"גרייזמן ראוי להיכנס לדיון לצד מסי ורונאלדו"

| צילום: gettyimages

מחמאות לכוכב צרפת לפני גמר היורו. דשאן: "CR7? אין נוסחה לעצור אותו"

(גודל טקסט)

צרפת ערוכה ודרוכה לקראת יום האחרון ההכנות לגמר יורו 2016. במסיבת עיתונאים בסטאד דה פראנס הבוקר, המאמן דידייה דשאן, השוער הוגו לוריס והמגן בקארי סאניה התייחסו לקרב הצפוי מול פורטוגל, פחות מיומיים לאחר ה-0:2 על גרמניה בדרך למפגש שיכריע מי תהיה אלופת אירופה החדשה (ראשון, 22:00 בספורטHD1).

"הצוות עשה ככל שביכולתו כדי שנגיע מוכנים לקרב הבא שלנו", אמר הקפטן הוגו לוריס, "זה נהדר לשחק את הטורניר בבית שלנו מול הקהל שלנו, וזה שהגענו לגמר מעצים את זה".

השוער נשאל אם יש פייבוריטית בגמר הגדול והשיב: "בשלב כזה אין מועמדת לנצח. הייתה עלינו ביקורת, אבל עברנו אותה – וזה לא היה קל. עברנו שלב אחר שלב כדי להצליח".

חברו להגנה, בקארי סאניה, נשאל על ההתמודדות הצפויה לו מול כריסטיאנו רונאלדו: "אין צורך לשבח אותו, כולם מכירים אותו את יכולותיו. הוא עובד מאוד קשה כדי להגיע לאן שהגיע. פייבוריטית בגמר? אני לא חושב שיש, גם אנשים חשבו שגרמניה מועמדת ודאית לנצח אותנו".

סאניה, מגן מנצ'סטר סיטי, פירגן לכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת, אנטואן גרייזמן, שכבש כבר שישה שערים בטורניר. "לדעתי האישית, גרייזמן נמצא עכשיו ברמה של מסי ורונאלדו. הוא ראוי להיות מוזכר באותה נשימה איתם", אמר והוסיף בחיוך: "אם הוא יוכל לכבוש צמד או שלושער בגמר, זה יעזור לנו מאוד".

"חשבו שגרמניה תנצח". צרפת חוגגת עליה לגמר (Gettyimages)

"אנחנו רוצים להראות לפורטוגל שזה משחק בית שלנו ולהראות לעם הצרפתי שאנחנו כאן כדי להילחם ולזכות", המשיך סאניה, "אנחנו מתכוונים להילחם גם בשביל עצמנו, אבל קודם כל בשביל העם הצרפתי".

השניים נשאלו על הבלם שתפס מקום בהרכב של דשאן בדיוק ברגעי ההכרעה, הצעיר סמואל אומטיטי: "הוא שחקן מאוד מוכשר, ברמה גבוהה מאוד טכנית וגם מנטלית", אמר עליו סאניה. הבלם בן ה-22 חתם לפני כעשרה ימים בברצלונה וזכה לשבחים גם מהשוער: "הוא צעיר וכבר הגיע לרמה הזו. זה מראה איזה נהדר הוא".

אומטיטי וגריזמן. הכוכבים העולים של צרפת (Gettyimages)

לאחר ששני השחקנים שוחחו עם התקשורת, הגיע תורו של המאמן דידייה דשאן שהבהיר: "אני מתוסכל שאני לא יכול לנעול נעליים ולעלות למגרש. הדבר הכי טוב שאפשר לבקש זה להיות כדורגלן ולהשתתף בגמר כזה. אני לא לחוץ כלל, אלא מרגיש את האנדרלין וזה מצוין. זה דבר חיובי".

על תפקודו של אנטואן גרייזמן, שהשווה את שיאו של מישל פלאטיני עם שישה שערים בטורניר, אמר: "הוא משחק בעמדה המוכרת לו וביכולתו הנוכחית הוא קריטי עבורנו. אני לא נכנס לשאלות כמו אם מגיע לו לזכות בכדור הזהב, אם הוא יהיה מועמד זה מעולה והמשמעות כנראה שדברים יסתיימו על הצד הטוב ביותר מחר, אבל זה תלוי בכם. אני רק רוצה שהוא יהיה אלוף אירופה עם צרפת".

ומה היה לו לומר על נבחרת פורטוגל? "זו נבחרת שיכולה לשנות מערך בהתאם לריבה, יש להם הגנה חזקה מאוד, אבל הם בעיקר מתבססים על שני שחקני ההתקפה – רונאלדו ונאני. תכנית 'אנטי-רונאלדו? עדיין לא מצאו את הנוסחה כדי לעצור אותו".

האיומים המרכזיים על הטריקולור. רונאלדו ונאני (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי