זמן לבזבז: עוזרים לרוג'רס עם הקניות

רוג'רס. זקוק לרכש נכון כדי לחזק את מעמדו
רוג'רס. זקוק לרכש נכון כדי לחזק את מעמדו | צילום: Gettyimages

כדי שליברפול תשתפר, המנג'ר זקוק גם לקשר ובלם. מיכאל יוכין ממליץ

(גודל טקסט)

אז ברנדן רוג'רס הצליח להישאר בתפקידו כמנג'ר ליברפול, בעיקר כי יורגן קלופ העדיף לקחת פסק זמן אחרי הקדנציה בת 7 השנים בדורטמונד ולא להגיע לאנפילד בשלב זה. כדי לשקם את הקבוצה אחרי סיום העונה העגום, שלא לדבר על התבוסה 6:1 בסטוק במחזור האחרון, יש צורך ברענון משמעותי של הסגל. בליברפול נהוג להחליט על הרכש בוועדה, אך החלטותיה לא תמיד מבריקות בלשון המעטה. הנה מספר רעיונות שעשויים אולי לסייע לה.

 

למרות רכישתו של דני אינגס הצעיר והברזילאי רוברטו פירמינו שחתם הבוקר, ברור שדניאל סטארידג' הוא האופציה הכי טובה בחוד נכון לעכשיו. אין ספק, הוא נהדר, אך פציעותיו התכופות מצדיקות גיבוי שיוכל להוות איום משמעותי על השער בכל רגע נתון. שניים כבר הגיעו במטרה לעשות זאת, ובנוסף יצטרך הקיץ המנג'ר לקבל החלטה האם להשאיר את מריו באלוטלי וריקי לאמברט שלא עונים על ההגדרה כמחליפים אולטימטיביים לחוד, כל אחד מסיבותיו. עונת ההשאלה של דיבוק אוריגי הבלגי בליל לא מעוררת אופטימיות גדולה במיוחד לגביו, והוא טרם נראה בשל להרכב ליברפול. צ'ארלי אוסטין, במידה שרוג'רס יחליט לרענן את ההתקפה עוד יותר, בהחלט כן.

 

 

החלוץ החסון בן ה-25 נהנה מעונת בכורה חלומית בפרמיירליג, על אף שקבוצתו, קווינס פארק ריינג'רס, הפכה לבדיחה עצובה יותר ויותר עם כל חודש שחלף וירדה בצדק לליגת המשנה. אוסטין הוא השחקן האנגלי האולטימטיבי, שצמח מלמטה, התחשל בקבוצות חובבים על מגרשי בוץ, והפך בהדרגה לסקורר עם נוכחות עצומה ברחבה. הוא לא רק ניחן במיקום מצוין ובאחוז ניצול הזדמנויות גבוה, אלא גם מבצע עבודה שחורה מרובה ומשתתף במשחק הלחץ. כך עושים זאת בליגות הנמוכות, והתהילה לא תקלקל את אופיו הפשוט.

 

18 שערי ליגה היו לאוסטין בעונה החולפת, הוא קיבל זימון לנבחרת אנגליה, והחתמתו עשויה לעזור לרוג'רס במספר היבטים. מצד אחד, אסטין מסוגל לקחת את ההתקפה על עצמו כאשר סטארידג' פצוע. מצד שני, שיתוף הפעולה בין השניים בהחלט עשוי לעבוד לא רע, בהתחשב בעובדה כי שניהם אינם חלוצים מרכזיים סטטיים (ע"ע לאמברט) ומסוגלים לפנות שטחים ברחבה זה לזה.

 

אוסטין. סקורר עם נוכחות עצומה ברחבה (Gettyimages)

 

שחקן נוסף של קווינס פארק ריינג'רס שעשוי להתאים לרוטציה של רוג'רס הוא מאט פיליפס – קשר עם המון מרץ, נכונות להילחם, וגם בעיטה אדירה ממרחק – השער שלו לרשת ווסטהאם היה אחד המרהיבים ביותר של העונה כולה. הסקוטי הותיר רושם טוב בפרמיירליג בעונת 2010/11 כאשר בלקפול שלו ירדה, והיה שוב אחד הבולטים בעונת הירידה של ק.פ.ר. שמו קושר לאחרונה לקבוצות כמו ווסט ברומיץ' ואסטון וילה, והוא באמת עדיין לא בשל להיות כוכב בקבוצת צמרת, אך כדאי בהחלט לשקול להחתימו תמורת סכום לא גבוה במיוחד – בגיל 24 יש לו פוטנציאל גדול, והוא בדיוק מסוג השחקנים שישמחו מאוד ללמוד מרוג'רס במקום לחשוב על השכר השבועי.

 

ליברפול גם זקוקה בהחלט לבלם חדש, בין היתר על מנת לאפשר לרוג'רס לשחרר את אמרה צ'אן הנפלא למקומו הטבעי בקישור. בעונה שעברה התעקש הצפון אירי לשלב את הגרמני דווקא בעורף ברוב המשחקים, וגנז מקבוצתו כוח משמעותי מאוד במרכז המגרש. צ'אן עשוי להיכנס לנעליו של סטיבן ג'רארד לצידו של ג'ורדן הנדרסון, ובקישור ההתקפי יש לאדומים מבחר לא רע של אופציות, אבל ההגנה זקוקה לחיזוק, מה גם שכושרו של מרטין שקרטל עלול לרדת בהדרגה לנוכח גילו (30).

 

בהתחשב בהצלחה של דניאל אגר באנפילד, ובחיבור הטוב של האוהדים במרסיסייד עם הדנים, שמו של יאניק וסטרגור בהחלט עולה כאופציה מצוינת. הבלם התמיר, 199 סנטימטרים, הוא לא רק בעל נוכחות פיזית עצומה ונגיחה מצוינת, אלא גם בעל טכניקה לא רע, באופן מפתיע למדי בהתחשב במימדי גופו. ורדר ברמן החתימה את הכשרון בן ה-22 מהופנהיים בפגרת החורף, והוא סייע לה רבות בשיפור משחק ההגנה. הקבוצה שהייתה מועמדת לירידה בתחילת העונה, נאבקה עד המחזור האחרון על העפלה לליגה האירופית. רוב הקרדיט הולך, כמובן, למאמן ויקטור סקריפניק, אך גם וסטרגור שיחק בכך תפקיד לא מבוטל.

 

וסטרגור. גם בעל טכניקה טובה (Gettyimages)

 

אברטון סימנה את הדני כשחקן חיזוק אפשרי בקיץ, אך הוא כבר דחה את ההצעה, והדבר יכול רק להעלות את ערכו בעיני האוהדים בצד האדום של העיר. המחיר לא יהיה גבוה מ-10 מיליון ליש"ט, ואולי אף נמוך יותר – סכום הגיוני לשלם תמורת שחקן עם פוטנציאל להפוך לעוגן הקבוצה בעשור הקרוב אם הכל ילך כשורה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי