באיטליה החמיאו: "סוזה ניהל מושלם את המשחק"

שחקני פיורנטינה חוגגים פסגה
שחקני פיורנטינה חוגגים פסגה | צילום: Gettyimages

אקס מכבי חגג עם פיורנטינה 1:4 ענק ואמר: "לא נוותר על התואר"

(גודל טקסט)

מי היה מאמין. פאולו סוזה שרק לפני שנתיים התרוצץ על הקווים במגרשי הכדורגל שלנו מוליך את הסרייה א'. אחרי שנה במכבי ת"א ועוד אחת בבאזל הוא כבש את איטליה אחרי ניצחון ענק אתמול (ראשון) על אינטר 1:4 בסן סירו. הנראזורי איבדו מאזן מושלם והסגולים מוליכים את הטבלה לראשונה אחרי 17 שנה.

 

סוזה שלא היה הבחירה האהובה על ידי האוהדים של פיורנטינה כשהגיע במקום וינצ'נזו מונטלה מצליח להפתיע עונה שלישית ברציפות כמאמן. לפני שהגיע למכבי תל אביב אפילו בפורטוגל לא ספרו אותו אחרי עונות כושלות באנגליה והצלחה רק עם וידאוטון, אבל הוא הוכיח שהוא מאמן עם פוטנציאל ענק.

 

 

"פיורנטינה לא תלך לאחור. המשחק החל טוב עבורנו. הצגנו משחק יציב כמו שהתחלנו את העונה והיינו טובים יותר בכל אספקט של המשחק", אמר בסיום הפורטוגלי. סוזה נשאל האם העובדה שפיורנטינה ניצחה ב-5 מ-6 משחקי הפתיחה מראה שהיא יכולה לזכות באליפות וענה כמו תמיד בצורה זהירה: "כדורגל הוא כזה. אפשר להגיע מאפס ל-80 אחוז בשנייה, בעיקר בליגות לטיניות. יש לנו יריבות קשות שהשקיעו הרבה יותר מאיתנו ברכש, אבל לא נוותר על הסקודטו. אמרתי לבחורים מהיום הראשון שאנו קבוצה שלא מוותרת לרגע על העקרונות שלה ויכולה לנצח כל מקום".

 

סוזה הסביר את הפילוסופיה שלו: "כשהחלטתי להיות מאמן החלטתי גם אף פעם לא לחשוב על עצמי אלא רק על הקבוצה". השחקן שקיבל את רוב השבחים הוא הקשר הקרואטי בן ה-26, מילאן באדלי שניהל מצוין את המשחק של הוויולה. הסלובני יוסיפ איליציץ' ,ששיחק עם ערן זהבי בפארלמו כבש שער והקרואטי ניקולה קאליניץ' כיכב עם שלושער כשפיורה הובילה 0:3 כבר בדקה -23 והיממה את הסן סירו.

 

 

 

ה'גאזטה דלו ספורט' התלהב: "הויולות שלטו בסאן סירו. שיטפון סגול במילאנו". סוזה קיבל ציון 8 בעיתון על ניהול המשחק ואפשר לומר שזה רגע שיא בקריירה שלו לעת עתה: "סוזה ניהל מושלם את המשחק. הגיע עם שתי שיטות משחק מוכנות אחת התקפית והשנייה הגנתית וכבש את סן סירו".

 

רוברטו מנצ'יני מאמן אינטר שכל העת הזהיר שהדרך עוד ארוכה אמר: "ההפסד של אינטר לא משנה דבר. כשמשחק מתחיל רע ואתה סופג במתפרצת כבר בדקה הרביעית הכל הולך הפוך".

 


סוזה בטירוף. לא מפסיק לעלות (AFP)

 

גם העיתון 'קוריירה דלו ספורט' כתב: "יש שתי מלכות לכדורגל האיטלקי. אחת בוכה זו אינטר והשנייה צוחקת זו פיורנטינה. מנצ'יני לא יכול לתרץ את ההפסד בעובדה שאיבד את סטבן יובטיץ' דקות לפני הפתיחה".

עוד באותו נושא: פאולו סוזה, רוברטו מנצ'יני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי