פיפ"א שילמה לאירלנד דמי שתיקה בסך 3 מיליון ליש"ט

|

עוד שערורייה: בלאטר שילם כדי לבטל תביעה נגד עליית צרפת למונדיאל 2010

(גודל טקסט)

עוד שערוריית ענק שקשורה לפיפ"א נחשפה הבוקר (שישי) ולא עושה טוב לאירגון. ראשי ההתאחדות של אירלנד הודו שקיבלו 3.2 מיליון ליש"ט (5 מיליון דולר) מפיפ"א בתמורה לכך שלא יערערו על עליית צרפת למונדיאל 2010 בעקבות הנגיעה של תיירי הנרי בכדור בפלייאוף שנערך בין שתי הקבוצות.

כזכור, שתי הנבחרות נפגשו לצמד משחקים על הכרטיס לדרום אפריקה. אחרי 0:1 במשחק הראשון הוליכו האירים 0:1 במשחק השני ונגיעת יד של הנרי שגם הובילה לשער השיוויון סידרו לצרפתים את השער הכל כך יקר. הנרי הודה אחר כך שנגע בכדור בידו בדרך לשער שכבש וויליאם גאלאס. 

מנכ"ל ההתאחדות האירית, ג'ון דלייני, הודה שספ בלאטר בעצמו אישר את התשלום כדי למנוע תביעת ענק של האירים שהחמיצו את הכרטיס למונדיאל ובכך נגרמו להם נזקים ענקיים מבחינה כלכלית. בפיפ"א טענו שהכסף היה הלוואה להתאחדות האירית לבנות את איצטדיון 'אביבה' בדאבלין. 

דלייני הודה שהעיסקה הזאת מראה עד כמה פיפ"א היא אירגון מושחת. בלאטר טען אז שהאירים מגוכחים אחרי שביקשו חד פעמית שינתן להם כרטיס עלייה חופשי למונדיאל כנבחרת ה-33. כעת מתברר שפיפ"א גם איימה על האירים שאם יגלו את עצם התשלום פיפ"א תקנוס אותם. 

דלייני אמר לרדיו RTE: "הרגשנו שיש לנו מקרה צודק לתבוע את פיפ"א ואת הדרך בה בלאטר לגלג עלינו. אמרתי לו את זה והחלפנו כמה מילים קשות. ההסכם עבורנו היה טוב מאוד ואני לא יכול לנקוב בסכום המדויק". 

הנרי במהלך המשחק מול אירלנד. נגיעת יד שהיתה שווה מונדיאל

ההתאחדות האירית טוענת שאכן כל הכסף הוזרם לבניית האיצטדיון בו תארח אירלנד את אנגליה ביום ראשון, אבל לא מדובר בהלוואה אלא תשלום לדמי שתיקה. לדברי האירים אם לא היו מוכנים לתשלום היה הליך משפטי ארוך מאוד בין הצדדים והם רצו למנוע זאת. 

ג'ים בויס הצפון אירי שיושב בהנהלת פיפ"א אמר: "לא שמעתי דבר יותר אבסורדי מזה. אם זה נכון צריך לעשות חקירה מלאה לבדיקת העניין". 

בתוך כך, טען אתמול בלאטר שהוא עובד לילות כימים לעשות רפורמה שוועד המנהל של פיפ"א והעלה תמונה באינסטגרם כאילו הוא עובד, אבל הוא חושש כעת שסגן הנשיא בעבר, ג'ק וורנר, יממש את איומו לגלות סודות. הנציג של הקריביים שיושב במאסר אמר: "אין לי כל כוונה שבגיל 73 ישללו ממני את חירותי. אני מתכוון לגלות את כל מה שאני יודע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי