"רוסיה וקטאר עלולות לאבד את המונדיאל"

משרדי פיפא. חייבים לנקות את השחיתות
משרדי פיפא. חייבים לנקות את השחיתות | צילום: GettyImages

דומניקו סקאלה טוען שהבחירות על מיקום הטורניר צריכות להיות גלויות

(גודל טקסט)

נשיא ועדת המשמעת של פיפ"א, דומניקו סקאלה, התראיין לעיתון השוייצרי 'בליק אם זונטג' ואמר שאם יתברר שהמונדיאלים של רוסיה 2018 וקטאר 2022 נקנו בכספי שוחד, האירוח יילקח מהם. 

זאת הפעם הראשונה שגורם רשמי מתוך האירגון מאשר שקיימת אפשרות כזאת. לדברי סקאלה אם ספ בלאטר לא יימצא אשם ישירות בקבלת שוחד הוא עשוי לקבל תפקיד חדש – נשיא הכבוד של פיפ"א. 

בתוך כך, בטלגראף נכתב שהבחירות למונדיאל 2010 זוייפו, ומרוקו היא זאת שהייתה אמורה לארח את הטורניר, אבל בלאטר וראשי פיפ"א חששו לקיים את המונדיאל במרוקו והעבירו אותו לדרום אפריקה בטענה שהיא זכתה ביותר קולות. עוד נטען, ששתי המדינות שיחדו את ראשי פיפ"א שיצביעו עבורם. טענה זו הועלתה בהקלטה שנעשתה עם אסימעיל באחמיג'י נציג בוטצואנה בפיפ"א. 

סקאלה יליד באזל עם שורשים איטלקיים היה הראשון לו בישר ספ בלאטר, כי הוא חייב להתפטר. היום הוא אחד האנשים החזקים בפיפ"א. ב-2012 מונה למנהל הפיננסי של האירגון והיה היועץ האישי של בלאטר בכמה נושאים. 

בלאטר. צריך להתנהל אחרת (Gettyimages)

סקאלה אמר שבלאטר עשוי להישאר בתפקידו עד מארס 2016, אז ייערך קונגרס פיפ"א. הוא מודע לכך שהבעיה העיקרית כרגע היא לאשר את קיום המונדיאלים ברוסיה וקטאר אחרי מעצרם של 25 אנשים בפיפ"א בפרשת השוחד במונדיאלים של 1998, 2010 וכן במונדיאלים הקרובים. 

סקאלה אמר שפיפ"א עומדת לשנות את התקנון ובעתיד ההצבעות על אירוח המונדיאל יהיו גלויות. "זה אולי לא ימחק לחלוטין את מקרי השוחד, אבל זה יקשה מאוד על כל מיני גורמים לעשות זאת. מדינות לא יוכלו להבטיח הבטחות, כי כולם יידעו למי הם הצביעו", אמר.

המרואיין דחה את הטענות שפיפ"א מנוהל כמו במאפיה: "בפיפ"א אין כוונות לעבור על החוק ולעשות דברים מתחת לשולחן. אם זה קורה, זו לא המדיניות המכוונת ולעומת זאת במאפיה זה כלי הנשק העיקרי. יש באירגון  400 אנשים שעובדים על 20 תחרויות בינלאומיות לארבע השנים הבאות. הבעיות הן יותר מבחוץ". 

לדבריו, בלאטר לא יכול לבעוט אנשים כמו ג'ק וורנר או צ'ק בלייזר מהאירגון, בגלל שהם נבחרו לשבת בוועד המנהל בבחירות דמוקרטיות. 

סקאלה גם קרא לספ לבאטר ולראשי פיפ"א, כולל הוא עצמו לחשוף את המשכורות שהם מרוויחים: "הכל צריך להיות גלוי כדי להזים את השמועות שאנחנו מושחתים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי