גמר הגולד קאפ: ג'מייקה תפתיע את מקסיקו?

יעשו היסטוריה? הנבחרת הג'מייקנית
יעשו היסטוריה? הנבחרת הג'מייקנית | צילום: AFP

הרגאיי בויז ינסו לעשות היסטוריה ולזכות בתואר (02:25, ספורט1)

(גודל טקסט)

אחרי שהדיחה במפתיע את נבחרת ארה"ב המארחת בחצי הגמר, נבחרת ג'מייקה תנסה לעשות את הבלתי יאומן ולזכות בגביע הזהב של קונקק"ף בארה"ב בפילדלפיה, כאשר תשחק הלילה (שידור ישיר החל מ-02:25 בספורט1 וב-HD) במשחק הגמר מול הנבחרת המקסיקנית, שעלתה אחרי שערוריית ענק בחצי הגמר מול פנמה.

 

נבחרת הראגיי בויז עוברת מטורניר לטורניר. היא השתתפה ב'קופה אמריקה' לראשונה בתולדותיה ושחקניה, ברגע זכור במיוחד במשחק מול ארגנטינה, הצטלמו בסלפי עם ליאו מסי וכמעט התעלפו על המגרש רק מהמחשבה שהם שיחקו איתו על אותו כר דשא. אבל הסתבר ש"ההשתלמות" אצל הגדולות עזרה לג'מייקנים ועכשיו הנבחרת הזו עשויה להדהים את העולם עם זכייה בטורניר הגולד קאפ.

 

ג'מייקה מגיעה לטורניר לאחר שבקופה אמריקה סיימה את הבית המוקדם עם אפס נקודות, כולל הפסד 1:0 לפרגוואי בו ספגו מרגלי אדגר בניטס שער הזוי וגרמו למאמנם המנוסה הגרמני ווינפרד שייפר לומר: "אין לי מילים". בטורניר הנוכחי הם סיימו את שלב הבית במקום הראשון.

 

שייפר בן ה-65, שאימן בעבר את קרלסרוהה, היה מועמד ב-2012 למנהל המקצועי של מכבי תל אביב לפני בואו של ג'ורדי קרויף ובעבר היה מועמד למאמן הנבחרת. הוא אימן בעבר את נבחרת קמרון. הלילה הוא עשוי להגיע עם ג'מייקה להישג שיא, אחרי שב-1993 סיימה במקום השלישי בטורניר

 

"לחמנו שלושה שבועות בטורניר הזה, התאמנו המון ולא רצינו לחזור הביתה", אמר שייפר לפני המשחק. המאמן הוסיף כי אמר שהגדולה של ג'מייקה היא ההרגשה של כל השחקנים נלחמים למען המולדת. "הם שרים את ההמנון בחדר ההלבשה אחרי כל משחק. אם אתה שמוע את זה אתה גם מבין למה הם נלחמים כמו אריות בכל משחק", אמר המאמן.

 

שייפר זכה באליפות אפריקה עם קמרון ב-2002 והוא עשוי להיות אחד המאמנים הבודדים שזכו בשתי אליפויות יבשתיות שונות. 2.7 מיליון ג'מייקנים חולמים על התואר, למרות שפתחו את הטורניר מדורגים רק במקום ה-76 בדירוג פיפ"א. שייפר מאמן את הנבחרת כבר מיולי 2013 ולדבריו: "במקום טקטיקות ולימוד המשחק המודרני, אצל השחקנים מג'מייקה הדבר הכי בולט הוא החוסן המנטלי שלהם. את הכישרון הם מביאים מהבית ואין לי הרבה מה לתרום בעניין". לדבריו התנאים לאמן את ג'מייקה לא קלים. "ב-2014 טסנו למשחק ביפן במסגרת גביע הצ'אלנג וטסנו 17 שעות עם שלוש עצירות והיו לנו 45 דקות להתכונן למשחק. אחרי כזה דבר אתה מתחיל להיות קשוח".

 

"מביאים את הכישרון מהבית" ווינפרד שייפר (Geetyimages)

 

אם ג'מייקה תנצח היא תייצג את היבשת בגביע הקונפדרציות ברוסיה 2017 בטורניר היוקרתי שיתקיים כשנה לפני המונדיאל. אחד מכוכבי ג'מייקה, הקשר ג'ואל מקאנאף, שמשחק בלייטון אוריינט מהליגה הרביעית באנגליה הזהיר: "יש לנו עוד עבודה קשה. מקסיקו נבחרת חזקה מאוד. מה שמאחד אותנו זו הגאווה ומיליוני האנשים שאוהדים אותנו".

 

ולמרות זאת, נבחרת מקסיקו, ששלחה את הסגל המשני לקופה אמריקה, מגיעה לטורניר הזה עם הסגל החזק שלה והיא המועמדת הוודאית לזכות בטורניר. במשחק הגמר היא תחסר שלושה שחקני הרכב – קרלוס ולה המורחק והאחים דוס סנטוס שסובלים מפציעה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי