קבלו אותם: נבחרת התגליות של אירופה

גאייה
גאייה | צילום: Gettyimages

אנדרסון הוביל, גאייה ופאביניו חרשו וקיין הפציץ. יוכין במבט אחרון לאחור

(גודל טקסט)

רגע לפני תחילת עונת 2015/16, מבט אחרון לעונת 2014/15 מגלה כי היא הקפיצה לא מעט שחקנים אלמונים יחסית למעמד של כוכבים. אפשר להרכיב מהם נבחרת לא רעה – וכן, אנחנו מצטערים בפני עשרות רבות של כשרונות שלא נכנסו לרשימה.

 

סרחיו ריקו

השוער בן ה-21 החל את העונה כשוער השלישי של סביליה וסיים אותה בסגל נבחרת ספרד. הנסיקה המטאורית התאפשרה בשל חוסר היציבות שגילה בטו הפורטוגלי, והפציעות של שוער המשנה מריאנו ברבוסה, וריקו לקח את צ'אנס חייב בשתי הידיים. הוא לא ספג במשחק הבכורה, שמר על קור רוח מופתי גם כאשר נזרק למים העמוקים – כמו במשחק מול ריאל מדריד בברנבאו כאשר בטו נפצע, וגילה אינסטינקטים נהדרים. העונה השניה תהיה קריטית, אבל בינתיים ברור כי מדובר בפוטנציאל אדיר.

 

 

פאביניו

מונאקו הציגה העונה הגנת ברזל, הן בצרפת והן בליגת האלופות, ולמגן הברזילאי בן ה-21 היה חלק עצום בכך. לפני 3 שנים, גילו הסקאוטים של ריאל מדריד את פאביניו בריו אבה הקטנה מפורטוגל והביאו אותו בהשאלה לקבוצת המילואים של המועדון. בתום עונה אחת הוחלט לא לרכוש אותו, והקיץ תשלם ריאל 30 מיליון יורו לפורטו תמורת דנילו. בינתיים הושאל פאביניו למשך שנתיים למונאקו, והעונה עשה קפיצת מדרגה לכוכב אמיתי. גם תמיכתו בהתקפות מצוינת לאורך האגף, ויעיד על כך שער חשוב מול זניט בצ'מפיונס-ליג. כעת רכשה מונאקו את כרטיסו באופן קבוע, והיא צפויה לעשות עליו קופה בעתיד הקרוב.

 


פאביניו. פספוס של ריאל? (Gettyimages)

 

ג'ון סטונס

אברטון עברה עונה רעה וסיימה במקום ה-11, אבל הבלם בן ה-21 עשה חיים משוגעים. סטונס הותיר רושם חיובי כבר בעונתו הראשונה אחרי שהגיע מבארנסלי בקיץ 2013, אך העונה השתדרג לכוכב אמיתי – רגוע, סמכותי, עם משחק ראש משובח וחושים טקטיים מפותחים. לא פחות חשוב – מדובר בבלם הוגן להפליא, עם כרטיס צהוב אחד במשך כל העונה. רוי הודג'סון העניק לו הופעות בכורה בנבחרת אנגליה, והוא עשוי לצמוח לשחקן הרכב עד יורו-2016. מנצ'סטר סיטי וצ'לסי כבר סימנו אותו כיעד מרכזי בשוק ההעברות, גם אם רבים ממליצים לסטונס להמתין קצת עם מעבר לקבוצת פאר.

 

רובין קנוכה

וולפסבורג סיימה במקום השני בבונדסליגה וזכתה בגביע, תוך שהיא מתבססת במרכז ההגנה על שחקן בית שגדל באקדמיה. קנוכה בן ה-23 יצר שיתוף פעולה מופלא עם הברזילאי הוותיק נאלדו, והשניים משלימים זה את זה באופן אופטימלי. בגרמניה רואים בבלם האלגנטי שחקן נבחרת בעתיד הקרוב – הוא לא רק אחראי בעורף, אלא גם שולט מצוין בכדור ויודע להתחיל התקפות בסגנון מאטס הומלס. בעונה שעברה הוא הוגדר כבעל פוטנציאל, העונה הוא כבר כמעט סופר-סטאר.

 

חוסה גאיה

יכולת של ולנסיה לייצר מגנים שמאליים מדהימה. תחילה היה זה ג'ורדי אלבה, שפרץ בסערה, הפך לשחקן הרכב בנבחרת ספרד ועבר לברצלונה. החליף אותו חואן ברנאט הפנטסטי, שהוחתם לפני שנה על ידי פפ גוארדיולה בבאיירן מינכן. היורש החדש הוא גאיה בן ה-20, שסיפק עונה כבירה לאורך האגף, היווה חלק אינטגרלי מהקבוצה המצוינת שבנה המאמן נונו, אשר העפילה למוקדמות ליגת האלופות, ומשך תשומת לב מצד ריאל מדריד. ולנסיה תיאלץ למכור גם את גאיה, אבל מקווה שלא תצטרך לעשות זאת כבר הקיץ.

 


גאיה. פס ייצור בצד שמאל של ולנסיה (Gettyimages)

 

פרנסיס קוקלאן

אוהדי התותחנים לא ממש מבינים מדוע ארסן ונגר לא השתמש בקשר האחורי המחונן זמן רב קודם לכן. קוקלאן בן ה-24 הוחתם עוד ב-2008, אבל מעולם לא קיבל צ'אנס הוגן, נשלח בהשאלות, ובמהלך עונת 2013/14 עבר פציעה קשה כאשר שיחק בפרייבורג. את העונה הוא החל בהשאלה בצ'רלטון, אך הוזעק חזרה בדצמבר בעקבות מכת פציעות, והתגלה לפתע כפתרון נהדר לקישור ארסנל. הצרפתי הפך לחלק אינטגרלי בהרכב כאשר התותחנים נכנסו לכושר מצוין ב-2015, הבטיחו את המקום השלישי בפרמייר-ליג וזכו בגביע. בקרוב אנו צפויים לראות אותו גם בנבחרת של דידייה דשאן.

 

פליפה אנדרסון

לברזילאי בן ה-22, שגדל בסנטוס לצד ניימאר, לקח זמן רב להתאקלם באיטליה אחרי שלאציו החתימה אותו בקיץ 2013. בעונה שעברה הוא בקושי שיחק, וגם המאמן הנוכחי סילביו פיולי ראה בו במקרה טוב שחקן ספסל בתחילת העונה. בדצמבר, אחרי פציעות בשורות הנשרים, הוא נכנס בסערה להרכב, וכעת יש המגדירים אותו כאחד המועמדים לתואר שחקן העונה. עם 10 שערים ו-7 בישולים בליגה, היכשרון ששולט באופן מושלם בכדור בשתי הרגליים הוא שחקן מהנה ביותר לצפיה – אלגנטי, יצירתי, תחבולן, וגם קבוצתי במיוחד. יש לו פוטנציאל להפוך לאחד השחקנים הטובים ביותר בתבל, וזו כלל לא הגזמה.

 

קארים בלערבי

הקיצוני בן ה-25 הוגדר ככשרון גדול בלברקוזן עוד כאשר הוחתם ב-2011, אבל רק העונה הוא פרץ בסערה. אחרי עונת השאלה לא מזהירה בבראונשווייג, הפך בלערבי לשחקן הרכב קריטי בחוליה הקדמית שכוללת גם את הקאן צ'להאנוגלו והונג-מין סון. הוא כבש 9 שניות מפתיחת המשחק הראשון של העונה נגד דורטמונד ומאז לא הסתכל לאחור. עם 12 שערים ו-6 בישולים בבונדסליגה, המון מרץ וראיית משחק נהדרת, הוא מהווה אחת התקוות הגדולות של גרמניה, וכבר ערך את הופעת הבכורה בנבחרת של יוגי לב. גם בליגת האלופות הוא הרגיש בבית, במיוחד במשחק הנהדר מול אתלטיקו מדריד בשמינית הגמר.

 

נביל פקיר

ליון הצעירה, המבוססת על שחקני האקדמיה, היתה הלהיט של צרפת, וחבל שהיא לא הצליחה להקדים בישורת האחרונה של הכסף הגדול של פאריס סן ז'רמן. פקיר בן ה-21, שהיה מעורב בקרב גדול בין צרפת לאלג'יריה על שירותיו ובחר לבסוף בטריקולור, היה המוח מאחורי ההצלחה המסחררת. הפליימייקר המחונן, יליד ליון, זוכה אפילו להשוואות עם זינדין זידאן, ומאמן צרפת דידייה דשאן מגדיר אותו כשחקן מיוחד במינו שתורם ראיית משחק יוצאת מהכלל. השמיים הם הגבול מבחינתו.

 


וייטו וסימאונה. בקרוב שוב יחד (Gettyimages)

 

לוסיאנו וייטו

הארגנטיני הצנום בן ה-21 שהוחתם על ידי ויאריאל מראסינג בקיץ שעבר דעך מעט לקראת סיום העונה, אבל ביצועיו לאורך רוב החודשים מצדיקים בהחלט את הכללתו בנבחרת. הנער שקיבל את הופעת הבכורה בליגה הארגנטינית בזכות דייגו סימאונה הוא כשרון רב גוני יוצא דופן – חלוץ שני קלאסי שנע ללא הפסקה וקטלני מאוד ליד השער. 12 שערים היו לו העונה בליגה, הוא מצא את הרשת מול ברצלונה בקאמפ נואו, וחשוב מכך – ניצח את אתלטיקו מדריד של סימאונה באיצטדיון ויסנטה קלדרון, תוך שהוא קוטע לקולצ'ורוס רצף של יותר משנה ללא הפסד ביתי. פלא שהוא ימצא עצמו במדי הקולצ'נרוס בעונה הקרובה?

 

הארי קיין

על תגלית העונה נאמר כבר הכל. משחקן בקצה הספסל שהושאל ללא הפסקה, הפך קיין העונה לחלוץ הטוב ביותר בפרמייר-ליג, עם 31 שערים עבור טוטנהאם בכל המסגרות, וגם שער בהופעת הבכורה בנבחרת אנגליה. והוא רק בן 21. הלוואי וימשיך להשתפר, ויהיה לאנגלים סקורר ברמה העולמית הגבוהה ביותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי