ספ בלאטר עשוי לעזוב את פיפ"א תוך שבוע

בלאטר. יקבל מצנח זהב
בלאטר. יקבל מצנח זהב | צילום: Gettyimages

אחד מבכירי הארגון: "הלחץ בלתי נסבל". יקבל פיצוי של 10 מ' ליש"ט

(גודל טקסט)

העיתון 'הסאן' טוען שספ בלאטר עשוי לעזוב את פיפ"א בתוך שבוע ולא אחרי הקונגרס שייקבע מי יהיה יורשו. במקביל אומר העיתון שהשווצרי יקבל פיצוי מפיפ"א בסך 10 מיליון ליש"ט עם פרישתו.

 

יועצי בלאטר אמרו לו שהוא עשוי להיות חייב לעזוב את המשרה מהר מהצפוי, למרות שהקונגרס החדש עשוי להתקיים אפילו בדצמבר. אחד מראשי פיפ"א תיאר את הלחץ על הארגון להעיף את הנשיא כ"בלתי נסבל" וזאת כדי ליצור אמינות להכרזה של פיפ"א, בדבר הרפורמות בניהול הארגון.

 

 

יו"ר ההתאחדות האנגלית, גרג דייק, ממשיך לפזר הצהרות כאילו בלאטר בדרכו החוצה מידית וטוען שהוא ייעצר על ידי ה-FBI וזה עניין של ימים: "הוא יעזוב. הוא לא יחזיק מעמד. כשאתה מנהל ארגון ומודיע שאתה עוזב אתה מגלה שאתה כבר לא קיים מבחינת כולם".

 

דייק. "הוא יעזוב תוך ימים" (gettyimages)

 

נשיא ההתאחדות הגרמנית, וולפגנג ניירסבאך, אמר: "עבורי הדרך בה הכל התרחש היתה מדהימה. בלאטר הזמין את כל העולם לקונגרס בשבוע שעבר, נבחר מחדש ואחרי ארבעה ימים התפטר, אבל זו לא באמת התפטרות, כי היא לא מידית. הכל היה צריך לקרות הרבה יותר מהר".

 

לפי המידע כאמור בלאטר יעזוב עם פיצויים של 10.2 מיליון ליש"ט וכן פנסיה בסך 400 אלף ליש"ט לשנה. הוא מרוויח מיליון ליש"ט לשנה רשמית, אבל לפי הסברה הוא מרוויח בבונוסים עוד 3-4 מיליון ליש"ט לשנה.

 

יהיו אולי אוהדי כדורגל שלא יאהבו את הכסף שיוזרם לבלאטר, אבל הוא יטען שהעניק 40 שנים מחייו לארגון. נשיא אופ"א לשעבר השבדי, לנארט יוהנסון אמר שלדעתו בלאטר ידע מיד שג'ק וורנר קיבל 10 מיליון דולר מההתאחדות של דרום אפריקה ולא ייתכן שהמידע הוסתר ממנו. "הוא ידע כל דבר שמתרחש בארגון", אמר השבדי.

 

יוהנסן. "בלאטר ידע" (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי