עדכונים שוטפים: חולים נוספים בוולנסיה, שחקן מילאן ביקר את התנהלות איטליה

שחקני ולנסיה
שחקני ולנסיה | VINCENZO PINTO/AFP via Getty Images

הקבוצה הספרדית, בה אובחנו אתמול חמישה נדבקים בקורונה, הודיעה כי 35% מאנשי המועדון נדבקו. קשר הנראזורי, לוקאס ביגליה: "התייחסו לבעיה בזלזול". וגם: המחווה של עיריית נתניה והרוש ייכנס לבידוד בישראל

(גודל טקסט)

כמעט בכל העולם הפסיקו לקיים תחרויות ספורט כחלק מהמלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה. המשמעות היא שגם ברוב המדינות הבודדות שעוד נערכים בהם אירועי ספורט, נאסרה כניסת קהל. כך היה גם בדרום אמריקה ובמרכזה עד הלילה (בין ראשון לשני), שם ההתאחדויות עוד התעקשו על המשך העונה כמתוכנן, גם אם בלי קהל, אבל היו אלה השחקנים שעשו סוף לסיפור. כך נפתח יום שני (16.3) ואנו בספורט1 נספק לכם את כל העדכונים מסביב לעולם בצל התפשטות נגיף הקורונה.

כל העדכונים, יום שני 16.3.2020
* התפשטות הקורונה נמשכת בשורות ולנסיה: לאחר ששלושה משחקני הקבוצה אובחנו אתמול כחולים, יחד עם שני אנשי צוות, הספרדים הודיעו היום שלאחר בדיקות שביצעו, 35% מאנשי המועדון נדבקו בנגיף.

* ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, נענתה ליוזמת שגרירות ישראל באיטליה וכמחווה לעם האיטלקי הואר איצטדיון נתניה בצבעי דגל איטליה.

אצטדיון נתניה מואר בצבעי דגל איטליה (רן אליהו)
אצטדיון נתניה מואר בצבעי דגל איטליה (רן אליהו)

* משחק לא צפוי להיערך בין נבחרות ישראל לסקוטלנד בשבוע הבא, אולם כך או אחרת מי שצפוי לשהות בבידוד באותם ימים הוא שוער ספרטה רוטרדם,  אריאל הרוש שהחל הבוקר את דרכו לישראל. השוער העלה תמונה שלו עם מסכה משדה התעופה באמסטרדם, רגע לפני שיגיע ארצה ויחל בבידוד.


אריאל הרוש בדרכו לישראל (אינסטגרם)

* מוות טראגי בספרד. מאמן קבוצת הילדים של אתלטיקו פורטדה אלטה, פרנסיסקו גרסיה, נהגר מווירוס הקורונה בגיל 21, מספר ימים אחרי שגילה את הנגיף וכך הפך לאדם הצעיר ביותר שמת מהנגיף בספרד.

* קשרה של מילאן, הארגנטינאי לוקאס ביגליה, ביקר את ההתנהלות באיטליה סביב בנוגע לנגיף כשאמר ל-CNN: "לא רק שהם זלזלו בבעיה, אלא שאנשים גם לא נשמעו להוראות. אנחנו על סף התמוטטות, רופאים עובדים ללא הפסקה. לא רק שאנשים מתים בגלל הווירוס, גם חולים במחלות אחרות מתים בגלל שאינם יכולים לקבל את הטיפול הדרוש. הקורונה הותירה אנשים אחרים בהפקר".

* אלסנדרו דל פיירו, אלוף העולם עם איטליה ב-2006 ואגדה יובנטינית,חי בשנים האחרונות בלוס אנג'לס ובתור אחד ששומע ממקור ראשון על המתרחש בארצו ורואה את התמונות הקשות, הוא מזהיר את האמריקאים: "אין שום הכוונה מה לעשות, אז אנשים נכנסים לפאניקה ומסתערים על הסופרים. אנחנו, האיטלקים, עקבנו אחרי מה שקרה בבית ואנחנו יותר מוכנים. אמריקה לא חסינה בפני הקורונה".

* הבעלים של הופנהיים דיטמר הופ, עלה לכותרות בשבועות האחרונים בעקבות הקללות נגדו מצד אוהדי באיירן מינכן שהובילו להפסקת המשחק ומחאה משותפת של שחקני הקבוצות עד שריקת הסיום. לאחר שספג ביקורות קשות ייתכן דווקא הוא יציל את הכדורגל העולמי. לפי 'דה שפיגל' החברה של הופ עובדת על נוגדן לנגיף הקורונה ואף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניסה לקנות אותו, אך נענה בשלילה. "אנחנו רוצים לדאוג לחיסון לכולם, גרמניה לא למכירה", אמר שר הכלכלה פיטר אלטמאייר.

*ההתאחדות המקסיקנית, שם עוד שיחקו הלילה, הודיעה על עצירת הליגה – ולשם הפיקנטריה, תופתעו לדעת שבדקה ה-99 במשחק בין אמריקה לקרוס אסול, שנעל את הליגה, השוער שהדף פנדל עונה לשם…חוסה קורונה.

* למרות האמור לעיל, בארגנטינה הסיפור שונה. אחרי שריבר פלייט סירבה להתייצב למשחק הביתי מול טוקומן בגביע הסופרליגה בארגנטינה, הלילה הבהיר נשיא ארגנטינה, אלברטו פרננדס כי חרף סגירת גבולות ונקיטת אמצעים דומה שמתחילה רק עתה במדינה, כמו סגירת גנים ובתי ספר, הוא תומך בהמשך עונת הכדורגל, אבל בדלתיים סגורות. במסיבת עיתונאים שנערכה בבואנוס איירס הוא אמר על ענפי הספורט ובדגש על כדורגל: "אין לי בעיה כל עוד ימשיכו לשחק בלי קהל. אשמח גם שכל המשחקים ישודרו בטלוויזיה כדי שהתושבים יישארו בבתים וייהנו מכדורגל".


המונומנטל של ריבר. זה לא נעים לראות אצטדיון ריק (Marcelo Endelli/Getty Images)

* שחקני גרמיו הברזילאית עלו אמש למגרש עם מסכות על פניהם, במחאה על כך שהם ממשיכים לשחק כדורגל חרף החשש לבריאותם. בכל העולם עוצרים את הספורט ומאפשרים לשחקנים להגן על עצמם מנגיף הקורונה על ידי בידוד, אבל בברזיל עד כה נערכו משחקים, גם אם ללא קהל, ובגרמיו מחו: "מדובר בחיים שלהם וצריך לקחת אותם ברצינות", גיבה אותם פאולו לוז, המנהל המקצועי של הקבוצה. מדובר היה במשחק הליגה המחוזית שהסתיים ב-2:3 לגרמיו, שחשוב לציין כי שחקניה הורידו את המסכות עם שריקת הפתיחה. 

מאמן גרמיו רנאטו גאוצ'ו הוסיף: "כל העולם עצר – בברזיל לא צריכים לנהוג כך גם כן? זה המסר שלנו ואנחנו מקווים שיקשיבו לנו. אנחנו מקווים שההיגיון יכריע". גם מאמן פלמנגו ז'ורזה ז'סוס אמר בקצרה בנושא הקורונה: "השחקנים הם לא סופר-מנים, צריך לשמור עליהם". בקורינתיאנס עוד ניסו לייצר אווירה ובמהלך המשחק השמיעו ברמקולים הקלטות של אוהדי הקבוצה שרים. ואכן, שעה קלה לאחר האירועים הללו, ההתאחדות הברזילאית הודיעה על עצירת כל המשחקים עד הודעה חדשה – כולל אלו שבשתי הערים הגדולות ריו דה ז'ניירו וסאו פאולו, שם אישרו לקיים משחקים רק בדלתיים סגורות. "אנחנו מקבלים את האחריות שיש לעולם הכדורגל כדי להילחם בקורונה", נמסר.


מאמן גרמיו מצטרף למחאה במסיבת העיתונאים (Lucas Uebel/Getty Images)

* עוברים לכדורסל: רודי גובר, השחקן הראשון שנדבק ב-NBA וגרם להשבתת הליגה כולה, פרסם סרטון ששוחרר על ידי הליגה וסיפר על מצבו בימים הללו וממשיך להביע חרטה על התנהגותו לפני שגילה שנדבק בנגיף: "אני מרגיש קצת יותר טוב כל יום. הלוואי יכולתי להתייחס לסיטואציה הזאת ברצינות רבה יותר ואני מקווה שאחרים יעשו זאת, כי אנחנו יכולים לעבור את זה ביחד".


* נשארים ב-NBA עם חדשות טובות. קורטני קירקלנד ששפט את משחקה האחרון של יוטה נגד טורונטו, נבדק בעקבות חשש מהידבקות בנגיף הקורונה והתוצאות נמצאו שליליות. השופט הוותיק בעל ניסיון של 20 שנים בליגה הטובה בעולם, שוהה מאז יום חמישי בבידוד בסקרמנטו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי