קאיודה: "רוני לוי הוא לא הבעיה של מכבי חיפה"

קאיודה. באוסטריה הכדורגל יותר מהיר וטכני
קאיודה. באוסטריה הכדורגל יותר מהיר וטכני | צילום: Gettyimages

החלוץ על החיים בווינה, הגעגועים לישראל וגם על הירוקים שפספסו אותו

(גודל טקסט)

לא רק רועי קהת עזב הקיץ את ישראל לטובת אוסטריה וינה. גם החלוץ הניגרי לארי קאיודה עשה את אותו הצעד והצטרף לאחת מקבוצות הפאר של הכדורגל האוסטרי לדורותיו.

 

אוסטריה וינה נחשבת לאחת הקבוצות הזוהרות באוסטריה, אבל בעשור האחרון היא זכתה רק פעמיים באליפות ונכנעה להגמוניה של זלצבורג העשירה. העונה, לאחר 15 מחזורים, הסגולים מקדימים את זלצבורג ודמארי ב-3 נקודות הפרש וניצבים בפסגה – לא מעט בזכות שני הכוכבים שעשו את הדרך מליגת העל.

 

 

החלוץ הניגרי, שסייע רבות לנתניה גם על המגרש וגם מחוצה לו הודות לכספי המכירה, כבש עד כה 6 שערי ליגה בווינה והוא מדורג במקום השלישי בטבלת מלך השערים. היום (שלישי) קאיודה העניק ראיון מיוחד לספורט1 ודיבר על הכל – מההשוואה בין אוסטריה לישראל ועד להידרדרות של מכבי חיפה והשפעתו של רוני לוי.

 

אתם מפתיעים העונה באוסטריה. איך ההרגשה?

"ההרגשה מצוינת, אנחנו עובדים קשה ורואים תוצאות. הכי חשוב שאנחנו משחקים עכשיו כמו קבוצה וכל אחד עובד בשביל השני. בקיץ הגיעו הרבה שחקנים וזה הקשה עלינו בהתחלה, אבל עכשיו אנחנו מצליחים".

 

איך האוהדים מגיבים להצלחה שלכם?

"התגובות מדהימות, אנשים מתרגשים מאוד מההצלחה. בשנה שעברה הקבוצה סיימה מקום שביעי וכולם אמרו שהיא גרועה ולא שווה כלום. עכשיו הם מאוד מרוצים מהשינוי. המנג'ר המקצועי עבד קשה, הגיע מאמן חדש (טורסטן פינק הגרמני. י.ז.), שחקנים חדשים. הכל אצלנו מאוד מקצועי עכשיו".

 

"אנחנו עובדים קשה ורואים תוצאות" (באדיבות האתר הרשמי של אוסטריה וינה)

 

מורגשים הבדלי רמות בין ליגת העל למקבילה האוסטרית?

"זה שונה, אבל כולם יודעים שבישראל יש ליגה לא קלה. יש קבוצות טובות ואם אתה רוצה לשחק בטופ אתה משחק במכבי תל אביב או במכבי חיפה. אני חושב שבישראל הולכים צעד אחר צעד ומתקדמים. ישראל מתחזקת בכדורגל, זה אני יכול להגיד, אבל הרמה כאן היא כמו בבונדסליגה השנייה".

 

במילים אחרות, אתה אומר שהרמה באוסטריה גבוהה יותר

"זה אתה אמרת. יש הבדלים. הכדורגל כאן מהיר יותר, טכני יותר. אנחנו רצים כמו מטורפים. אם אתה עושה טעות אחת מיד מענישים אותך. כשחקן אתה צריך שתהיה לך יותר משמעת עצמית מאשר בישראל".

 

אתה מתגעגע למכבי נתניה?

"ברור. אני מתגעגע לכל האנשים הטובים שהיו בקבוצה, למרות כל הבעיות, היה לי טוב מאוד במכבי נתניה. הגעתי בגיל צעיר מאוד והתבגרתי בכדורגל הישראלי, אבל מגיע הזמן של כל שחקן להמשיך הלאה ולהתקדם. אם לא הייתי נמכר הקבוצה הייתה יורדת, אז עדיף כך. אני מאמין שהם לא ירדו העונה. אני עוקב אחריהם ועדיין בקשר עם הרבה מאוד אנשים".

 

העובדה שרועי קהת איתך עוזרת?

"היחסים בינינו פנטסטיים, אנחנו בכל מקום ביחד. זה מאוד עזר לי להגיע לליגה חדשה עם מישהו שהגיע מישראל והוא בחור נפלא. בהתחלה אולי היה לו קשה כמו לי, הגיעו הרבה שחקנים מקבוצות בכירות למועדון, אבל הדבר הכי טוב שהמאמן אמר זה שהוא ייתן צ'אנס לכל אחד ואין לו העדפה לשמות – עכשיו קהת משחק ומצליח.

 

מצליחים ביחד גם על כר הדשא. קהת וקאיודה

 

"אנחנו כל הזמן ביחד בחדר במלון", המשיך קאיודה לפרגן ללגיונר, "בקבוצה הוא אח שלי. הוא הדבר הכי טוב שקרה לי כשעברתי לאוסטריה וינה. ברגע שהוא נכנס לשחק, הוא משנה את המשחק ואתה רואה את זה מיד. הוא נותן המון לקבוצה ואנחנו מאושרים שהוא איתנו".

 

מאז 2012/13 לא זכיתם באליפות. העונה זה אפשרי?

"אם נמשיך לשחק ככה, אז למה לא? אנחנו לא ננצח כל קבוצה, אבל אנחנו מציגים כדורגל טוב והכל תלוי בנו".

 

אתה בוודאי שואף להתקדם לליגה בכירה יותר בעתיד

"ברור שאני רוצה, אבל יש לי חוזה לעוד ארבע שנים בקבוצה. אני צריך לגדול מבחינת הכדורגל שלי, להתפתח. אם אני רוצה להגיע לגרמניה או אפילו לאנגליה אני צריך להתקדם ולתת את כל הלב והנשמה".

 

מכבי חיפה רצתה אותך ותראה היכן היא מדורגת בליגת העל.

"אני בהלם מהמיקום שלהם בטבלה, אני לא מאמין שהם במקום האחרון או לפני אחרון, אבל אני אומר לך דבר אחד – מכבי חיפה לא יכולה לרדת ליגה. אין דבר כזה. אם הם ירדו ליגה אז כנראה שהכדורגל הישראלי בנסיגה.

 

מתגעגע לנתניה, לישראל ובהלם ממצבה של מכבי חיפה (דני מרון)

 

"אני מכיר את רוני לוי שאימן אותי והוא היה המאמן הכי טוב שהיה לי", אמר הניגרי על מי שהדריך אותו בנתניה, "אני לא רוצה להיכנס לעניינים הפנימיים בקבוצה, אבל אני חושב שהשחקנים צריכים לתת הרבה יותר ולהילחם למען הקבוצה ולמען המאמן. הדרך בה הוא אימן אותנו בשנה שעברה, הדרך בה הוא דיבר עם שחקנים, המקצועניות שלו – אין דברים כאלה. לכן אני יודע שהבעיה לא ברוני לוי, אבל אני באמת לא רוצה לדבר יותר מדי ולהתעסק בחיפה. רק שיתנו יותר, כי זה מועדון מפואר".

 

אם עכשיו תקבל הצעה ממכבי חיפה או ממכבי ת"א, תסכים לחזור?

"לא כרגע, לא השנה.אני צריך להיות קצת בליגה אחרת, לשחק כדורגל במקום אחר ולהתקדם, אבל בטח שלא אפסול בעתיד שום דבר".

 

"חזרה לישראל? לא פוסל דבר בעתיד" (באדיבות האתר הרשמי של אוסטריה וינה)

 

למה אתה הכי מתגעגע בישראל?

"אתה לא מתאר לעצמך כמה אני מתגעגע. אני מתגעגע לאכול שוב קוסקוס ואני מתגעגע לחוף הים. זה הכי כיף בעולם. כאן, באוסטריה, החברים שלי בקבוצה אומרים לי 'מה אתה כל הזמן מדבר על ישראל? זה לא מקום טוב ויש שם הרבה בעיות', אז אני אומר להם שהם לא יודעים על מה הם מדברים. שאם יש מקום אחד בעולם שאני רוצה ללכת אליו לחופשה, זה ישראל. אני חושב שאגיע לארץ עם המשפחה לחופשה בקרוב. זה המקום הכי טוב בעולם, זה כמו גן עדן בשבילי".

 

בנבחרת ניגריה לא חושבים עלייך?

"בניגריה זה בלגאן, זה משהו אחר. יש הרבה פוליטיקה. אתה יודע שיש שחקנים שמוזמנים לניגריה ואין להם אפילו קבוצות? העיקר ששחקנים אחרים שמצליחים לא מוזמנים. אני נמצא באוסטריה ועובד קשה עבור המועדון שלי.  אם הם רוצים אותי, שיקראו לי. אני אבוא אם הם ירצו, ואם לא אז אין שום בעיה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי