כוכבי המונדיאל, 12 חודשים אחרי

דפאיי ורודריגס. כוכבם דרך
דפאיי ורודריגס. כוכבם דרך | צילום: Gettyimages

שלושה שוערים במצב עדין, חאמס כוכב עולמי וממפיס התקדם ליונייטד. תמונת מצב

(גודל טקסט)

בדיוק בשלב הזה אשתקד, עיני העולם כולו היו נשואות לברזיל. הגביע העולמי הגיע לרגעי השיא שלו שהסתיימו בזכיה של גרמניה בתואר אלופת העולם.

 

בין לבין גילו חובבי הכדורגל העולמי, לא מעט אלמוניים הפכו כוכבים. חלקם הצליחו יותר, חלקם פחות. שנה אחרי וספורט1 עשה לכם סקירה על העונה שעברו הפריצות של הגביע העולמי.

 

 

דויד אוספינה, ארסנל

הגביע העולמי הבליט לא מעט שוערים שהפכו מאלמוניים לכאלה בעלי שם עולמי. אחד מהם היה שוערה של נבחרת קולומביה שרק לפני יומיים מנע ממסי שער ברבע גמר הקופה אמריקה עם הצלה נהדרת שהתווספה למשחק גדול. אוספינה עבר מיד בתום הגביע העולמי לארסנל עבור 4 מיליון יורו ועזב את ניס הצרפתית. המאזן שלו לא היה מרשים בתחילה, אך בתום העונה הוא תפס מקום של קבע בשער והשאיר מאחור את וויצ'יך שצ'זני. בקרוב פטר צ'ך ילבש את האפודה הראשית באמירויות אחרי שחתם במדי התותחנים, כך שלא בטוח שהקולומביאני יהיה מוכן לשבת עוד עונה בצד. על הפרק: הצעות מטורקיה.

 


אוספינה. ריחף במונדיאל, ימשיך בארסנל? (Gettyimages)

 

גיז'רמו אוצ'ואה, מלאגה

עוד שוער שפרץ לתודעה באותו גביע עולמי היה האיש והרעמה, אוצ'ואה המקסיקני. מיד אחרי המונדיאל גם הוא עזב את צרפת ומאז'קסיו עבר למלאגה הספרדית. לצערו גם הוא לא השתלב כשקרלוס קאמני הועדף על פניו לא מעט פעמים ואוצ'ואה זכה להופעות בודדות רק בגביע המלך. בקרוב הוא כנראה יהיה ביעד חדש.

 


אוצ'ואה. האיש והרעמה (Gettyimages)

 

קיילור נאבאס, ריאל מדריד

השוער האחרון הרשימת כוכבי המונדיאל היה זה שהוליך את קוסטה ריקה לרבע הגמר. נאבאס טיפס במרומי התודעה ונמכר לריאל מדריד ב-10 מיליון יורו מלבאנטה. יחד עם זאת, גם הוא לא ממש זכה להחליף את איקר קסיאס כשוער הבכיר. נאבאס רשם רק שישה משחקי ליגה במדי הבלאנקוס ונראה שגם הוא ינצל את הקיץ שאחרי כדי לחפש יעד חדש. בימים האחרונים הוא הוזכר כמועמד לנחות באולד טראפורד כמחליף של דה חאה, כשגם ליברפול הוזכרה כמועמדת לקלוט אותו. יחד עם זאת, אולי העזיבה של קסיאס תאפשר לו לתפס חזרה לכותרות.

 


נאבאס. שדרוג גדול בשביל הספסל? (Gettyimages)

 

איסלם סלימאני, ספורטינג ליסבון

אלג'יריה גם היא נמנתה על הפתעות המונדיאל החולף. החבורה מצפון אפריקה היוותה יריב עיקש אפילו לגרמניה שם נכנעה רק בהארכה 2:1 לאלופת העולם. לצד סופיאן פגולי מוולנסיה ויאסין ברהימי מפורטו, בלט החלוץ התמיר סלימאני. שני שערים בשלב הבתים סיפק החלוץ ויצא לשנה מצוינת בספורטינג. 12 שערים כבש החלוץ שצפוי להישאר תחת ז'ורז'ה ז'סוס כדי למנף את המניה שלו עוד יותר.

 


סלימאני חוגג. המפציץ האלג'יראי (Gettyimages)

 

אנר ולנסיה, ווסטהאם

עוד שחקן שהרוויח ממונדיאל מצוין היה חלוץ נבחרת אקוודור. שלושה שערים בשלב הבתים הקנו לו תג מחיר שלא הרתיע את ווסטהאם. הפטישים שילמו עבורו 15 מיליון יורו לפאצ'וקה המקסיקנית. את עונת הבכורה בפרמייר ליג, ולנסיה לא ציין בהצלחה מרובה וכבש רק ארבעה שערי ליגה, אך בעונה הבאה יקווה סלאבן ביליץ' ליהנות יותר מהסקורר שהפציץ בליגה המקסיקנית.

 


אנר ולנסיה. ביליץ' מחכה לתפוקה שלו? (Gettyimages)

 

חאמס רודריגס, ריאל מדריד

נכון, אולי אי אפשר להגדיר אותו כסנסציה, אך לא רבים הכירו את חאמס רודריגס לפני הגביע העולמי. לקשר שפרח בבאנפילד הארגנטינית וכבר בגיל 19 מצא עצמו בפורטו, היה תג מחיר גבוה עוד לפני הגביע העולמי כשמונאקו שילמה עליו 45 מיליון יורו. יחד עם זאת, אף אחד לא ציפה לכזו קפיצה. שישה שערים כבש המנהיג של ה"לוס קפטרוס" מקולומביה ונבחר למלך שערי הטורניר. השאר היסטוריה: ריאל מדריד שילמה 80 מיליון יורו, הוסיפו אותו כחוליה שלישית לצד רונאלדו ובייל וכיום רודריגס נמנה על שורת הטופ העולמית. כן, גם אחרי קופה אמריקה לא מרשים במיוחד.

 


חאמס במדריד. הפך לכוכב עולמי (Gettyimages)

 

אנדרה אייו, סוונסי

עוד שם שנכנס לרשימה אחרי מונדיאל לא רע מבחינתו היה אייו. גאנה אמנם לא העפילה לשלב הנוק אאוט, אך היו לא רגעים שבזכותם כולם התאהבו בנסיכה האפריקנית. אייו חתום על כמה מהם. קשר הכנף ובנו של עבדי פלה האגדי, רשם טורניר מוצלח עם שני שערים ויצא משם לעונה נהדרת במארסיי בה החל לממש את הפוטנציאל שלו. עשרה שערי ליגה הוא כבש בעונה האחרונה בוולורדום ולאחר חיזורים מליברפול, ילבש בעונה הבאה את מדי סוונסי בפרמייר ליג. היהלום של גרנט בפרמייר ליג.

 

 

 

ממפיס דפאיי, מנצ'סטר יונייטד

הולנד הציגה לפרקים את הכדורגל הטוב בגביע העולמי. כולם זוכרים את ה-2:5 המדהים על ספרד, אך היו גם 2:3 נהדר על אוסטרליה ו-0:2 על צ'ילה שסיימו בית מוקדם עם מאזן מושלם. דפאיי היה אחד המצטיינים של ההולנדים בקמפיין שהסתיים בחצי הגמר בהפסד בפנדלים לארגנטינה ומסי. דפאיי כבש שני שערים בגביע העולמי והמשיך לשמור על קו עליה גם בעונה החולפת כשהוליך את פ.ס.וו לאליפות גדולה בהולנד. התמורה: מעבר למנצ'סטר יונייטד הגדולה ומחמאות לפיהן יונייטד מצאה את "רונאלדו החדש".

 

 

 

סטפן דה פריי, לאציו

גם הבלם של פיינורד נהנה מהצלחת האורנג'. דה פריי מיתג עצמו כבלם מוביל ובעל פוטנציאל והיה שותף לחגיגת השערים מול אלופת העולם היוצאת דאז. מיד אחרי המונדיאל הנשרים מרומא שמו ידם עליו עבור 7.5 מיליון יורו. דה פריי הציג עונה סולידית גם בסרייה א' והיה שותף להעפלתה של לאציו למוקדמות ליגת האלופות. ואן חאל כבר סימן אותו כרכש עתידי ליונייטד שלו.

 


דה פריי חוגג. גם הוא במשודרגים (Gettyimages)

 

מרקוס רוחו, מנצ'סטר יונייטד

בדר"כ ארגנטינים והגנה זה לא ממש סיפור הצלחה. נכון, היו בלמים גדולים כמו רוברטו אז'אלה בהיסטוריה של האלביסלסטה, אך חובבי הכדורגל ישלפו לכם מיד שם של שחקן קישור או התקפה ארגנטיני אם יצטרכו. המגן-בלם של ספורטינג ליסבון הגיע כאלמוני לגביע העולמי, סיפק טורניר משובח כבלם ואף כבש שער מול ניגריה. הוא מצא מקומו בנבחרת הטורניר ומיד לאחריו חתם במנצ'סטר יונייטד עבור 20 מיליון יורו. העונה הראשונה באולד טראפורד לא היתה מבריקה, אך אין ספק שמדובר באחד מהבלמים הטובים בעולם.

 


מרקוס רוחו. ארגנטינאי שבולט בהגנה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי