טוטנהאם מקווה לעשות את קפיצת המדרגה

הספרס חוגגים. ישדרגו מעמדם?
הספרס חוגגים. ישדרגו מעמדם? | צילום: Gettyimages

פוצ'טינו הגיע במטרה לטפח, אבל האוהדים דורשים להשכיח את התדמית

(גודל טקסט)

טוטנהאם ערכה את החזרה הגנרלית שלה לעונת הפרמיירליג  ב"אליאנץ ארנה" במינכן, כשנוצחה על ידי גארת' בייל וריאל מדריד במסגרת 'גביע אאודי'. את הפרמייר ליג יפתחו התרנגולים מצפון לונדון ב-14:45 (ישיר בספורט1 וב-HD) במשחק חוץ מול מנצ'סטר יונייטד השואפת לכתר.

לתרנגולים יש בעצם הכל. שחקני נבחרות, תקציב משמעותי (גם אם לא גדול כשל צ'לסי או סיטי) ובסיס אוהדים גדול בלונדון ובכל רחבי העולם, ביניהם יהודים רבים. אז מדוע טוטנהאם נדחקה הצידה מול צ'לסי, ארסנל וכמובן מנצ'סטר יונייטד וליברפול? שאלה שרבים שואלים וקשה למצוא לה תשובה ממשית.

בטבלת הליגה בכל הזמנים, לפי חישוב של סך הנקודות שהשיגה כל קבוצה עוד מלפני הקמת הפרמיירליג וכולל, מדורגים התרנגולים במקום החמישי המכובד אחרי אותן קבוצות שצוינו לעיל, אבל זו גם הבעיה של הקבוצה בשנים האחרונות. המקום החמישי. טוטנהאם גם מדורגת חמישית בליגה כקבוצה הכי עשירה ובשנים האחרונות ממוצע הבזבוזים של הקבוצה הוא שלילי.

המועדון מרוויח, אבל כל עוד יש לאנגליה ארבע נציגות בליגת האלופות, טוטנהאם מתקשה להיכנס למפעל היוקרתי והשתתפות קבועה במפעל היא המדרגה שעשויה להזניק את הקבוצה לצמרת הגבוהה. עכשיו היא גם צריכה להתמודד עם מנצ'סטר סיטי שדילגה מעליה בזכות הכסף שמגיע מהמפרץ. מול טוטנהאם יתייצבו מחר שניים מכוכביה הכי גדולים שנמכרו לריאל מדריד – לוקה מודריץ' (33 מיליון יורו) וגארת' בייל (101 מיליון יורו). אם שני אלה היו נשארים במועדון, סביר שהדברים היו נראים אחרת. 

אריקסן. הקשר ינסה לטפס עם התרנגולים לפחות מקום אחד (Gettyimages)

הקיץ עסקו בטוטנהאם בארגון מחדש ושיחררו את החוליות החלשות בקבוצה, לרבות חלק מ-7 שחקנים שנרכשו מכספי מכירתו של גארת' בייל לפני שנתיים. השמות הבולטים שעזבו הם אטיין קאפו (ווטפורד), ולאד קיריקש (נאפולי), פאוליניו (גוואנגז'ו) וגם רוברטו סולדאדו בדרך החוצה ודווח כי ויאריאל מוכנה לשלם עליו 11 מיליון ליש"ט, על אף שנרכש ע"י טוטנהאם תמורת 26 מיליון ליש"ט. מעבר לכך עזבו יונס קאבול אחרי 8 שנים בקבוצה, בנג'מין סטמבולי שעבר לפ.ס.ז' וגם עמנואל אדביור אמור לעזוב ככל הנראה לאסטון וילה. 

הארי קיין יש רק אחד?

אחרי ההצלחה המדהימה של הארי קיין, שבקיץ הקודם היה אלמוני לחלוטין ותוך שנה הפך לכוכב הגדול של הכדורגל האנגלי, ינסו בטוטנהאם לשחזר את ההצלחה עם צעירים אלמונים נוספים: קשר הנבחרת הצעירה, ריצ'רד פריצ'רד, ששיחק בהשאלה בברנטפורד והיה בין 11 המצטיינים של הצ'מפיונשיפ, החלוץ דלה עלי ששיחק ב-MK דונס בליג-1 ונחשב לכישרון ענק בזכות 16 שערים בעונה שעברה כשהוא בן 18 בלבד ושחקן נוסף עליו מדברים כהבטחה גדולה הוא הקשר ג'וש אונומה.

מאוריציו פוצ'טינו הובא לטוטנהאם כדי לטפח צעירים והוא עושה בדיוק את זה. קיין, למשל, היה מבוקש הקיץ על-ידי מנצ'סטר יונייטד שהייתה מוכנה לשלם עליו 40 מיליון ליש"ט – אבל העונה תהיה חובת ההוכחה על קיין שהגנות הפרמיירליג כבר מכירות אותו היטב ולא יאפשרו לחלוץ לעשות כרצונו. מנגד, התרנגולים מצפים למספרים גבוהים אחרי שכבש בעונה שעברה 21 שערי ליגה ו-31 שערים בכל המסגרות.

עד כה פוצ'טינו ניסה לשמור את ההכנות שלו לעונה בסוד וקיים את כל המשחקים בדלתיים סגורות, כמובן מלבד אלה ששוחקו בחו"ל. בין היתר התרנגולים הפסידו לכוכבי ה-MLS בתוצאה 2:1 ולא הציגו יכולת טובה, אבל קיין היה מצוין וכבש שער שהוכיח כי מדובר בחלוץ מצוין ולא בתופעה חולפת. 

הארי קיין. הציפיות ממנו בשמיים (AFP)

בהגנה התחזקה העונה טוטנהאם במגן-בלם הבלגי טובי אלדרווילד, שחיזק את המושבה הבלגית המשובחת בקבוצה אחרי שנרכש מאתלטיקו מדריד ב-11 מיליון ליש"ט. לטוטנהאם היתה בעיה קשה בהגנה בעונה שעברה, אבל כעת עם יאן ורטונחן ואלדרווילד ביחד, כשבין הקורות ניצב הוגו לוריס שכנראה לא יעזוב, השיפור בחלק האחורי משמעותי למדי.

טוטנהאם גם רכשה את המגן קיראן טריפייר מברנלי והבלם האוסטרי קווין ווימר מפ.צ. קלן. פוצ'טינו עדיין מעוניין בחיזוק ומנסה להעביר לשורות הקבוצה את סוון בנדר, קשר בורוסיה דורטמונד, או את טימו וורנר, חלוץ שטוטגרט, במטרה שיעזרו לקשר היצירתי כריסטיאן אריקסן. ישנו גם סיידו ברהינו, חלוץ ווסט ברומיץ' ששמו נקשר לתרנגולים כבר זמן רב – אם הוא יצטרף, לטוטנהאם יהיה אולי את צמד החלוצים הצעיר והמבטיח בליגה.

פרויקט האיצטדיון החדש של טוטנהאם, שיהיה מוכן לפחות עוד שנתיים לפי הערכות עכשיוויות, עשוי להזניק את המועדון קדימה. אוהדי הקבוצה מאושרים שהאיצטדיון שלהם יהיה גדול יותר מהאמירויות, אבל עוד קודם לכן חושבים על העונה הקרובה ומצפים מפוצ'טינו לעלות לליגת האלופות כדי לעזור לממן את הפרויקט ולהתחיל את הפריצה לצמרת הגבוהה כמה שיותר מוקדם. האם זה אפשרי? כמו במקרה של הארי קיין, בטוטנהאם מקווים שהפריצה תהיה סוחפת ומפתיעה – כזו שתחלץ אותם מהמקום החמישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי