פוצ'טינו עשה זאת שוב: דייר מוכן לדרבי הגדול של לונדון

דייר. עוד הצלחה של פוצ'טינו
דייר. עוד הצלחה של פוצ'טינו | צילום: Gettyimages

גדל בפורטוגל, פרץ בתרנגולים וכעת ינסה לנצח את ארסנל (17:50 בספורט1)

(גודל טקסט)

ארסן ונגר מודאג לקראת הדרבי נגד טוטנהאם היום באמירויות (החל מ-17:50 בספורט1). מדובר בדרבי הגדול והחם ביותר של לונדון, ולא בכדי הצהיר ונגר ביום שישי על כך שלא ירכוש שחקנים מטוטנהאם והוסיף כי הוא רוצה לבדוק הכיצד הארי קיין נעלם מהראדר של התותחנים כששיחק בגיל 8 במדי ארסנל לתקופה קצרה. 

 

טוטנהאם, שמול ארסנל היא הלוזרית הניצחית (ניצחון אחד ב-25 משחקים בכל המסגרות במגרשה של ארסנל מ-1993), הצליחה תחת מאוריסיו פוצ'טינו להתאזן יפה ולגלות שחקני בית שבקבוצות אחרות באנגליה מחפשים בנרות. בעוד שקבוצות אחרות מביאות רכש מפוצץ וזר, טוטנהאם הביאה בשנה שעברה את אריק דייר למועדון. אנגלי שהגיע מספורטינג ליסבון בה שיחק בקבוצה הראשונה רק 27 משחקים.

 

 

אימו של דייר עברה לפורטוגל בגלל עבודתה והוא גדל שם מגיל 8. כשפוצ'טינו קנה אותו הוא שיחק בלם ומגן ימני, אבל העונה הוא הסב את התפקיד שלו לקשר. רבים הרימו גבה מה בכלל עושה דייר במועדון, אבל ההצטיינות שלו הביאה לידי כך שהוא זומן לנבחרת אנגליה לראשונה השבוע למשחקי ההכנה ליורו 2016.

 

דייר אמר שאת הקרדיט צריך לתת לפוצ'טינו, על כך שהוא מחייה את הכדורגל האנגלי על אף היותו ארגנטינאי. עם בואו לסאות'המפטון הוא קידם שחקנים אנגלים רבים מהאקדמיה ועכשיו הוא מזרים כשרונות מקומיים לתרנגולים וסומך עליהם. שימו לב לנתון המדהים הבא: 11 מתוך 16 השחקנים שעשו את הבכורה שלהם בנבחרת אנגליה באו מהקבוצות של פוצ'טינו. אז האי הבריטי חייב עכשיו תודה לארגנטינאי?

 

פוצ'טינו גנב אותו מפורטוגל ופגע בול (Gettyimages)

 

דייר אמר על המנג'ר: "הוא נותן לנו צ'אנס, הוא סומך עלינו. אחר כך זה כבר ענין של האם אנחנו לוקחים את הצ'אנס ובדרך כלל זה קורה עם הגב שלו". הקשר-בלם חולם להשלים שבוע ענק עבורו אם ינצח בארסנל ויעשה את הבכורה בנבחרת לעיני סבתו שלו מול ספרד. 

 

המגן/קשר הוסיף שהוא רואה את פורטוגל כבית שלו, אבל הוא אנגלי: "אני יודע בדיוק מה הדרבי הזה אומר לאוהדים. ראיתי הרבה משחקים כאלה כשהייתי בפורטוגל. יצא לי לשחק הרבה משחקי דרבי בפורטוגל, אבל ידעתי מה המשמעות של מפגש בין ארסנל לטוטנהאם בלונדון". 

 

על הסיכויים אמר: "זה לא משנה שאנחנו עם חמישה נצחונות רצופים וארסנל הובסה על ידי באיירן. כמו שאומרים לדרבי חוקים משלו ועד עכשיו החוק היה שלא הצלחנו לנצח את התותחנים כמעט אף פעם בבית שלהם. ההישגים שלנו כאילו יימחקו ברגע שנעלה על כר הדשא".

 

לדלי קינג אמר על דייר: "הוא משחק עם הגב בצורה טובה מאוד. אני חושב שיש לו עתיד גדול. בפעם הראשונה שראיתי אותו משחק בקישור זה היה בקיץ והוא הפתיע אותי מיד. כשאתה קשר אתה צריך להיות מודע לעצמך הרבה יותר מאשר בהגנה כשאתה רק מגן". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי