אלן שירר: "רוג'רס נכשל לחלוטין"

רוג'רס. יכול לסגור על הסיטי?
רוג'רס. יכול לסגור על הסיטי? | Gettyimages

הפרשן מתח ביקורת על מנג'ר ליברפול, שתארח ב-21:50 (ספורט1) את ניוקאסל

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו                  צילום: Gettyimages

 

ליברפול תארח הערב באנפילד את ניוקאסל (שידור ישיר החל מ-21:50בספורט1 וב-HD), למשחק שהוא להיות או לחדול עבור הקבוצה מעיר הנמל כשעונה שלמה מונחת על כף המאזניים. אם המרסיסיידרס ינצחו, למרות כל האכזבות האחרונות, הם יצמצמו את הפער בינם לבין למנצ'סטר סיטי לארבע נקודות בלבד והחלום לעלות לצ'מפיונס ליג יהיה שוב ריאלי.

 

 

ליברפול תצטרך להסתדר ללא מריו באלוטלי, שכבר שכח מה זה דשא, ואדם לאלנה והבלם מאמדו סאקו הפצועים. מי שיחזור הוא הקיצוני התוקף ג'ון אייב בן ה-19 שהרשים השנה במשחקים שלו ואמרה צ'אן שחוזר מהרחקה.

 

 

 

השאלה הגדולה היא האם "הסקאוזרס" מסוגלים לשדרג את משחקם. הם אומנם ניצחו את בלקבורן בגביע האנגלי, אבל גילו יכולת חלשה מאוד. המפגש בין שתי הקבוצות אמור להיות רווי בשערים. 130 שערים הובקעו במשחקי הקבוצות עד היום בהיסטוריה של הפרמיירליג, כשהפעם האחרונה שהשתיים נפרדו בתיקו היה לפני 41 שנה עם קווין קיגאן ומלקולם מקדונלד בהרכב.

 

יחד עם זאת, ברנדן רוג'רס הודה שהבעיה של קבוצתו העונה היא החוד. ליברפול התקשתה למצוא מחליף ללואיס סוארס שהבקיע בשנה שעברה 31 שערים. גם ניקאסל מצידה מתקשה לכבוש העונה ולא מצאה שחקן שיחליף את 14 השערים שהבקיע לואיק רמי בשנה שעברה כמושאל מק.פ.ר.

 

המנג'ר הצפון אירי אמר על הבעיות בהתקפה, כי כנראה לא יראה את דניאל סטארידג' האמיתי העונה בעקבות סדרת הפציעות שעבר. לפני עונה החלוץ כבש 28 שערים, אבל העונה הוא עומד על ארבעה שערים ב-12 משחקים בלבד בהם שותף. "הוא היה בחוץ זמן רב וזה לוקח זמן עד שאתה מחזיר את החדות שלך כחלוץ. עד שהוא יהיה כשיר לחלוטין אנחנו צריכים להחליט אם לשלב אותו מתחילת המשחק או כמחליף", אמר רוג'רס שחושב כבר על העונה הבאה: "הוא יצטרך לעשות הכנה טובה לקראת השנה הבאה כדי לחזור לכושר של שנה שעברה. עד אז נצטרך להוציא ממנו את המקסימום".

 

 

 

רוג'רס החמיא לשוער סיימון מיניולה, שחזר לכושר אחרי שסופסל מוקדם יותר העונה. מאז השוער הבין את הרמז וחזר לשלוט ברחבה של ליברפול. נגד בלקבורן הוא ביצע שתי הצלות גדולות והמנג'ר חולק לו מחמאות: "הוא פשוט מבריק בעצירת בעיטות והראה את זה בשלושת החודשים האחרונים".

 

פרשן 'הסאן', אלן שירר, מתח ביקורת על מנג'ר ליברפול אחרי שכתב: "רוג'רס הביע את דעתו בשנה שעברה שטוטנהאם צריכה להיאבק על האליפות אחרי שרכשה שחקנים בשווי 100 מיליון ליש"ט, אבל הוא הוציא פי שניים מטוטנהאם. אחרי התבוסה 4:1 לארסנל הוא הודה שקבוצתו אפילו לא במאבק לכרטיס לליגת האלופות".

 

רוג'רס החתים 24 שחקנים בשלוש שנים שלו כמנג'ר הקבוצה בשווי 200 מיליון ליש"ט ורק מעטים הצליחו. מהפסגה שכמעט הגיע אליה בשנה שעברה הוא נחת אחורה לפוזה של "תנו לי עוד זמן". נכון שסוארס איננו, אבל קבוצות מאבדות שחקנים גדולים וממשיכות קדימה. "ההצלחה היא מה אתה עושה עם הכסף שהשקעת ובשטח הזה רוג'רס נכשל לחלוטין", מוסיף שירר, "מה הוא חשב לעצמו כשרכש את מריו באלוטלי? הסגל שלו נראה קצר מאוד בהפסדי הליגה נגד ארסנל ומנצ'סטר יונייטד".

 

חלוץ ניוקאסל לשעבר גם סבור שמדיניות ניהול החוזים של ליברפול צריכה בחינה מחדש אחרי הבעיות עם ראחים סטרלינג, ג'ון הנדרסון ואפילו סטיבן ג'רארד. שירר סיכם: "למזלו של רוג'רס יש להם משחק נגד ניוקאסל היום ומדובר בשלוש נקודות כמעט בטוחות".

 

 

 

ניוקאסל לא נראית כרגע מועמדת לרדת, אבל אחרי שנוצחה בדרבי מול סנדרלנד 1:0 היא תנסה להימנע מהפסד שישי רצוף. הנשרים כבר חגים מעל ראשו של המנג'ר הזמני ג'ון קארבר שיודע כי לא ימשיך עונה הבאה. המועמד המוביל להחליפו הוא מנג'ר דרבי קאונטי סטיב מקלארן, מאמן נבחרת אנגליה לשעבר. קארבר צפוי להחזיר את ג'ק קולבק לקישור ומוסה סיסוקו יעלה לעמדה יותר התקפית.

 

הרכבים משוערים:

 

ניוקאסל: קרול, טיילור, יאנמט, וויליאמסון, גוטיירס, אוברטן, סיסוקו, קולבק, אבייד, אמאובי, פרס.

 

ליברפול: מיניולה, צ'אן, טורה, לוברן, הנדרסון, לוקס, אלן, מורנו, סטרלינג, סטארידג', קוטיניו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי