הירושימה ניצחה 0:2 את אוקלנד בשלב הפלייאוף

היפנים חוגגים לעיני הקהל המקומי את מקומם בשלב הבא
היפנים חוגגים לעיני הקהל המקומי את מקומם בשלב הבא | צילום: AFP

מונדיאל הקבוצות: המארחים היפנים לא התקשו מול היריבה מניו זילנד

(גודל טקסט)

טורניר גביע העולם למועדונים של פיפ"א יצא לדרך כאשר באצטדיון הלאומי ביוקהומה גברה הירושימה היפנית 0:2 על אוקלנד סיטי הניו-זילנדית בשלב הפלייאוף.

הטורניר, המכונה גם מונדיאל הקבוצות, מפגיש מדי שנה, בחודש דצמבר, שבע קבוצות – שש אלופות היבשות השונות והאלופה המקומית במדינה המארחת – לטורניר נוקאאוט בסיומו מוכתרת אלופת העולם.


ביום ראשון ייצא לדרך שלב רבע הגמר, כאשר המנצחת הירושימה תפגוש את מזאמבה מהרפובליקה הדקמוקרטית של קונגו וקודם לכן באותו יום תפגוש אמריקה המקסיקנית את גואנגז'ו הסינית.

השנה, במסגרת המהדורה ה-12 של הטורניר, ישתתפו ברצלונה (ספרד, זכתה בליגת האלופות), ריבר פלייט (ארגנטינה, זכתה בליברטדורס), גואנגז'ו (סין, אלופת אסיה), אמריקה (מקסיקו, אלופת צפון אמריקה), מאזמבה (הרפובליקה הדמקורטית של קונגו, אלופת אפריקה) והשתיים שכאמור פתחו את הטורניר, אוקלנד שזכתה באליפות אוקיאניה והירושימה המארחת את הטורניר והעולה לרבע הגמר.

יש לציין כי המפגש בין הירושימה לאוקלנד זהו המשחק היחידי שנערך במסגרת שלב הפלייאוף, כאשר המקומיים שניצחו העפילו לשלב רבע הגמר ואליהם יצטרפו נציגות אסיה, אפריקה וצפון אמריקה. ריבר פלייט וברצלונה יחלו את דרכן רק בשלב חצי הגמר.

יפן, שאירחה 6 מ-11 המהדורות של הטורניר עד היום, מקבלת את הטורניר בחזרה אחרי שנתיים בהן שוחק במרוקו. גם מהדורת 2016 תיערך ביפן, לפני שהטורניר ינדוד לאיחוד האמירויות למשך שנתיים. הזוכה בגביע מקבלת 5 מיליון דולר וזוכה לענוד 'פאץ'' זהוב על חולצתה למשך שנה.

אלופת העולם היוצאת היא ריאל מדריד, שניצחה בשנה שעברה 0:2 את סן לורנסו בגמר. כעת המסע אל עבר אלופת העולם לקבוצות מתחיל מחדש. 

מהלך משחק:

דקה 9

0:1 להירושימה: מינאגווה הבקיע ספק מעמדת נבדל כבר בדקה התשיעית, אחרי הדיפה רשלנית מצד השוער האורח.

דקה 70

0:2 להירושימה: שיוטאני כבש מזווית קשה מאוד, לאחר שבעיטה שלו שינתה כיוון ונכנסה פנימה בין רגליו של השוער. שער מאוד מביך לאורחת שמסיימת את דרכה בתחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי