קאפלו מגלה: "הייתי קרוב לתת אגרוף לקסאנו"

קבוצה של גברים. קאפלו עם קסאנו ברומא
קבוצה של גברים. קאפלו עם קסאנו ברומא |

המאמן: "ביקשתי מרונאלדו לרדת במשקל, הוא השחקן הכי טוב שאימנתי"

(גודל טקסט)

פאביו קאפלו נחשב לאחד המאמנים המצליחים והמכובדים ביותר בכדורגל האירופי, לאחר שזכה בין היתר בשבע אליפויות מקומיות ובליגת האולופת. לאחרונה העניק המאמן ראיון נרחב לעיתון "אס" בו שפך אור על נקודות ציון רבות בקריירה הארוכה שלו.

 

בין היתר, סיפר האיטלקי שאימן בעבר את מילאן, ריאל מדריד, רומא נבחרות אנגליה ורוסיה, כי היה קרוב לעימות פיזי עם החלוץ האיטלקי אנטוניו קסאנו: "כמעט נתתי לו מכות כשאימנתי אותו ברומא, אבל הייתה לי קבוצה מיוחדת עם גברים אמיתיים שזכו בליגה".

 

 

"אני מכבד שחקנים, אבל אני רוצה שיכבדו גם אותי. אני רציני, אבל לא קשוח", הבהיר קאפלו. "כשאתה מאמן אתה צריך 40 שחקנים שיכבדו אותך כל יום. אבא שלי היה אומר שאתה צריך רק מילה אחת והיא כבוד".

 

מאמן הגנתי? קאפלו בימיו בריאל מדריד (gettyiamges)

 

לקאפלו, שמאז שפוטר מנבחרת רוסיה במהלך מוקדמות יורו 2016 לא שב לאמן, דבקה במהלך השנים תדמית של מאמן הגנתי. "זה השקר הכי גדול בעולם", התייחס לכך בזעם. "התחילו להגיד את זה כשזכיתי בתואר הראשון שלי עם מילאן וכל התוצאות היו 0:1".

 

"בשנה הראשונה שלי בריאל מדריד היה לי רק קשר הגנתי אחד: פרננדו רדונדו", המשיך. "לידו שיחק קלרנס סיידורף שכבר היה קשר התקפי. היה לי את ויקטור בכנף אחד, ראול בחוד וגם פרדראג מיאטוביץ' ודאבור סוקר שיחק מקדימה. זה כדורגל הגנתי?".

 

הוריד במשקל למען קאפלו. רונאלדו (gettyimages)

 

על העבודה שלו עם רונאלדו הברזילאי בריאל מדריד, בה זכה באליפות בעונת 2006/7 ופוטר לאחר מכן, סיפר קאפלו: "בפעם הראשונה שהוא הגיע אלינו שאלתי אותו כמה הוא שוקל והוא השיב: 96 קילו. שאלתי כמה שקל כשזכה במונדיאל 2002 והוא ענה לי 84 קילו. ביקשתי להוריד במשקל ל-90 קילו והוא עשה את זה".

 

"כשאימנתי את ריאל היא הייתה מועדון של דיבורים", סיכם. "היו שם המון קליקות. כולם היו שחקנים גדולים, אבל הם לא היו מחוברים. כששואלים אותי מי השחקן הכי גדול שאימנתי אני משיב: רונאלדו הברזילאי. חוץ ממנו אני יכול לציין גם את מרקו ואן באסטן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי