באלה הידיים: עשרת השוערים הטובים בעולם

מי השוער הטוב מכולם?
מי השוער הטוב מכולם? | צילומים: Gettyimages

בופון רק משתבח, דה חאה זורח ונוייר שחקן הגנה לכל דבר. הצביעו והשפיעו

(גודל טקסט)

לרגל חזרתה של ליגת האלופות והליגה האירופית, והמעבר האפשרי של דויד דה חאה במעבר הקרוב, ספורט1 התיימר למנות את עשרת השוערים הטובים בעולם.

 

ברשימה אגב לא תמצאו את איקר קסיאס. השוער הענק עובר עונה מביכה בפורטו. האם הוא כבר נמצא בשלהי הקריירה שלו, או שמא ההתנתקות מקבוצת האם עשתה לו רע?

 

 

דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד, בן 25)

שוער העתיד של נבחרת ספרד. רק בשל העובדה שהוא היה מחליפו של איקר קסיאס האגדי בנבחרת הוא לא זכה לקבל את חולצת הנבחרת לפני כן. הוא גדל באתלטיקו מדריד, עבר למנצ'סטר יונייטד בעונת 2011/12 ונחשב לאחד השחקנים הטובים בקבוצה.

 

האוהדים מאוהבים בו, אבל הוא רצה לחזור לספרד וליריבה העירונית של אתלטיקו, ריאל מדריד. החוזה כבר היה חתום והבלאנקוס היו אמורים לשלם עליו 29 מיליון ליש"ט, אבל ההעברה נפלה ברגע האחרון באוגוסט. בקיץ הקרוב פלורנטינו פרס עשוי להסתער עליו שוב.

 

באולד טראפורד מאוהבים בו, אבל הוא בכלל רוצה ריאל. דה חאה (gettyimages)

 

טיבו קורטואה (צ'לסי, בן 23)

השוער הבלגי נחשב לאחד הטובים בעולם כיום. הוא החל לשחק בגנק ונרכש משם על ידי צ'לסי ב-2011 במחיר מצחיק של 9 מיליון ליש"ט, אבל מכיוון שפטר צ'ך עמד בשער של הבלוז הוא הושאל לאתלטיקו מדריד לשלוש שנים בהם זכה בתארים רבים, אליפות ספרד ואף העיף את צ'לסי מליגת האלופות ב-2014. בהמשך הוא הפסיד בגמר לריאל מדריד, ולאחר מכן שב לצ'לסי בשביל לדחוק את פטר צ'ך לספסל ובהמשך מחוץ לקבוצה.

 

השאיר את צ'ך מאחור. קורטואה (gettyimages)

 

יאן אובלאק (אתלטיקו מדריד, בן 23)

אתלטיקו מדריד היא הקבוצה בה שיחקו שלושה מהשערים הטובים בעולם כיום. אובלאק הגיע כמחליפו של קורטואה בשנה שעברה, הוא שיחוק של הקולצ'ונרוס ששמו את היד על שוער אלמוני יחסית מסלובניה שהפך לשוער מבוקש.

 

אובלאק החל את הקריירה באולימפיה לובליאנה, הגיע לבנפיקה שהשאילה אותו לשלוש קבוצות אחרות בליגה. בסופו של דבר הוא שיחק רק 16 משחקי ליגה בבנפיקה, שם היה שוער שני, עד שאתלטיקו רכשה אותו בעונה שעברה תמורת 16 מיליון יורו. הוא החל כשוער שני, אבל כיום הוא אחד המוכשרים בעולם.

 

ג'יאנלואיג'י בופון (יובנטוס, בן 38)

הוא לא זכה בליגת האלופות וזה עוול ענקי לשחקן הנחשב לאחד השוערים הגדולים בכל הזמנים ביחד עם דינו זוף האיטלקי. בופון בן ה-38 הודיע שיפרוש מהנבחרת אחרי המונדיאל ב-2018. הוא לא רק שוער עם אינסטינקטים ענקיים, מנהיג ביובנטוס ואחד השחקנים האוהבים בעולם, הוא גם בעל אישיות מרשימה.

 

בופון החל את הקריירה בפארמה כשזו עוד הייתה מועדון צמרת באירופה, ועבר ליובה בעונת 2001/2. עד היום רשם 446 משחקי ליגה במועדון אותו סירב לנטוש גם כשירד ליגה בגלל פרשת הקאלצ'ופולי. הוא שיאן ההופעות בנבחרת איטליה (154) ועדיין מחזיק בשיא ההעברות לשוער אחרי שיובה שילמה עליו 52 מיליון יורו. הוא גם מחזיק בשיאי רשתות נקיות בנבחרת וביובה.

 

שיאן ההופעות בנבחרת. בופון (gettyimages)

 

מנואל נוייר (באיירן מינכן, בן 29)

בעיני רבים הוא השוער הטוב בעולם כיום. בעל אינסטינקטים מדהימים ונחשב לשחקן הגנה נוסף בבאיירן מינכן, כשהוא משחק לפעמים בתפקיד הליברו הישן. החל את דרכו בשאלקה והגיע לבאיירן בעונת 2011/12, אחרי שזו שילמה עליו 22 מיליון יורו. השוער החתום עד 2019 רמז באחרונה שייתכן וירצה לשחק כמה עונות לפני הפרישה בפרמייר-ליג.

 

כמו עוד בלם. נוייר (gettyimages)

 

פטר צ'ך (ארסנל, בן 33)

השוער שהיה הכי מזוהה עם צ'לסי החל לשחק בה כשז'וזה מוריניו הגיע למועדון ב-2004/5, כשנרכש מראן תמורת 7 מיליון ליש"ט. הוא זכה שלוש פעמים באליפות הפריימר-ליג וגם בליגת האלופות עם הבלוז, לפני שחצה את הכביש בקיץ האחרון ועבר לארסנל תמורת 10 מיליון ליש"ט.

 

צ'ך התפרסם בכובע ההגנה המיוחד שהוא עוטה לאחר שכמעט איבד את חייו אחרי שחלוץ רדינג סטיבן האנט התנגש בו. ב-2012 זכה עם צ'לסי בליגת האלופות לאחר שהצטיין בגמר נגד באיירן מינכן והדף פנדל שבעט אריאן רובן בדקה ה-93 של ההארכה.

 

הוגו לוריס (טוטנהאם, בן 29)

שוער נבחרת צרפת הוא קצת אנדררייטד, אבל נחשב לאחד הטובים בעולם היום, ולא סתם  מנצ'סטר יונייטד גילתה בו עניין כמחליפו של דה חאה בקיץ האחרון. הוא נולד להורים מהמעמד הגבוה בצרפת: אימו עורכת דין ואביו בנקאי במונטה קרלו. לוריס החל את הקריירה בניס ועבר לליון איתה זכתה בתארים רבים. טוטנהאם רכשה אותו ב-15 מיליון יורו. נחשב לבעל אינסטינקטים מעולה, קצת בעייתי תחת לחץ, אבל סוויפר-קיפר מעולה.

 

בעל אינסטינקטים מעולים. לוריס (gettyimages)

 

סמיר הנדנוביץ' (אינטר, בן 31)

שוער נבחרת סלובניה (84 הופעות) שפרח בגיל מבוגר יותר. החל את דרכו באיטליה באודינזה, אבל נאלץ לשחק בקבוצות קטנות כמו טרוויזו ורימיני כמושאל. לאחר מכן שיחק ארבע שנים באודינזה אליה חזר ואינטר רכשה אותו ב-2012/13 במחיר של 11 מיליון יורו. מאז הוא בקו עלייה ללא הרף ולמרות שדובר על כך שיעבור לאנגליה או ספרד הוא האריך חוזהו אצל הנראזורי עד 2019. מחזיק בשיא שנתי של עצירת שישה פנדלים בליגה.

 

קלאודיו בראבו (ברצלונה, בן 32)

שוער ענק שעלה לכותרות רק בזכות העובדה שהגיע לברצלונה וירש את ויקטור ואלדס. הוא זכה הקיץ באליפות דרום אמריקה והגיע לשיאו. החל את הקריירה שלו בקולו קולו ונרכש על ידי ריאל סוסיאדד בעונת 2006/7. שיחק בה שמונה עונות עד שעבר לבארסה תמורת 12 מיליון יורו.

 

מאז שהוא הגיע לבלאגורנה הוא משחק בעיקר בליגה, אבל לא בליגת האלופות שם אפודת השוער הראשון מיועדת למארק-אנדרה טר-שטגן, שהיה אמור להיות השוער הראשון של הקבוצה, אבל ירד לחולצה מספר 2. הוא רשם 99 הופעות בנבחרת.

 

משחק בעיקר בליגה. בראבו (gettyimages)

 

קיילור נבאס (ריאל מדריד, בן 29)

השוער הקוסטריקני הצטיין תמיד במשחקים מול ריאל מדריד, אבל גם הוא לא האמין שיחליף את איקר קסאיס בשער הבלאנקוס לאחר שנרכש תמורת 10 מיליון יורו. הוא הצטיין במונדיאל האחרון עם עצירות מדהימות והייתה לו עונה מצוינת גם שנה שעברה. בקיץ היה אמור לעבור למנצ'סטר יונייטד בעסקת חליפין הכוללת את דויד דה חאה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי