מה יהיה? אחרי בלאטר, פלאטיני עשוי גם כן להיחקר

פלאטיני ובלאטר. יד רחצה יד?
פלאטיני ובלאטר. יד רחצה יד? | צילום: Gettyimages

נשיא אופ"א גם נחשד בשחיתות, ולמה דווקא בקטאר חוששים?

(גודל טקסט)

התובע הכללי של שווייץ פתח בחקירה פלילית נגד נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, על הסכם טלוויזיה לא חוקי שחתם ב-2005 עם ג'ק וורנר – מי שהיה נשיא הפדרציה של קונקקף – על זכויות שידור למונדיאלים של 2010 ו-2014. המכירה הייתה במחיר נמוך והחשש שהיה מדובר בשוחד.

 

אבל בעוד בלאטר ממילא בדרך החוצה, מי שעשוי לרשת אותו היורש, מישל פלאטיני, עשוי גם להינזק ולא להיות נשיא פיפ"א הבא. זאת לאחר שהתברר שבלאטר שילם לו "תשלום בחוסר תום לב" של שני מיליון פרנקים שווייצריים ב-2011 על שירותים שפלאטיני נתן, כביכול, לפיפ"א. גם כאן מדובר בחשד סביר לשוחד.

 

 

כעת פלאטיני, שתומך בחקירה, עשוי אף הוא להיחקר ואף לעמוד בפני ועדת אתיקה של פיפ"א. לא ברור בשלב זה אם יוכל לרוץ בכלל לבחירות לנשיאות  הארגון בפברואר 2016 ויש הטוענים שאם זה יקרה בלאטר עוד יישאר בתפקיד (אם לא יישלח לכלא) בהיעדר מועמד מוסכם.

 

לפי פרסום בשווייץ היום (שבת) החקירה נגד בלאטר תימשך בין שנתיים לחמש שנים ולכן ייתכן שעד שיימצא אשם יעברו עוד הרבה פרשיות. העונש הצפוי לפי החוק השווייצרי הוא חמש שנים בכלא ואם בלאטר יימצא אשם בשתי האשמות הוא יכול לבלות בכלא 7.5 שנים. בגיל 79 לא נראה שזה מפחיד אותו במיוחד. אם בלאטר יושעה איסה הייטו נשיא ההתאחדות של קמרון ימונה כנשיא זמני.

 

משטרת שווייץ פשטה על משרדו של בלאטר, החרימה את המחשב שלו ובדקה את חשבונות בנק שלו. נשיא ההתאחדות האנגלית, גרג דייק, דרש שאם בלאטר יימצא אשם הוא יעזוב מיידית את הג'וב שלו, אבל הספקולציה הכי גדולה היא שאם בלאטר ופלאטיני יימצאו אשמים ייתכן שמונדיאל בכל זאת לא יתקיים בקטאר. שניהם היו התומכים הגדולים בקיום המונדיאל במדינה יחד עם זאת, אם ייבחר מנהיג אחר לפיפ"א ממדינה מוסלמית סביר להניח שהתמיכה בקטאר תתחדש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי