אתלטיקו מדריד זכתה באליפות

|

הקולצ'ונרוס סיימו ב-1:1 בקאמפ נואו בברצלונה וזכו בתואר אחרי 18 שנה

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו    צילום: Gettyimges

אתלטיקו מדריד זכתה היום באליפות היסטורית אחרי תיקו 1:1 מול ברצלונה בקאמפ נואו. האלופה היוצאת היתה זקוקה לניצחון בלבד מול אוהדיה, אבל אחרי שהוליכה 0:1 משער של אלכסיס סאנצ'ס נכנעה לשיוויון של דייגו גודין עם פתיחת המחצית השנייה. ליאו מסי בישל אומנם את שער היתרון של סאנצ'ס, אבל לא היה בשיאו כמו כל ברצלונה. מאמן אתלטיקו, דייגו סימאונה, זכה באליפות עם אתלטיקו לראשונה אחרי 18 שנה. ב-1996 זכתה אתלטיקו באליפות עם דייגו סימאונה כשחקן. זו האליפות העשירית בה זוכה המועדון השני של העיר מדריד. 

אלכסיס סאנצ'ס חוגג את שער היתרון של ברצלונה (Gettyimages)

ההישג של אתלטיקו מדריד הוא עצום. הקבוצה לא הפסידה 6 משחקים לברצלונה העונה וליאו מסי לא כבש מולם אפילו שער אחד. הקולצ'ונרוס פתחו את המשחק טוב ולחצו את ברצלונה, אבל מהר מאוד איבדו את שני השחקנים הכי טובים שלהם דייגו קוסטה וארדה טוראן שנפצעו בלי שמישהו פגע בהם, ומיררו בבכי על כר הדשא. עכשיו ינסו הקולצ'ונרוס לזכות גם בצ'מפיונס ליג בגמר נגד ריאל מדריד ב-24 במאי בליסבון.

דייגו קוסטה בקרב עם ג'רארד פיקה לפני שנפצע (Gettyimages)

הקבוצות נפגשו העונה כבר שש פעמים – פעמיים בסופר קאפ הספרדי, פעמיים ברבע גמר ליגת האלופות ופעמיים בליגה. בכל המשחקים הקטאלונים החזיקו הרבה יותר בכדור, אבל זה לא עזר להם לכבוש יותר משלושה שערים ב-540 דקות וגם לא להשיג אפילו ניצחון אחד.

דייגו גודין חוגג בטירוף את שער השיוויון של אתלטיקו (Gettyimages)

שובו של ניימאר לברצלונה לא עזר. הוא נכנס מחליף, אבל לא הצליח להציל את המולדת. צ'אבי נכנס רק כמחליף בדקה ה-75 וייתכן בהחלט שזה היה משחקו האחרון במדי ברצלונה. ג'רארד פיקה שחזר מפציעה גילה משחק טוב, אבל לא חיפה על השוער פינטו שבסופו של דבר היה אשם גם בשער שספג. למען ההגינות יש לומר שגם טיבו קורטואה לא היה נקי בשער שספג. 

גם שחקני ברצלונה המומים מהפציעה של קוסטה. החש שקרע את השריר (Gettyimages)

ברצלונה מסכמת עונה מאכזבת. קרלס פויול שישב ביציע פרש מכדורגל, טיטו וילנובה מאמן הקבוצה מת ממחלת הסרטן. ליאו מסי איבד את יכולתו בחלק האחרון של העונה. טאטא מרטינו צפוי לא להמשיך ולואיס אנריקה עשוי להיות המאמן החדש.

הפתעה בהרכבים: צ'אבי סופסל

שתי הקבוצות פרסמו את ההרכבים למשחק. ההפתעה הגדולה בבארסה היתה שצ'אבי נותר על הספסל, כמו נגד אלצ'ה במחזור הקודם (0:0), וססק בהרכב. ניימאר וג'ורדי אלבה על  הספסל.

דייגו קוסטה ממרר בבכי על כר הדשא (Gettyimages)

מהלך המשחק

98 אלף צופים גודשים את יציעי קאמפ נואו בהם כמה אלפי ישראלים ששילמו כ-2000 שקל לכרטיס.

דקה 6: ג'רארד פיקה הכשיל את קוקה. השופט שלף לו צהוב ופסק על בעיטה חופשית שבעט גבי, אבל גבי לא ניצל את ההזדמנות. 

דקה 14: אתלטיקו מדריד היתה טובה יותר, אבל דייגו קוסטה שוב נפצע אחרי שמתח שריר וסימן בידו שהוא לא יכול להמשיך. 

דקה 21: נמשכו הפציעות של אתלטיקו מדריד. ארדה טוראן שנראה מתפלל על כר הדשא לפני השריקה, נפצע אף הוא לאחר שמתח שריר ונאלץ לצאת. טוראן נראה ממרר בבכי אחרי הפציעה. 

דקה 34, 0:1 לברצלונה: פאברגס הגביה לרחבה, ליאו מסי הוריד עם החזה ואלכסיס סאנצ'ס בעט פאלש לרשת. 0:1 לברצלונה. בשלב זה היא האלופה.

פינטו הודף כדור במחצית הראשונה. היה לו חלק בשער של גודין (Gettyimages)

דקה 45: דני אלבס הציל שער בטוח של אתלטיקו וחיפה על פינטו שלא היה במקום.

דקה 45: ליאו מסי ספג צהוב עם הירידה למגרש אחרי שבעט את הכדור לעבר מרכז המגרש בכעס. 

דקה 46: דויד וייה בעט לקורה בהתקפה הראשונה של אתלטיקו מדריד במחצית השנייה. 

דקה 50, 1:1. אתלטיקו מדריד פתחה בטירוף את במחצית השנייה ודייגו גודין נגח בעוצמה פנימה אחרי כדור קרן. פינטו לא נקי מאשמה.

דקה 68: אתלטיקו מדריד אישרה שקוסטה נפצע נפצע ברצועה האחורית ברגלו וטוראן בגב. 

דקה 80: בעיטה מצוינת של דני אלבס נהדפה על ידי קורטואה. 

הרכבים:

ברצלונה: פינטו, אלבס, אדריאנו, פיקה, מסצ'ראנו, ססק (צ'אבי 77), אינייסטה, בוסקטס (סונג 57), מסי, סאנצ'ס, פדרו (ניימאר 62)

אתלטיקו: קורטואה, חואןפראן, מיראנדה, גודין, לואיס, טיאגו, גבי, קוקה, ארדה טוראן (גרסיה 23), וייה, קוסטה (אדריאן 16, סוסה 72)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי