מעט מידי: ג'ק וורנר הורחק מפיפ"א לכל חייו

וורנר. לא יעבוד יותר בענף
וורנר. לא יעבוד יותר בענף | צילום: Gettyimages

בהודעה שפרסם הארגון נמסר: "הוא נמצא אשם בהפרת קוד אתיקה"

(גודל טקסט)

ג'ק וורנר נשיא קונפדרציית הכדורגל בקריביים, שנחשד על ידי התובע השווייצרי שקיבל חוזה אטרקטיבי של זכויות במונדיאל מנשיא פיפ"א, ספ בלאטר, לשדר את משחקי 2010 בדרא"פ וברזיל 2014, הורחק לכל ימי חייו מהארגון ונאסר עליו להתעסק בכדורגל בכל מקום אחר.

 

בשווייץ מנהלים חקירה פלילית נגד בלאטר ונגד סגנו מישל פלאטיני שקיבל 1.8 מיליון יורו מבלאטר על שירות יעוץ עבור פיפ"א. המועמד הצרפתי לא יודע להסביר למה זה קרה תשע שנים לאחר שסיים את העסקתו בארגון. בלאטר גם אמר שהוא חף מפשע ולא עשה שום דבר בניגוד לחוק.

 

 

פיפ"א שעד כה למרות כל הבטחותיה לעשות בדק בית פנימי מצאה לפתע שוורנר שחשוד היה במספר רב של עבירות, אכן עבר עליהם במשך תקופה ארוכה ולכן ועדת האתיקה החליטה להרחיקו. נראה שזה כמו שנאמר "מעט מדי, מאוחר מדי".

 

בלאטר. הבא בתור? (gettyimages)

 

בהחלטת פיפ"א נאמר: "וורנר נמצא אשם בהפרת קוד אתיקה של הארגון מספר פעמים בתפקידיו כפקיד כדורגל, הוא היה שחקן מפתח בהצעות שונות, קבלה תשלומים שלא פורסמו ואינם חוקיים, כמו גם תכניות לעשיית כסף אחרות".

 

תובעי בארה"ב טוענים שוורנר – שהיה אחד מהדמויות החזקות ביותר של הכדורגל ותמיכתו היתה מכרעת בקיום המונדיאלים במדינות שונות, היה מעורב במעשי שחיתות פליליים במשך יותר משני עשורים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי