נציג בחריין הוא המועמד המוביל לנשיאות פיפ"א‎

שייח' אל ח'ליפה. ניצחון מובטח?
שייח' אל ח'ליפה. ניצחון מובטח? | צילום: Gettyimages

שייח' אל ח'ליפה הבטיח את הקולות של אפריקה ואסיה. פלאטיני ישאר באופ"א?

(גודל טקסט)

הבחירות לנשיאות פיפ"א יתקיימו ב-24 בפברואר ונכון לעכשיו שייח סלמאן בן אבראהים אל ח'ליפה מבחריין מוביל במרוץ להיות נשיא פיפ"א הבא במקומו של ספ בלאטר. יו"ר הכדורגל של איחוד אמירות במפרץ הפרסי הצליח להבטיח לעצמו את הקולות של אפריקה ואסיה לקראת הבחירות.

 

המועמד הירדני הנסיך עלי בין אל חוסיין התלונן שהקונפדרציה של אפריקה ביצעה מהלך לא חוקי כדי לתמוך במועמד מבחריין. הוא כעס על הנשיא הזמני של פיפ"א איסא הייטו שהבטיח שאפריקה תשמור על ניטרליות ותצביע עניינית.  אל ח'ליפה גם נהנה מתמיכה של הכווייתי אחמד אל-פאהד אל-סבאח, חבר קרוב של מישל פלאטיני שיש לו מעמד חזק באסיה.

 

 

לפני כמה חודשים, כאשר ג'יאני אינפנטינו, הודיע שהוא מתכוון לרוץ לנשיאות פיפ"א הוא נפגש עם הנציג של בחריין וחתם איתו על הסכם שיתוף פעולה. ייתכן שלפיו הבחרייני יהיה נשיא פיפ"א ואינפנטינו יהיה סגנו בעמדה של מנכ"ל. באינפנטינו תומכים מדינות דרום אפריקה, מרכז וצפון אמריקה וההתאחדויות של אופ"א באירופה שכנראה לא יצביעו כבלוק אחד.

 

פלאטיני. ימשיך עד שתתקבל החלטה עניינית? (gettyimages)

 

השבוע יהיו שתי פגישות חשובות בשוויץ בנושא בחירה לנשיאות אופ"א ופיפ"א. הוועד הפועל נפגש ביום חמישי ותהיה פגישה של כל ראשי ההתאחדויות של אופ"א. הוועד המנהל של יתבקש להמשיך לתמוך בפלאטיני כל עוד משפטית לא תהיה החלטה סופית בעניינו. ביום שישי הקרוב נדע יותר לגבי עמדת אופ"א כלפי המועמד לנשיאות פיפ"א.

 

אירגון הקבוצות האירופי מנסה לתמוך במועמד משלו לנשיאות אופ"א כאשר מוזכר מיכאל ואן פראח ההולנדי שהיה בעבר נשיא אייאקס ויו"ר ההתאחדות ההולנדית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי