ברצלונה: זוביזרטה פוטר, פויול עזב

|

שוער העבר והמנהל המקצועי, שנכשל ברכש, הולך הביתה. עוזרו החליט ללכת בעקבותיו

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו           צילום:Gettyimages

 

 

רעידת אדמה בברצלונה. הנהלת המועדון הודיעה לפני זמן קצר על פיטוריו של המנהל המקצועי, אנדוני זוביזרטה. יום לאחר תצוגת הנפל של הקבוצה בהפסד, 1:0 לריאל סוסיאדד. נשיא ברצלונה, ג'וזפ ברתומאו, ייכנס מסיבת עיתונאים ביום רביעי (19:00). לפי הספקולציות ייתכן מאוד שהנשיא ברתומאו יודיע על רצונו להקדים את הבחירות לנשיאות ברצלונה. 

 

 

 

זוביזרטה, שוער העבר של הקבוצה, שכיהן בתפקידו מאז 2010, ספג אינספור ביקורות על פעילותו. עיקר הביקורת נגעה לרכש הכושל, כמו תומאס ורמלן, שטרם ערך הופעת בכורה בשל פציעה. הוא הוחתם פצוע ולא שיחק דקה מתחילת העונה. כמו כן התעקש זוביזרטה להביא את המגן הברזילאי דוגלאס שבעיני רבים נחשב לשחקן שאין לו מקום בקבוצה כמו ברצלונה.

 

החתמתו של השוער הגרמני, מארק אנדרה טר שטגן, שלא זוכה לדקות משחק בליגה נחשבת אף היא כישלון. מעמדו של זוביזרטה היה בירידה עצומה בחודשים האחרונים. הוא למשל הודיע בעונה החולפת שטר שטגן יהיה השוער הראשון של המועדון, אבל המאמן לואיס אנריקה צפצף עליו והחליט שקלאודיו בראבו הוא המאמן. 

 

"אנו מודים לזוביזרטה על המסירות והמקצוענות, המועדון החליט לסיים ההתקשרות עימו", מסר בהודעה נשיא הקבוצה, ג'וזפ מריה ברתומאו.

 

במאמר פרשנות של העיתון 'ספורט' הקאטלוני כתב הפרשן לואיס מאסקרו: "זוביזרטה הוא לא אשם היחיד במצב שנוצר בברצלונה. עכשיו הנשיא ברתומאו יישאר בידיים של הקבוצה ושל לואיס אנריקה. זוביזרטה היה מנג'ר מקצועי לא טוב שעשה טעויות בתכנון הרכש, בהבאת זרים לא נכונים וכוליי, אבל הנשיא שהחתים אותו, סנדרו רוסיי, והנשיא שעכשיו פיטר אותו אשמים לא פחות ממנו במצב". 

 

בעיתון שלא חושש להביע ביקורת נגד הנהלת ברצלונה נאמר שייתכן מאוד וזוביזרטה הוא הראשון שיילך, אבל לא האחרון. אחריו עשויים ללכת גם המאמן לואיס אנריקה שספג היום ביקורות קשות על החלטתו המוזרה לפתוח עם ליאו מסי על הספסל נגד סוסיאדד וכמובן הנשיא ברתומאו. 

 

גם פויול עוזב

 

לאחר פיטוריו של זוביזארטה, הודיע גם עוזרו, קרלס פויול, על עזיבה. "החלטתי לסיים את העסקתי במועדון", הודיע הקפטן לשעבר בדף הפייסבוק שלו. "בשלושה וחצי החודשים האחרונים נתנו לי את ההזדמנות לראות את הצד השני של המועדון. למדתי הרבה, אני מודה מאוד על הניסיון שצברתי ועכשיו אני רוצה לחוות דברים מפרספקטיבה נוספת".

 

 

האיש והתלתלים המשיך בפוסט האישי: "אני רוצה לגדול הן אישית והן מקצועית כך שבעתיד, בתקווה, אוכל לשוב לבית ולהחזיר להם את כל מה שנתנו לי במשך אותן שנים בלתי נשכחות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי