הסקאוט: השחקנים ששווים עסקה

לכל מי שמחפש רכישה משתלמת
לכל מי שמחפש רכישה משתלמת | צילום: Gettyimages

יוכין מכיר לכם את האתלט מגנגאן, החלוץ הפיזי של פסקארה, הרוח החיה של פאלרמו והעילוי של שאף

(גודל טקסט)

קבוצות צמרת שזקוקים לרכש איכותי צריכות להתבונן ברשימת השחקנים הזו – הם אולי לא המוכרים ביותר, וגם לא צעירים במיוחד, אבל יהוו תוספת כוח אדירה לכל מועדון.

 

קלאודיו ביובו

עד לפני שנתיים וחצי שיחק ביובו בליגות הנמוכות בצרפת, ואיש לא הכיר אותו. המעבר לגנגאן הקטנה בקיץ 2013 עבר בשקט מופתי, אבל הכישרון הפנומנלי של יליד גואדלופ בן ה-27 פרץ בהדרגה בהדרכתו של המאמן הצעיר ז'וסלן גורבנק.

 

 

ביובו מעריץ את דידייה דרוגבה, אשר גם פרץ לתודעה בגנגאן בעונת 2002/03, למרות שהכישורים שלהם שונים בתכלית. בובו, ששיחק ברוב שלבי הקריירה כקיצוני ימני, הוא בחור נמוך קומה – בסך הכל 174 סנטימטרים, ולא נראה פיזי במיוחד. אך המראה החיצוני מטעה, כי מדובר באתלט פנומנלי עם ניתור יוצא דופן וכישורים אקרובטיים.

ביובו. מעריץ את דרוגבה (Gettyimages)

 

כאשר שולב בחוד ההתקפה של גנגאן בעונה החולפת, הוא סיפק יבול מדהים במונחים של קבוצת תחתית. 17 שערי ליגה שהישוו את שיא המועדון שקבע דרוגבה, 5 שערים בגביע צרפת, ועוד 5 בליגה האירופית.

 

בצרפת הדביקו לו את הכינוי Air Beauvue בזכות משחק הראש המשובח, והוא קטלני גם בשתי רגליו. בקיצור, לא לחינם קבוצות פרמיירליג רבות שמו עליו עין, וטוטנהאם שלחה נציגים למשחקים רבים של גנגאן במהלך העונה. בגילו הוא לא צפוי לעלות יותר מ-6 מיליון יורו, וזו עשויה להיות עסקה חלומית.

 

Air Beauveu. בקרוב ינחת באנגליה? (Gettyimages)

 

ז'ונטאס

ניר ביטון עשוי לקבל בעונה הבאה בסלטיק חבר חדש, עליו מעטים שמעו עד לפני שנה. ז'ונטאס, חלוץ ברזילאי בן 26, שיחק בעונת 2013/14 בלאטינה מהליגה האיטלקית השניה, וכבש 15 שערים עבור קבוצה הגנתית מאוד שהצליחה להגיע בזכותו לגמר פלייאוף העליה לליגה הבכירה.

 

ז'ונטאס. בקרוב עם ניר ביטון? (Gettyimages)

 

פסקארה הקטנה החזירה לעצמה את כרטיסו לפני שנה, והעבירה אותו בהשאלה לאלצ'ה הספרדית. התוצאות היו מזהירות אפילו יותר. ז'ונטאס כבש 14 מ-35 השערים של הקבוצה הקטנה, והשאיר אותה במו רגליו בליגה.

 

מדובר בחלוץ רחבה חסון, עם נוכחות פיזית עצומה ונגיחה מצוינת, אך בו בזמן גם טיפול רך וטכני בכדור. אוהדי אלצ'ה התאהבו בו, והיו שמחים מאוד לו היה נשאר, אך הברזילאי הודיע חד משמעית כי הוא מצפה לקידום. הגיע הזמן, והסכום שתוכל לדרוש תמורתו פסקארה לא יהיה גבוה כלל וכלל.

 

עכשיו זה ברור עד כמה הוא גדול. פיזית לפחות (Gettyimages)

 

פרנקו ואסקס

פאלרמו דווקא יודעת למכור את שחקניה ביוקר, והקשר הארגנטיני בן ה-26 עשוי לעלות כ-20 מיליון יורו, אבל הוא שווה את זה. לא רק בגלל המאזן הנהדר של 10 שערים ו-9 בישולים בעונה שהסתיימה, אלא בעיקר זכות ראיית המשחק המרהיבה שלו, והכושר הפיזי שמאפשר לו לרוץ ללא הפסקה במשך כל 90 הדקות.

 

ואסקס הוא הרוח החיה מאחורי כל התקפות פאלרמו, ומזכיר במידה מסוימת את הכוכב הארגנטיני הקודם שצמח במדי הסיציליאנים, חבייר פאסטורה, שמככב בימים אלה בפריז סן ז'רמן.

 

לקח לו זמן להתפתח, ולפני שנתיים הוא שיחק בהשאלה בקבוצה ההתקפית האטרקטיבית של ראיו וייקאנו, אבל עכשיו הוא הפך לכוכב, ותרם רבות לצמיחתו המטאורית של החלוץ בן ארצו פאולו דיבאלה. ואסקס האריך את חוזהו בפאלרמו עד 2019, אך נשיאה מאוריציו זמפאריני כבר הודיע שיהיה לו קשה לשמור עליו בקיץ הקרוב. המשמעות – תכינו את פנקסי הצ'קים. ארסנל, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי הוזכרו כיעדים אפשריים.

 

סטפן אייגנר

תומאס שאף יודע לטפח שחקנים יצירתיים. אייגנר בן ה-27 נהנה עד הגג משיתוף הפעולה עם המאמן ההתקפי באיינטרכט פרנקפורט בעונה החולפת ועשה קפיצת מדרגה משמעותית מאוד בקריירה. הוא חרש את האגף הימני, הבקיע 9 שערים וגילה יציבות לאורך כל העונה.

 

אייגנר. עוד תוצר של שאף (Gettyimages)

 

הקשר, שגדל במינכן 1860 ושיחק עד לפני 3 שנים בליגה השניה, מתפתח בקצב מרשים בגיל מאוחר יחסית, ואחרי העזיבה של שאף שלא אהב את הביקורת מצד חלק מחברי הנהלת פרנקפורט הוא עשוי להיות בשל לצעד הבא. קבוצת צמרת בבונדסליגה בהחלט יכולה להרשות לעצמה להתחזק בו במחיר מציאה ולאפשר לו לטעום כדורגל בינלאומי.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי