רד בול (לייפציג) נותן לך כנפיים

|

למה המעבר של עומר דאמרי לגרמניה ישדרג לו את הקריירה. יעקב זיו אפילו קצת מקנא

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו         צילום: Gettyimages

 

 

עומר דמארי נמצא בדרכו מאוסטריה וינה ללייפציג בליגה השנייה בגרמניה. יהיו כאלה שירימו גבה, יגידו ששוב הליגיונר הישראלי יוצא לכבוש את אירופה ונוחת בקבוצות קיקיוניות ועדיף שיחזור הביתה, אבל זהו שהפעם הם טועים.

 

לייפציג קבוצה שיש לה עתיד ומקצועית היא מועדון שיכול להעפיל לליגה הראשונה העונה או שנה הבאה משום שהיא משתייכת לחברת הענק רד בול שמצמיחה לכם כנפיים.

 

הבעלים של הקבוצה דיטריך מאטשיץ' בן ה-70 שהונו מוערך ביותר מ-6 מיליארד יורו החליט שאם יש לו הרבה כסף, כדאי שישקיע בחברה ובספורט. הוא מעין איזי שרצקי ממודל עשיר פי כמה. רד בול החליטה להשקיע בכל ענפי הספורט: המוטורי, האקסטרימי, כדורגל והוקי קרח.

 

רד בול. משקיעה בכל ענפי הספורט

 

הכדורגל היא דוגמא נפלאה איך אפשר לתעל את הכסף להישגים מבלי להתפרע ברכישות של מיליונים, אבל עם הבאת אנשי המקצוע הנכונים והקמת מתקני ספורט ומגרשי כדורגל מפוארים. האיצטדיון של זלצבורג למשל שימש בחלקו כדגם לאדריכלים שהקימו את איצטדיון "סמי עופר" הנפלא.

 

לרד בול יש את קבוצות הכדורגל רד בול זלצבורג (אוסטריה) איתה הם זוכים להצלחות גדולות בשנים האחרונות, רד בול לייפציג מהליגה השנייה בגרמניה, ניו יורק רד בול ב-MLS (ארה"ב) בה שיחק תיירי הנרי, רד בול ברזיל מליגת המשנה בפאוליסטה בברזיל במדינת קמפינס הוקמה ב-2007, רד בול גאנה היא עוד קבוצת כדורגל בליג-1 המקומית, שהוסבה ב-2008 מאקדמיית כדורגל לנוער.

 

הנרי. גם הוא היה ברד בול

 

לפי דיווחים באנגליה רד בול גם רצתה נתח בכדורגל האנגלי וביקשה לרכוש את לידס יונייטד. כמוני, כל אוהד לידס באשר הוא, צריך להתפלל שמאטשיץ' ירכוש את הקבוצה במקום הבעלים האיטלקי הנוכחי מאסימו צ'לינו. אותו צ'לינו שהנהלת הצ'מפיונשיפ רוצה להרחיקו מהבעלות בגלל העלמת מיסים באיטליה.

 

נראה שהניהול של רד בול ושל צ'לינו נמצא משני צידי ה(לה) סקאלה. יש רק בעיה אחת. הצבע של רד בול זלצבורג סגול וצ'לינו רואה בו סימן של מוות. הוא כנראה יעמוד על רגליו האחוריות עד שימכור.

 

צ'לינו. לא אוהב סגול

 

שיטת העבודה של רד בול בכל קבוצה היא הצבת מנג'ר מקצועי, מאמן עבר ענק או איש מקצוע מעולה שמנווט את הספינה מעבר למאמנים. לא תמיד השיטה מצליחה, אבל בכל זאת תודו שג'ראר הוייה, בעבר מנג'ר ליברפול ומאמן נבחרת צרפת, הוא איש אשכולות בכדורגל (היה המנג'ר המקצועי של זלצבורג וניו יורק).

 

למעשה הוא שימש כמנג'ר המקצועי הכללי של רד בול בכל קבוצות הכדורגל שלה. בניו יורק שימש גם אנדי רוקסבורו בתפקיד. בעבר היה מאמן מצליח בהתאחדות הסקוטית והמנהל הטכני של פיפ"א והוא אחד האנשים הכי נחשבים בכדורגל העולמי.

 

הויה. מנג'ר מקצועי

 

בזלצבורג ולייפציג משמש כיום ראלף ראנגניק כמנג'ר מקצועי. גם הוא מוערך בגרמניה כאחד האנשים היותר מבינים בכדורגל הגרמני שלא עמד בלחצים כשאימן על הקווים, אבל כשהוא רוצה שחקן טוב הוא ננעל עליו. כשהשווה השבוע את עומר דמארי לודאד איבישביץ', אין מחמאה גדולה מזו.

 

הבעיה היחידה עם רד בול שהיא מאלצת את אוהדי הקבוצה לשנות את שמה. לאוהדי זלצבורג זה מאוד הפריע, אבל כאוהד לידס זה מחיר פעוט לשלם על כנפיים.

 

רד בול. נותן לך כנפיים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי