רשמית: פלאטיני ובלאטר הושעו מתפקידם ל-90 יום

פלאטיני ובלאטר. נתראה ב-2016?
פלאטיני ובלאטר. נתראה ב-2016? | צילום: Gettyimages

ועדת האתיקה גזרה על נשיאי אופ"א ופיפ"א הרחקה לשלושה חודשים

(גודל טקסט)

ועדת האתיקה של פיפ"א הודיעה על השעיית הנשיא ספ בלאטר ונשיא אופ"א מישל פלאטיני, שמשמש גם כאחד מסגניו, ל-90 יום מכל פעילות. ייתכן שהם יושעו גם ל-45 ימים נוספים.

 

סגן נשיא פיפ"א נוסף צ'ונג מון יון הורחק לשש שנים מפיפ"א ונקנס ב-100 אלף פרנקים שוייצרים. כל השלושה לא יכולים לעסוק כרגע בכדורגל ולכן פלאטיני גם לא יוכל להיות נשיא אופ"א בתקופת הזמן הזו. את בלאטר יחליף איסה הייטו יו"ר הקונפדרציה של אפריקה בכדורגל ואת פלאטיני אנחל מאריה וייאר נשיא ההתאחדות הספרדית שהוא סגנו של פלאטיני. גם מנכ"ל פיפ"א, ג'רום ולצ'ק, הורחק מפיפ"א ל-90 יום. 

 

 

פלאטיני האשים מקור עלום בפיפ"א שהדליף נגדו מידע בכוונה כדי להרוס את סיכוייו לרוץ לנשיאות פיפ"א. ועדת האתיקה גזרה על בלאטר ופלאטיני את העונש בשל האשמות לשחיתות בארגון.

 

 

בלאטר מואשם בתשלום לא חוקי לפלאטיני של 1.35 מיליון ליש"ט וכן בחתימה על הסכם לזכויות שידור של מונדיאל 2010 עם סגן נשיא פיפ"א ג'ק וורנר שהיה יו"ר הקונפדרציה של קונקק"ף.

 

פלאטיני הואשם בקבלת התשלום ב-2011 מבלי שהסביר בבירור על מה קיבל את הכסף. נאמר שהוא קיבל את הכסף על תשלום של שירותי ייעוץ לבלאטר, אבל התשלום ניתן לו תשע שנים אחרי שהייעוץ בוצע בפועל. לאחר מכן לא נמצאו הוכחות במסמכי פיפ"א שאכן מדובר בייעוץ.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי