מזכ"ל פיפ"א הוא החשוד העיקרי בפרשת השחיתות בארגון

ואלק. בלאטר לא ידע?
ואלק. בלאטר לא ידע? | צילום: Gettyimages

בארה"ב טוענים כי ג'רום ואלק, מקורבו של בלאטר, העביר 10 מ' דולר לג'ק וורנר

(גודל טקסט)

האם הרשויות בארה"ב מתקרבות לספ בלאטר? בשעות האחרונות פורסם הניו יורק טיימס כי מי שעומד במוקד השערורייה שמסעירה את הכדורגל העולמי הוא לא אחר מאשר ג'רום ואלק, המזכיר הכללי של פיפ"א, שלפי החשד העביר כ-10 מיליון דולר בתשלומי שוחד.

 

בתחילת החקירה פרסמו החוקרים כי החשד העיקרי מופנה כלפי מנהל בכיר בארגון, שהעביר ב-2008 סכום משמעותי לסגן הנשיא לשעבר, ג'ק וורנר. בכירים במערכת סיפרו לכתבי הטיימס כי הבכיר הוא כנראה ואלק.

 

 

דליה פישר, דוברת פיפ"א,  אישרה שהסכום הועבר, אך לטענה הוא אושר על ידי סגן הנשיא לענייני כספים – חוליו גרונדונה, שהלך בינתיים לעולמו – כחלק מהפעילות השוטפת של הארגון. על פי ההערכות, העברה בוצעה כתשלום עבור הטיית קולות עבור דרום אפריקה שאירחה את המונדיאל ב-2010.

 

ואלקר ובלאטר. חברים טובים (gettyimages)

 

ואלקר ובלאטר נמצאים בקשר הדוק ונראו חוגגים יחדיו לאחר בחירתו המחודשת של האחרון לנשיאות פיפ"א. בתגובה להאשמות השיב בלאטר: "זה בהחלט לא קשור אלי, לי אין 10 מיליון דולר". ראוי לציין, כי לפי בדיקה שנערכה לאחרונה בשוויץ, ההערכות מדברות על כך ששכרו השנתי של הנשיא עומד על כ-8 מיליון דולרים בשנה.

 

זאת לא הפעם הראשונה שואלק מסתבך עם הרשויות בארה"ב. ב-2006 הוא פוטר מתפקידו כאחראי השיווק בארגון, לאחר שבדיקה מצאה שהוא שיקר לחברת מסטרקארד במטרה לקבל מהם חוזה חסות. עם זאת, פיפ"א הגיעה מאוחר יותר לפשרה עם החברה והצרפתי מונה למזכיר הכללי.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי