המונדיאל בקטאר: מה-21 בנובמבר עד ה-18 בדצמבר 2022

מונדיאל בקטאר. בנסיכות גם בחורף
מונדיאל בקטאר. בנסיכות גם בחורף | צילום: Gettyimages

פיפ"א אישרה את מועדי המשחקים. הליגות באירופה ידרשו פיצוי

(גודל טקסט)

לראשונה בהיסטוריה ישוחק מונדיאל בחודשי החורף לאחר שפיפ"א אישרה היום (שישי) רשמית שהמונדיאל ב-2022 בקטאר יתקיים בין ה-21 בנובמבר עד 18 בדצמבר. מאז המונדיאל הראשון באורוגוואי ב-1930 נערכו כל משחקי אליפות העולם בכדורגל בחודשי הקיץ.

בכך ניתן תוקף להחלטה קודמת של האירגון לדחות את האירוע מהקיץ לחורף, בשל מזג האוויר הקשה (40 מעלות ויותר) השורר בנסיכות המפרץ בחודשים יוני ויולי. ספ בלאטר, נשיא פיפ"א, היה אמור לקיים מסיבת עיתנואים ולדבר על ההחלטה, אבל היא בוטלה חמש דקות לפני תחילתה

 

המונדיאל בקטאר ייארך 27 יום בלבד ויהיה הקצר ביותר מזה 44 שנה. מונדיאל 1978 בארגנטינה ארך רק 24 יום, אך חשוב לזכור שאז שיחקו במעמד 16 נבחרות וכיום 32. בדיוק כפול. 

ההחלטה תגרור כמובן שינויים גדולים בעונת הכדורגל, שכן הליגות המקומיות וגם המפעלים האירופאים יצטרכו להתחיל יותר מוקדם. גם גביע הקונפדרציות 2021 צפוי לזוז לחודשי החורף כדי להתאים עצמו למונדיאל.

המועדונים מחוייבים לשחרר את השחקנים ב-14 בנובמבר, שבוע לפני משחק הפתיחה. משחקים בינלאומיים, שהיו אמורים לקחת חלק באוקטובר, יידחו בארבעה חודשים. חלק מהליגות הגדולות באירופה כמו בספרד, אנגליה וגרמניה הודיעו לפני כמה חודשים שיידרשו פיצוי על כך שייפגעו בהכנסות, אבל בפיפ"א טענו בפירוש שיהיה מספיק זמן לליגות להתארגן מחדש לפי הלוח ולמנוע נזקים.

באנגליה נשמו חלקית לרווחה מההחלטה משום שסיום המונדיאל ב-18 בדצמבר לא יפגע בסדרת מחזורי חג המולד המסורתיים בממלכה הנפתחים לקראת סוף חודש דצמבר.

אגב, משחק הגמר ייפול על יום חג ויום שבתון בקטאר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי