מיניולה משתיק את המבקרים

|

אחרי פתיחת עונה בינונית, האם הקאמבק של הבלגי ילמד את אוהדי ליברפול לקח?

(גודל טקסט)

מאת: מיכאל יוכין    צילומים: Gettyimages

 

לקראת המפגש מול מנצ'סטר יונייטד באמצע דצמבר הודיע מנג'ר ליברפול ברנדן רוג'רס שהוא מספסל את השוער הבלגי סימון מיניולה. "אמרתי לו שזו החלטה לזמן בלתי מוגבל. לפעמים צריך לתת לשוערים זמן להירגע הרחק מהביקורת. הרגשתי אחרי המשחק מול באזל שאנחנו זקוקים לשינוי", הוא הסביר ושלח לאולד טראפורד את המחליף האוסטרלי הנצחי ברד ג'ונס.

 

 

המשחק מול באזל היה טראומטי במיוחד עבור האדומים, שהיו זקוקים לניצחון כדי להעפיל לשלב הבתים וכשלו עם תיקו 1:1 מאכזב. מיניולה, שלא היה במיטבו מאז תחילת העונה, ספג שוב עלבונות מצד האוהדים, והזלזול בו שבר שיאים. מאכלסי היציעים באנפילד לא ידועים באורח רוח כלפי שחקניהם, וזאת בלשון המעטה – הרי אפילו הקפטן הנערץ סטיבן ג'רארד זכה למאות ציוצים פוגעניים בטוויטר בשבועות שקדמו להודעה הדרמטית על אי חידוש חוזהו. שחקן כמו מיניולה, בסך הכל בעונתו השנייה במועדון, הוא מטרה נוח להוצאת קיטור על עונה מתסכלת. אז הוא ספג כמויות בלתי נסבלות של ארס.

 

 

 

התופעה הזו כלל לא חדשה. רק לפני שנה וחצי התקבל הבלגי בזרועות פתוחות בגלל שהחליף את פפה ריינה, שגם הוא לא היה טוב מספיק לדעת אוהדי האדומים. הוא סבל מדי פעם מחוסר ריכוז, ספג שערים שטותיים והואשם חדשות לבקרים בכך שאינו ראוי לעמוד בין הקורות במועדון כה מהולל. מיניולה נרכש מסנדרלנד תמורת 9 מיליון ליש"ט, הוגדר על ידי רוג'רס כאחד השוערים הטובים בליגה וכבר במשחק הבכורה הדף פנדל של ג'ונתן וולטרס בדרך ל-0:1 על סטוק. כולם הריעו לו, והשוער החדש המשיך לרצף של שלושה משחקים ללא ספיגה בפתיחה, כולל ב-0:1 על מנצ'סטר יונייטד.

 

זה לא שמיניולה היה חף מטעויות אשתקד, אבל הוא שפע ביטחון עצמי, והקבוצה השיגה תוצאות מדהימות, בדרך לאליפות היסטורית – או כך לפחות זה נראה בשלבים מתקדמים מאוד של העונה. לכן האוהדים סלחו לו על שגיאות פה ושם, והתייצבו מאחורי כל האלילים שלהם. העונה, כאשר מזלה של ליברפול השתנה באופן קיצוני, וגם השוער הבלגי שלה עבר שבועות גרועים, היחס כלפיו עבר גם הוא תמורות קיצוניות. מגיבור הוא הפך לשעיר לעזאזל, לאחד השוערים הגרועים בפרמייר ליג – כזה שלא ראוי ללבוש את מדי המועדון.

 

במקום לתמוך בו ולסייע לו להחזיר את הביטחון שאבד, אוהדי ליברפול ניסו לבצע במיניולה רצח אופי, בדיוק כפי שאוהדי מנצ'סטר יונייטד חיסלו את טום קלברלי. הדיווחים על הגעתו האפשרית של ויקטור ואלדס רק חיזקו את העליהום. לבסוף, החליט רוג'רס שהוא זקוק לשינוי דווקא לפני הקרב הטעון מול יונייטד. האם באמת התאכזב סופית מיכולתו של הבלגי וסבר שצריך לוותר עליו? האם חשש מהשפלה והחליט להסיט את האש לכיוון הנוח? את התשובות נקבל אולי בספרי האוטוביוגרפיה של המעורבים. בשורה התחתונה, ג'ונס עלה באולד טראפורד וספג שלישייה, אבל נותר בהרכב גם בקרב מול ארסנל שהסתיים בתיקו 2:2.

 

ואז, כאשר נדמה היה שאפשר לשלוח את מיניולה למחזור פסולת, אלת המזל בכל זאת חייכה אליו. ג'ונס האומלל, שכלל לא היה אשם במצב וקיווה לנצל עד תום את הצ'אנס שנפל לידיו, נפצע כבר בתחילת משחקו השלישי, נגד ברנלי. רוג'רס נאלץ להחזיר את מיניולה אל בין הקורות וניצח 0:1. מאז הוא מגלה יכולת נהדרת, ופעמים רבות מציל את ליברפול שפצחה בדהירה נהדרת בפרמייר ליג.

 

מיניולה מחליף את ג'ונס הפצוע. רגע המפנה של העונה? (Gettyimages)

 

מאז שובו של מיניולה, לא הפסידה ליברפול בשבעת משחקיה האחרונים. בארבעת האחרונים היא גם לא ספגה, ובתיקו 0:0 בדרבי מול אברטון הציל השוער בזינוק מרהיב את הכדור של שיימוס קולמן 4 דקות לסיום שהיה אמור להביא ניצחון לצד הכחול של העיר. 390 דקות יש לו עם רשת נקייה בליגה, וגם במפגש הכפול מול צ'לסי בחצי גמר גביע הליגה הוא סחט מחמאות מז'וזה מוריניו, שאף ביקר את רוג'רס על כך שלא תמך בשוער שלו.

 

לא בטוח שיש לפורטוגלי זכות למתוח ביקורת על מאמנים אחרים בכל הקשור ליחס לשוערים, אבל אוהדי ליברפול בהחלט צריכים לבקש סליחה ממיניולה – שוער נהדר שעבר משבר עמוק ולא קיבל תמיכה ברגעים הקשים. הערב הוא פוגש את טוטנהאם (שידור חי בספורט1 וב-HD החל מ-21:50) של הארי קיין, וזו הולכת להיות משימה מאתגרת במיוחד. האם הוא מסוגל לעמוד בה?

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי