו על שכרם. בדקה ה-90, רועי ריינשרייבר הצביע על הנקודה הלבנה לאחר נגיעת יד של מרטין קאסרס. ליונל מסי ניגש לנקודה הלבנה, בעט ברכות לפינה השמאלית, הרים את בלומפילד לאוויר והשווה את התוצאה. 2:2 בסיום.



מסי משווה בדקה ה-90 מהנקודה הלבנה (דני מרון)



מסי ומרטינס חוגגים את שער השוויון הדרמטי (דני מרון)


הרכבים
נבחרת ארגנטינה: אסטבן אנדראדה, רינזו סרביה, ניקולאס אוטאמנדי, ניקולאס טגליאפיקו, גרמן פסייה, לאנדרו פארדס (ניקולס גונזאלס), רודריגו דה פאול (גידו רודריגו), מרקוס אקוניה (דומינגז) ,פאולו דיבאלה, ליאו מסי, סרחיו אגוארו



נבחרת אורוגוואי: מרטין קמפאנה, מרטין קאסרס, דייגו גודין, סבסטיאן קואטס (ג'ובאני גונסאלס), מתיאס וינה, לוקאס טוריירה, מתיאס וסינו, פדריקו ואלוורדה, בריאן לוזאנו (רודרגז), לואיס סוארס, אדינסון קבאני (דייגו לקסלט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי