פארטיי הוא הדבר הבא של אתלטיקו

תומאס פארטיי. בא למסיבה
תומאס פארטיי. בא למסיבה | צילום: Gettyimages

הגנאי שהגיע לבירת ספרד כאלמוני מתגלה כיהלום של הקולצו'נרוס

(גודל טקסט)

בספרד אומרים שבאתלטיקו מדריד אפשר לשמוע בימים אלה בעיקר את השקט, כי שם לא רודפים אחרי כותרות סנסציוניות בתקשורת. הקולצ'ונרוס, שעלו בסוף השבוע האחרון למקום הראשון בליגה אחרי 19 חודשים, זכו כבר לפני שנתיים באליפות ומאיימים לחזור על ההישג גם העונה. 

 

רומן אברמוביץ' יודע מדוע הוא רוצה את דייגו סימאונה כמנג'ר צ'לסי. הוא בדיוק המאמן שרצה לראות בז'וזה מוריניו – אחד שגם מביא תארים וגם בונה קבוצה לטווח ארוך. הרי הייחודיות של אתלטיקו נעוצה ביכולת למכור שחקנים ולרכוש חדשים לאותם המשבצות בכסף קטן יותר מבלי להוריד מאיכות המשחק. סימאונה, שהאריך חוזהו לחמש שנים במועדון, נשאל אם יעזוב ואמר: "יהיה קשה לעזוב קבוצה שאני קשור לפרויקט שלה כבר מהאינקובטור".

 

 

אבל מעבר למובן מאליו, סימאונה גם הצליח העונה לשלוף הפתעה מהשרוול. קוראים לו בספרד "תומאס", למרות שהגנאי בן ה-22 עונה לשם תומאס פארטיי. הוא הצליח להרשים על אף שלא פתח באף משחק ליגה העונה ועומד לרשותו שער אחד שכבש בניצחון על 0:1 לבאנטה, שהעלה את הקבוצה למקום הראשון. לאתלטיקו הוא הגיע בגיל 17, אז נשלח להשאלות באלמריה ומאיורקה, לפני ששכנע הקיץ את סימאונה שהוא בשל כדי לשחק באתלטיקו.

 

הגנאי, שחתום  אצל הקולצ'ונרוס עד 2019, קיבל את הצ'אנס אחרי שהתברר כי פציעתו של טיאגו הפורטוגלי בנובמבר תשבית אותו לארבעה חודשים. "לא קיבלתי הרבה דקות משחק העונה (124 דקות בליגה), אבל עבדתי קשה ושיחקתי בכל המפעלים", הוא אמר אחרי השער מול לבאנטה. "אני מאושר שכבשתי, אבל הכי חשוב לי זה שהמאמן נתן לי צ'אנס".

 


פארטיי. לא ידע מילה בספרדית כשהגיע (Gettyimages)

 

הקשר בעל היכולת הטכנית המצוינת נולד בעיר קטנה בשם אודומסו קרובו בדרום גאנה, כ-60 קילומטרים מהעיר אקרה. הוא נחשב לאזרח הכי מפורסם בעירו ולמשחק בגביע המלך נגד ראיו ואייקאנו שהסתיים ב-1:1 הגיעה כל משפחתו כולל הוריו ושבעה אחיו ואחיותיו.

 

סוכנו חוסה חימנס מסוכנות השחקנים שנושאת את שמו "חימנס", המליץ עליו והנחית אותו במדינה מבלי שידע מילה בספרדית. "לא רצינו לעשות טעויות בקשר אליו. לא היה מקום להביא אותו סתם לספרד. אבל אחרי שבחנו אותו טוב הגענו למסקנה שהוא יכול להיות להיט"", העיד. הקשר הגנאי עדיין מתגורר בדירה שכורה, יחד עם שחקני נוער של המועדון.

 

ארנסט סורגבורדיור, המשמש כסקאוט של סוכנות השחקנים חימנס באפריקה, קיבל עליו המלצות בזמנו, לפיהן הוא לא רק חזק פיזית אלא גם מצטיין בטכניקה.

 


אוהדי אתלטיקו יתאהבו (Gettyimages)

 

לתומאס הייתה סבלנות לחכות למועד המתאים לפרוץ קדימה, במיוחד אחרי שסורגבורדיור טען ששומרים אותו באתלטיקו בצמר גפן: "לא נתנו לו לטוס הביתה בחורף. אולי בקיץ נטיס אותו לחופשה. הוא הגיע לאתלטיקו כמו יהלום שחור. לא היה לו מושג בטקטיקה, אבל היה לו כדורגל שאיתו הוא נולד". גם אם סימאונה נכשל עם שחקנים כמו ג'קסון מרטינס ומריו מנדז'וקיץ' (שנמכר ליובנטוס), מצליח "צ'ולו" למצוא כוכב אחד שלוקח את הקבוצה לצמרת, ביחד עם הצרפתי אנטואן גריזמן, שכבש 31 שערי ליגה ב-55 משחקים בעונה וחצי.

 

אז לצד ההגעה של קרנביטר מריבר פלייט, תומאס פראטיי הוא הדבר הבא בו יתאהבו אוהדי הקולצ'ונרוס. בינתיים, ווטפורד כבר גילתה עניין, אבל נדמה שסימאונה לא יוותר עליו כל כך מהר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי