אינפנטינו מעוניין לרוץ לנשיאות פיפ"א

אינפנטינו. בדרך לכיסא של בלאטר?
אינפנטינו. בדרך לכיסא של בלאטר? | צילום: Gettyimages

השוייצרי בן ה-45 שאחראי להגרלות באופ"א רוצה להחליף את ספ בלאטר

(גודל טקסט)

המירוץ לנשיאות פיפ"א קיבל תפנית משעשעת. ג'יאני אינפנטינו, הידוע כאיש הקירח שאחראי כבר שנים לכל ההגרלות של אופ"א, הודיע שהוא רוצה להיות נשיא פיפ"א וירוץ למשרה. המחליף של מישל פלאטיני כנשיא אופ"א, נשיא ההתאחדות הספרדית, מיגל אנחל וילאר, סירב לרוץ לתפקיד. אינפנטינו עשוי לקבל תמיכה גדולה מחברי אופ"א מכיוון שהוא מארגן כבר שנים את ההגרלות.

 

אינפנטינו בן ה-45 יכול להיות היורש המושלם של בלאטר. הוא שוייצרי כמוהו ונולד בעיר בריג ושמש כמנכ"ל אופ"א מאז 2009. הוא ממוצא איטלקי, אבל הוא דובר ספרדית שוטפת, איטלקית, אנגלית, צרפתית וגרמנית. אינפנטינו נחשב לאנציקלופדיה מהלכת של כדורגל עם זיכרון נדיר. לפי השמועות, השוייצרי שסיים לימודי משפטים בספורט, אוהד את אינטר.

 

 

רשימת המועמדים תיסגר ביום שני הקרוב כאשר שאר השמות שעשויים לרוץ הם שייח סלמן אין איברהים חליפה מבחריין, הדרום אפריקאי טוקו סקוולה שהיה שותפו הפוליטי של נלסון מנדלה, נסיך ירדן עלי בין אל חוסיין, כדורגלן טוגו לשעבר דויד נקהיד, ז'רום שמפיין הצרפתי וזיקו הברזילאי.

 

גם לגבי נשיאות אופ"א יהיו התפתחויות. מישל פלאטיני לא יוכל כנראה להמשיך ובאופ"א רוצים את וילאר הספרדי שיחליפו. שאר המועמדים יהיו ניארסבך הגרמני, ואן פראח ההולנדי או אולי דיוויד גיל האנגלי. גם הכדורגלן הפורטוגלי לשעבר פרננדו גומש, שהוא יו"ר ההתאחדות של פורטוגל, נמצא בתמונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי