גרנט: "אני גאה, יש לנו עתיד"

|

למרות ההפסד לחוף השנהב בגמר אליפות אפריקה, הישראלי רואה את חצי הכוס המלאה

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו     צילום: טוויטר

קשה שלא להרגיש היום (שני) אמפתיה עבור אברם גרנט שהחמיץ אתמול עוד קרב פנדלים וזכייה באליפות אפריקה עם גאנה אחרי שה"כוכבים השחורים" כבר הוליכו 0:2 מול חוף השנהב, הם נכנעו לבסוף 9:8 והפסידו.

לא רק גרנט הפסיד שוב בפנדלים אחרי שנוצח גם בגמר הצ'מפיונסליג במוסקבה על ידי מנצ'סטר יונייטד בגלל אותה החלקה מפורסמת של ג'ון טרי. גם גאנה הפסידה ב-1992 לאותה חוף השנהב – גם אז בפנדלים 11:10. 

זו גם מכה לא קטנה למשפחת הכדורגל של גאנה. הכוכב הגדול אבדי פלה החמיץ את הגמר ב-1992 וראה את הנבחרת שלו מפסידה וכעת הבנים שלו אנדרה וג'ורדן אייאו שותפים לאיבוד התואר.

הכותרת באתר המוביל של גאנה היא "חוף השנהב מנעה עוד תואר מגאנה בפנדלים". מי שסבל מההפסד לא היה רק אברם אלא גם שחקן באיירן מינכן לשעבר ופרשן הטלוויזיה סמי קופור שהתערב עוד לפני הטורניר שגאנה לוקחת את התואר והתחייב להסתפר אם זה לא ייקרה. אתמול אחרי המשחק הוא הסתפר בשידור ישיר באולפן.

כמו בדה ז'וו נראה גרנט אתמול שוב מחבק שחקנים שבכו אחרי ההפסד. ב-2008 זה קרה נגד יונייטד, אתמול חיבק גרנט את אנדראה אייאו ואמר: "אני מאוד גאה בנבחרת שלי והם עושים אותי תמיד מאושר. יש לנבחרת הזאת עתיד מבטיח. השחקנים הראו הרבה מאוד דברים טובים בטורניר הזה. היינו הקבוצה הטובה יותר נגד נבחרת בה משחקים כמה מהשחקנים הכי טובים בעולם. האליפות הוכרעה בפנדלים ופשוט היריבה כבשה פנדל אחד יותר מאיתנו. כל גנאי יכול להיות גאה בנבחרת שלו".

 

עמד במילה שלו. סמי קופור באולפן

חלוץ גאנה, אסמואה ג'יהן, שהוחלף לפני בעיטות הפנדלים אמר: "אני עצוב על ההפסד, אבל יש לי תקווה לעתיד. יש לנו שחקנים טובים מאוד בנבחרת. בבעיטות הפנדלים תמכתי בחברים שלי. הובלנו 0:2 והם ניצחו. היה לנו יתרון שיכולנו לנצח, אבל זה הכדורגל. אני לא מצטער על היכולת שלנו בטורניר. חוף השנהב עלו לגמר פעמיים ב-2006 ו-2012 והפסידו פעמיים בפנדלים, אז הם ניצחו עכשיו. אני עצוב כרגע, אבל זה לא נגמר עדיין מבחינתנו. יש עתיד". 

גיבור הניצחון עבור חוף השנהב היה השוער המחליף והוותיק בובאקר בארי שלא רק עצר את הפנדל של שוער גאנה בריממה ראזק, אלא בעט את הפנדל שלו כשהוא סובל מהתכווצות שרירים. הוא עצר את הפנדל של אפרי אקואה. "מתחו עלי ביקורת, אבל רציתי להראות לכולם מה אני שווה. אמא שלי סבלה מזה, אבל תודה לאלוהים ותודה לכל אוהדי חוף השנהב". 

המאמן הרב ברנאר אמר בסיום: "אני מאושר עבור 24 מיליון תושבי חוף השנהב. ההפסדים הקודמים איחדו אותנו. כולם במדינה מאושרים גם אם יש כאלה שלא תומכים בשלטון. גם במצב 2:0 אמרתי לעצמי שצריך להאמין". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי