גרעין השליטה: אברטון נרכשה ע"י בריטי-איראני

איך הוא יקבל את בעל הבית החדש? אוהד אברטון
איך הוא יקבל את בעל הבית החדש? אוהד אברטון | צילום: GettyImages

פארהד מושירי שילם 200 מיליון ליש"ט: "מהמועדונים המובילים באירופה"

(גודל טקסט)

עידן חדש באברטון. בהודעה רשמית שפרסם המועדון ביום שבת, נמסר שהמיליארדר הבריטי ממוצא איראני, פארהד מושירי, רכש כ-49.9% ממניות המועדון ובכך הפך לבעל המניות העיקרי. ההעברה כפופה לאישור מנהלת הפריימר-ליג, שבינתיים פרסמה את דבר הרכישה באתר הרשמי שלה.

 

לפי ה"טלגרף", הסכום אותו השקיע מושירי מוערך בכ-200 מיליון ליש"ט, מה שמעניק לטופיז שווי מועדון המוערך בכפול מכך. עד לאחרונה הוא החזיק במניות בארסנל, אולם מכר אותן כדי שיוכל להשלים את רכישת אברטון. הוא גבר על המועמדים האחרים לרכוש את הקבוצה מארה"ב, ג'ון ג'יי מורס שהחזיק בעבר את סאן דייגו פאדרס.

 

היו"ר, ביל קנרייט, שהחזיק במרבית המניות אותן רכש ב-1999 תמורת 20 מיליון ליש"ט, צפוי להישאר תחילה בתפקידו. הוא הגיב לאתר הרשמי ואמר: "לאחר חיפוש מתיש אני מאמין שמצאנו את השותף המושלם לקחת את המועדון קדימה. אני מכיר את פארהד מזה 18 חודשים, וההבנה שלו בכדורגל, המשאבים הכספיים שברשותו והתשוקה הכחולה שלו שכנעו אותי שהוא האדם הנכון לתמוך באברטון".

 

"I believe we have found the perfect partner" – @Everton announce new major shareholder: https://t.co/WGc6hKqVDHpic.twitter.com/CdzzphOj5c

— Premier League (@premierleague) February 27, 2016

 

מושירי דיבר גם הוא לאתר הרשמי: "אני מאושר מכך שניצלתי את ההזדמנות להפוך לבעל מניות באברטון, שהוא מועדון עם מסורת עשירה ובאופן כללי אחד ממועדוני הכדורגל המובילים באירופה. ביל קנרייט לימד אותי מה המשמעות של להיות אברטוני, ואני מצפה בהתלהבות לעבוד איתו ולעזור להביא תהילה והצלחה לאברטון בעתיד".

 

אברטון נהנית בימים אלו מפגרה קצרה בשל השתתפותה של היריבה העירונית, ליברפול, בגמר גביע הליגה ביום ראשון (18:15, שידור ישיר בספורט1 וב-HD) מה שגרר דחיית הדרבי לתאריך לא ידוע. משחקם הבא יתקיים במחזור אמצע השבוע ביום שלישי אצל אסטון וילה.

BREAKING: The Club is to have a new major shareholder in Farhad Moshiri who brings the promise of new investment. More to follow. #EFC

— Everton (@Everton) February 27, 2016

 

Everton confirm that billionaire Farhad Moshiri is now a major … – https://t.co/2cHdXktH0q#EvertonFC#EFCpic.twitter.com/ivXvsr0Iqc

— Toffee News (@TOFnews) February 27, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי