הצעה: סופר ליגה אירופית במקום ליגת האלופות מ-2018

ברצלונה חוגגת. הבלאוגרנה תזכה גם בפורמט החדש?
ברצלונה חוגגת. הבלאוגרנה תזכה גם בפורמט החדש? | צילום: Gettyimages

הקבוצות הגדולות מאחורי היוזמה. נשיא יובה: "רוצים להרוויח כמו ב-NFL"

(גודל טקסט)

איגוד הקבוצות הגדולות באירופה (ECA) מעוניין לבטל את ליגת האלופות החל מ-2018 ולהקים במקומה סופר ליגה אירופית. נשיא יובנטוס, אנדראה אניילי, אמר: "הגדולות רוצות ליצור ליגה שתרוויח שבעה מיליארד יורו כמו ליגת ה-NFL וכדי להגיע לכך אנחנו מוכנים לעשות הכל".

 

בייסוד ההצעה, אותה מובילות גם באיירן מינכן וברצלונה שני רעיונות חדשניים: שריון מקומות לגדולות בלי קשר למיקומן בליגה של ארצם בעונה קודמת (בדומה ליורוליג), ושינוי הפורמט: במקום שלב בתים ואז נוק אאוט עד לזוכה, ליגה רגילה עם מספר קבוע של מחזורים. האלופה לא תוכרע במשחק אחד,  אלא תהיה מי שתצבור את מירב הנקודות בליגה.

 

 

אפשרות נוספת היא להקים ליגת אלופות עם קבוצות קבועות שיצטרפו אליה כל שנה קבוצות חדשות לפי דירוג ההישגים שלהם.  חייבים לציין שכל ההצעות שהוגשו לעיון עדיין לא מגובשות, בבחינת טיוטות.

 

אופ"א בבעיה. אם ראשיה יתעלמו מהלחץ, הגדולות מסוגלות לפרוש ולהקים ליגה עצמאית. אם ייענו להצעה יפגעו בכל שאר הקבוצות השייכות להם. אופ"א סיכמה עם ה-ECA  שתעביר להם 1.3 מיליארד יורו עד 2018, אבל ברגע שהסיכום הזה ייגמר הכל פתוח.

 

הקבוצות הגדולות ייפגשו לעיתים תכופות? (Gettyimages)

הליגות המקומיות ייפגעו (Gettyimages)

 

מצד שני מי שתוקעות מקל בגלגלים הן האנגליות הגדולות. הקמת סופר ליגה אירופית תפגע מן הסתם בליגות המקומיות ובעיקר הפסדים לפרמיירליג שחתמה על חוזי שידור בסך 2.5 מיליארד ליש"ט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי