חלום שהפך לסיוט: דני אלבס לא מצליח להסתגל לסאו פאולו

דני אלבס
דני אלבס. מרוצה בסאו פאולו | NELSON ALMEIDA/AFP via Getty Images

ההתלהבות ממה שהתחיל כקאמבק מרגש ומעורר תקוות התפוגגה תוך שלושה חודשים בלבד. בברזיל מבקרים: "רק עכשיו הוא מבין מה זה לשחק בקבוצה גדולה כאן. הוא יעיל יותר בתקשורת מאשר על המגרש"

(גודל טקסט)

בקיץ האחרון, רגע אחרי שדני אלבס הניף את גביע הקופה אמריקה כקפטן נבחרת ברזיל וסירב ליותר מעשר קבוצות ברחבי העולם כדי לחתום בשורות אהבת נעוריו סאו פאולו, אף אחד לא יכול היה לדמיין שהחזרה המרגשת של המגן תהפוך לסיטואציה נוראית בזמן כה קצר. כזכור, אלבס הוצג לעיני 40 אלף אוהדים ובסקר שנערך על ידי "גלובו" המקומי, ההחתמה שלו דורגה כרביעית הכי גדולה בברזיל בכל הזמנים אחרי זו של רומאריו בפלמנגו ב-2005, רונאלדו בקורינתיאנס ב-2009 ורונאלדיניו בפלמנגו ב-2011. 39 דקות בלבד לקח למגן לפרוע שטר ראשון, עם שער ניצחון נגד סיארה. עשרה משחקים חלפו מאז וכל ההתלהבות התפוגגה.

בשבוע שעבר, כאשר סאו פאולו פגשה את פאלמיירס, אלבס בן ה-36 מצא עצמו תחת אש. לאחר שהוצב בעיקר בקישור מאז שחזר, הוא תופקד בעמדה הטבעית שלו כמגן ימני אבל לא הצליח למנוע תבוסה 3:0. בניגוד ללא מעט שחקנים אחרים בקבוצה, קפטן הנבחרת סירב להתייצב מול המיקרופונים לאחר המשחק. למרות הקריירה המפוארת במועדונים הגדולים באירופה, נדמה כי להיסטריה המטורפת סביב הקאמבק שלו לליגה הברזילאית, גם אלבס המנוסה לא היה מוכן.

"אני חושב שאלו היו שלושת חודשים הכי אינטנסיביים בקריירה שלי", אמר בראיון לאחרונה, "אין יציבות בברזיל. איך אפשר לבנות קריירה כאן? חזרתי רק לפני שלושה חודשים ואני כבר חסר תועלת. אני השחקן הכי מעוטר בהיסטוריה ועדיין יש ויכוח האם אני יכול לתרום או לא. לעזאזל, שיחקתי שמונה שנים בברצלונה וזכיתי ב-23 תארים כי יש שם יציבות, דברים לא נבנים בין לילה".


ההתרגשות מהקאמבק המרגש התפוגגה במהירות (NELSON ALMEIDA/AFP/Getty Images)

אלבס עזב את ברזיל לטובת סביליה בגיל 19 בלבד ולמרות ההצלחה הגדולה שלו באירופה, הוא לא באמת זכה לחוות כיצד הדברים מתנהלים במולדתו: "כשמדובר בברזיל, יש לו מעט ניסיון", הסביר פרשן "ספורטי.וי" ארנאלדו ריביירו, "כמובן שהוא הצליח במדי הנבחרת, הופיע במונדיאל וזכה בקופה אמריקה, אבל זה לא משקף תמונה מלאה של שגרה יומית במועדון ברזילאי ושל ההתנהלות עם התקשורת. עכשיו הוא חווה מה זה לשחק בקבוצה גדולה בברזיל, שלא זכה בטורניר משמעותי כבר תקופה ארוכה. מדובר בתנודות מטורפות ולדעתי הוא לא חווה את זה בעבר".

לשם ההשוואה, דני אלבס שיחק תחת 11 מאמנים שונים במהלך שנותיו באירופה. בסאו פאולו, לעומת זאת, עברו ארבעה מאמנים שונים רק בשנה האחרונה. למרות שייצרה כישרונות כמו דויד נרס, קאסמירו, אדרסון ולוקאס מורה, "הטריקולור" לא זכתה בתואר מאז 2011. אלבס קיבל את השכר הגבוה במדינה כחלק מניסיון להחזיר את המועדון לימיו הגדולים, אך כאשר סאו פאולו סיימה בחודש ספטמבר בתוצאה 1:1 נגד העולה החדשה אלגואנו, אשר כל שחקניה מקבלים סכום כמעט זהה למשכורת של המגן, לא היה מה שימנע מאוהדי הקבוצה לשרוק בוז לאלבס וחבריו.

באותו יום השחקן ביקר את התקשורת על כך שטענה כי הוא צריך לשחק כמגן ולא כקשר, כפי שהיה עד אז. אלבס הסביר שבקישור הוא יכול לגעת יותר בכדור ולהשפיע יותר על המשחק: "רוב התקשורת מעולם לא שיחקה כדורגל, הם רק יוצרים אי נוחות בתוך המועדון עם השאלות לגבי העמדה שלי. אני כאן לעזור לסאו פאולו".


כל הניסיון בנבחרת לא עוזר לו בליגה המקומית. דני אלבס (JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images)

"הוא תמיד היה מסוג השחקנים שהולכים ישר ולעניין. מה שקורה זה שבברזיל היינו רגילים לראיון או שניים שלו בשנה, עכשיו הוא מדבר הרבה יותר", אמר ריביירו, "אני חושב שהוא מופתע מהתגובות לדבריו שהוא אומר. הוא מעולם לא פגש לחץ כזה. פתאום הוא הפך לאחד השמות המרכזיים בכדורגל המקומי, במועדון שנתון תחת לחץ גדול והוא לומד להתמודד עם זה".

אחת הסיבות העיקריות לחזרתו, מעבר לאהבה הגלויה לקבוצה האהודה עליו, הייתה שאף קבוצה אחרת חוץ מסאו פאולו לא הציעה לו חוזה לשלוש עונות. זה לא סוד שאלבס מעוניין לשמור על כושר על מנת להשתתף במונדיאל 2022, אז יהיה בן 40. הבעיה היא שמאז המעבר, הוא לא מוצא שקט תעשייתי במועדון. קוקה, המאמן הקודם של סאו פאולו, התפטר לכאורה בעקבות ויכוח עם השחקן לגבי עמדתו במערך. למרות שהמועדון החליט על מינוי העוזר של קוקה למחליפו הקבוע, אותו עוזר התפטר כעבור יום אחד בלבד בטענה שאלבס הפעיל לחץ למנות את מי שמדריך את הקבוצה כיום, פרננדו דיניז.


"סאו פאולו לא צריכה להסתגל אליו, ההפך הוא הנכון" (NELSON ALMEIDA/AFP/Getty Images)

"מינויו של דיניז היה מבוסס על דעתו של אלבס", סיפר פרשן באתר UOL, "מה שמעורר סקרנות, כי ככל הנראה הוא בקושי הכיר את דיניז לפני כן. אני זוכר שבראיון שעשה במהלך הקדנציה שלו בפ.ס.ז', הוא החמיא למאמן אבל לא הצליח לזכור את השם שלו. עד כה, אלבס מתעסק יותר בתקשורת מאשר בלשחק כדורגל".

יכול להיות שקפטן נבחרת ברזיל רצה מאמן שיעזור לו לשחזר את הסגנון שלו מימי ברצלונה, אבל בשורה התחתונה, חוויית הקאמבק לברזיל הסתברה עבורו כהרבה יותר קשה מהצפוי. כפי שריביירו סיכם: "זו לא סאו פאולו שצריכה להסתגל לדני אלבס, ההפך הוא הנכון. עדיף בשבילו להבין את זה כמה שיותר מהר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי