"לפיפ"א יש שם שלילי וצריך לשנות את זה"

לעשות זעזוע בכדורגל העולמי. אינפנטינו
לעשות זעזוע בכדורגל העולמי. אינפנטינו | צילום: Gettyimages

מנכ"ל אופ"א, ג'יאני אינפנטינו, על חזונו כנשיא פיפ"א: "יותר נבחרות במונדיאל"

(גודל טקסט)

ג'יאני אינפנטינו, מנכ"ל אופ"א והאיש האחראי על ההגרלות של טורנירי אופ"א השונים, התראיין ארוכות ל'לאקיפ' הצרפתי על המועמדות שלו לנשיאות פיפ"א וגילה בין היתר שהוא רוצה לעשות זעזוע בכדורגל העולמי. לדבריו, הוא רוצה להגדיל את מספר הנבחרות במונדיאל מ-32 ל-40, כמו גם לשתף כוכבי עבר גדולים בוועד המנהל של אופ"א.

 

אינפנטינו רוצה לעזור למונדיאל להיות יותר גלובלי ולהיכנס לכל בית בעולם. "בטורניר שיהיה ב-2026 אפשר יהיה להגדיל את מספר הנבחרות, כמו שבאופ"א החלטנו להגדיל את הכמות ואני בטוח שיהיה טורניר גדול בצרפת 2016", אמר.

 

לאינפנטינו תהיה אפשרות ריאלית להיבחר בבחירות בקונגרס בפברואר אם ייתמך על ידי חברות אופ"א. התוכנית שלו היא לפתוח את משרדי פיפ"א לכוכבי הכדורגל הגדולים בעולם כדי שאלה שהצליחו על המגרש יקדמו גם את הארגון. "כמו שמישל פלאטיני היה נשיא אופ"א, דאבור שוקר נשיא ההתאחדות הקרואטית ובוריסלב מיכאלוב בבולגריה, צריך שעוד שחקני עבר יעמדו בראש הארגונים".

 


"לפתוח את משרדי פיפ"א לכוכבי הכדורגל הגדולים, כמו פלאטיני". אינפנטינו ופלאטיני (Gettyimages)

 

 

לדבריו, כל נציגי אופ"א החליטו שהוא יכול להיות מועמד ראוי. הוא נחשב כבר היום לאחד האנשים החזקים בכדורגל העולמי בעקבות הצלחת ליגת האלופות. "לפיפ"א יש שם שלילי כרגע בעולם וצריך לשנות זאת. אני מתכוון להגיע לכל מקום בעולם לספר על התוכניות שלי", אמר והוסיף: "אני רוצה לעשות הפרדת כוחות בתוך פיפ"א בין הוועד המנהל ולשים מגבלות על כולם כדי לדעת כמה כסף נכנס ומה עושים איתו. שנית, אני רוצה שהדמוקרטיה בפיפ"א תהיה גדולה יותר. יש 209 חברות וצריך שלכל חברה יהיה כח דומה". לאחר מכן דיבר על השקעת הכסף בצורה רחבה יותר במדינות בכל העולם. 

 

אינפנטינו נפגש עם ראשי קטאר ועם ראשי הקונפדרציה של אפריקה במצרים, וטוען שייפגש עם כל ראשי הכדורגל בכל המדינות והוא רוצה להקים ממשלת כדורגל. "אני רוצה שבפיפ"א תהיה ממשלה ולא נשיא שייקבע בכל".

 

אינפנטינו ייאלץ לעזוב את תפקידו כמנכ"ל אופ"א בנובמבר אם ירוץ לנשיאות. היריבים שלו לתפקיד הם עלי בין חוביין (ירדן), מוסה ביליטי (ליבריה), ז'רום שמפיין (צרפת), סלמן אל חליפה (בחריין), טוקיו סקסוואלה (דרום אפריקה).

 


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי