סגירת המעגל הנפלאה של פדרו

פדרו. מתנת פרידה?
פדרו. מתנת פרידה? | צילום: Gettyimages

אם הקשר יעזוב את ברצלונה, האוהדים יתגעגעו. יוכין מתענג על הסופרקאפ

(גודל טקסט)

משחקים מטורפים לא ניתנים לניתוח הגיוני. אפשר לנסות להבין את החורים המזעזעים בהגנת ברצלונה, אפשר לבקר את השאננות של הקטלונים, אפשר לצחוק על הטעויות הילדותיות של סביליה שהובילו לספיגות, אבל אין בכך צורך. פעמים רבות מדי אנחנו מתלוננים על משחקים טקטיים ומשעממים, עם הזדמנויות ספורות ליד השערים.

 

רק לעיתים נדירות נופל בחלקנו משחק צמרת עם תשעה שערים, חלקם מרהיבים, ועוד אינספור החמצות. כיצד לעזאזל הצליח עדיל ראמי לא לפגוע במסגרת בדקה ה-120 כדי לקבוע 5:5? מובן מאליו כי חגיגה מסוג זה מתאפשרת רק כאשר ההגנות תופסות יום חלש. תשאירו למאמנים את הבעיות המנטליות, ותיהנו מהשואו המופלא. המשחק הזה ייזכר לשנים ארוכות בזכות התוצאה הפנומנלית, וגם בזכות הגיבור הבלתי צפוי שהביא לברצלונה את התואר, כנראה במשחקו האחרון בקבוצה.

 

 

מי היה מאמין שפדרו יעשה את הכותרות הגדולות? הרי עוד לפני שריקת הפתיחה נפוצו ידיעות על כך שמעברו למנצ'סטר יונייטד הוא עובדה מוגמרת. שחקנים שנמצאים בדרך החוצה לא מקבלים בדרך כלל מקום בסגל. קחו למשל את לואיס ואן חאל שהושיב את דויד דה חאה ביציע במשחק הפתיחה של הפרמייר ליג מול טוטנהאם, על אף שמצבו עדיין רחוק מלהיות ברור. המאמן ההולנדי סבר כי השוער לא כשיר מנטלית להתרכז במשימה.

 

ואולם, פדרו דווקא קיווה להיות בהרכב. המחלה של ניימאר פינתה את המשבצת האהובה שלו, והוא התאכזב עד עמקי נשמתו לראות את ראפיניה ממלא אותה. הוא לא הסתיר את תחושותיו במסיבת העיתונאים אחרי הזכייה. "אני לא עוזב בשביל כסף, השאלה הזו מעליבה אותי", הוא אמר, "אני בסך הכל רוצה לשחק".

 

לואיס אנריקה בכלל לא התכוון להשתמש בו. הוא הושיב אותו על הספסל רק למקרה חירום, שלא היה נראה באופק כאשר בארסה הובילה בביטחה 1:4. ובכל זאת, הגורל רצה אחרת. הגורל, שקושר את פדרו לברצלונה, לא רצה לתת לו ללכת בלי אקורד סיום הולם. וכך, הקריירה שהחלה עם שער ניצחון בסופרקאפ הסתיימה עם שער ניצחון נוסף בסופרקאפ.

 

אנריקה לא תיכנן להשתמש, לגורל היו תוכניות אחרות (Gettyimages)

 

פדרו אמנם שותף במשחקים ספורים עד 2009, אבל על החוזה הראשון הוא חתם כאשר פפ גווארדיולה קידם אותו לסגל הקבוצה הראשונה לפני שש שנים, והתוצאה היתה מדהימה. הקיצוני התחבולן העניק ל"בלאוגראנה" ניצחון בסופרקופה נגד בילבאו, ויצא לעונה מטריפה ושוברת שיאים. הוא היה השחקן הראשון אי פעם שכובש בשש מסגרות שונות בעונה אחת.

 

אז, כאשר בארסה עדיין התבססה על קידום שחקני אקדמיה, הוא חלם לבלות את כל הקריירה במועדון, כמו צ'אבי ואנדרס אינייסטה. כיום, אחרי שניימאר ולואיס סוארס נרכשו תמורת הון עתק, אין לו מקום בהרכב. לא בטוח שצריך לבוא בטענות להנהלה – כי הרי ברור שהברזילאי והאורוגוואי טובים יותר מפדרו.

 

האם בארסה היתה זוכה בטרבל בעונה שעברה בלעדיהם? זה עניין של פילוסופיה. היא השתנתה, ולכן פדרו מבין שמראים לו את הדרך החוצה. אוהדים רבים יקוו שהשער אתמול ישאיר אותו כנגד כל הסיכויים. נצטרך להמתין להתפתחויות בימים הקרובים, אבל מבחינת פדרו לא יכול להיות עיתוי טוב יותר לנטוש, אם הוא החליט לעשות זאת. את המילה האחרונה הוא אמר בקול רם.

 

צ'אבי ואינייסטה. פדרו חלם ללכת בדרכם (Gettyimages)

 

***

 

היו גם גיבורים אחרים שיזכרו את המשחק הזה לשנים ארוכות. יבגני קונופליאנקה, שהצטרף דווקא לסביליה אחרי שהיה מחוזר על ידי מועדוני צמרת באנגליה, הצטיין עם שער בהופעת בכורה והותיר רושם נפלא. על הבישול חתום צ'ירו אימובילה, שנכנס למגרש שניות ספורות קודם לכן. החלוץ האיטלקי החסון מחליף באופן קבוע עונות חלשות ומצוינות. בעונה שעברה הוא היה גרוע בדורטמונד, ולכן העונה הוא חייב לפרוח, לפחות לפי הסטטיסטיקה שלו. לפתיחה טובה יותר הוא לא יכול היה לקוות.

 

גם מריאנו, המגן הברזילאי שהגיע מבורדו, עשה רושם טוב כמחליף בסביליה. כל המהלכים של המאמן אונאי אמרי עבדו מצוין, מה שאי אפשר להגיד על החילופים של לואיס אנריקה. כאשר אינייסטה פינה את מקומו בדקה ה-63, המשחק הקבוצתי השתבש, והכדורים בקושי הגיעו לליאו מסי ולסוארס. אפילו בהארכה, כאשר האנדלוסים העייפים נסוגו לאחור בדקות לא מבוטלות, סבל משחקה של בארסה מהיעדר יצירתיות. המשמעות – אינייסטה יהיה קריטי עבור הקטלונים העונה, ובריאותו חשובה במיוחד.

 

אבל זה לא הזמן להתעמק בטקטיקה. את המשחק החד פעמי, שנפל בחלקם של האוהדים הגאורגים בטביליסי, צריך פשוט לזכור כחוויה. אלאבס נעלמה מזמן במעמקי הליגה השניה בספרד, אבל אוהדים רבים מאוד זוכרים אותה בזכות הפסד 5:4 לליברפול בגמר גביע אופ"א ב-2001 לאחר הארכה. 14 שנה חלפו, וקיבלו עוד "גמר" בתוצאה זו. בואו נקווה שלא נצטרך להמתין 14 שנים נוספות.

 

אימובילה ואמרי. השאירו טעם של עוד (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי