"לצרפת וגרמניה היה אינטרס שקטאר תזכה"

בלאטר. בגללם יש מונדיאל בקטאר
בלאטר. בגללם יש מונדיאל בקטאר | צילום: Gettyimages

בלאטר מנסה להדוף מעליו את ההאשמות: "הם צריכים לקחת אחריות"

(גודל טקסט)

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, בראיון חדש לעיתון הגרמני 'די וולט', יצא בהאשמה חדשה נגד נשיאי צרפת וגרמניה שהם השפיעו על הצבעת נציגיהם בפיפ"א בעניין קטאר. "גם בגללם יש מונדיאל בקטאר, שהם יישאו באחריות". בלאטר טען שנשיא צרפת ניקולה סרקוזי ונשיא גרמניה לשעבר כריסטיאן וולף הפעילו את השפעתם לפני ההצבעה על קיום המונדיאל ב-2022 כדי שיתקיים בקטאר.

 

הנשיא הגרמני הספיק להכחיש, בלאטר טוען שהפוליטיקאים ניסו להשפיע במחוץ על ההחלטות בפיפ"א ומתנער מהעובדה שהיה שוחד מעורב בהחלטה לתת לרוסיה וקטאר את אירוח המונדיאלים ב-2018 ו-2022. לדבריו: "הנשיאים של גרמניה וצרפת היו בעלי אינטרסים שהמונדיאל יתקיים בקטאר והם צריכים לקחת אחריות על מעשיהם".

 

 

בלאטר לא התבייש לומר: "סרקוזי ו-וולף ניסו להשפיע על ההחלטות ולכן היום המונדיאל יהיה בקטאר והם לא יכולים עכשיו לבוא ולהתחרט על כך ולצאת יפי נפש". נשיא פיפ"א אמר: "הנשיא הגרמני רצה שקטאר תארח, כי לגרמניה יש אינטרסים כלכליים במדינה הזאת. יש להם המון חברות כמו הרכבת הגרמנית ועוד חברות שמעורבות בפרויקט של המונדיאל בקטאר".

 

בלאטר אמר עוד: "הביקורת לא מזיזה לי, מה שמזיז לי היא השינאה של האנשים כלפי שנובעת מקינאה, אבל אני לא חושב לרוץ שוב לתפקיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי