0:3 לטוטנהאם על יונייטד. הפער בפסגה: 7

התרנגולים מסרבים להיכנע במאבק על האליפות
התרנגולים מסרבים להיכנע במאבק על האליפות | צילום: Gettyimages

עלי, אלדרוויירלד ולאמלה כבשו. צפו בעימות בין קייל ווקר לממפיס דפאי

(גודל טקסט)

שעה קלה לפני שריקת הפתיחה בווייט הארט ליין, ראתה טוטנהאם כיצד לסטר מנצחת 0:2 את סנדרלנד ומגדילה את הפער בפסגה ל-10 נקודות הפרש. התרנגולים אירחו את מנצ'סטר יונייטד המשתפרת בידיעה שכל איבוד נקודות יעלה להם ביוקר ויזרוק אותם מהמירוץ לאליפות, ואחרי 70 דקות לחוצות התפוצצו בדרך ל-0:3 מוחץ על מנצ'סטר יונייטד.

קבוצתו של ואן חאל ניצחה בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים וידעה שגם היא לא יכולה למעוד אם ברצונה להמשיך במאבק על אחד מבין ארבעת המקומות הראשונים המובילים לליגת האלופות, אבל למעט מרסיאל שכמעט עקץ התקשתה בלונדון והתפרקה בדקות ההכרעה.

דלה עלי בדקה ה-70 הצליח לסיים מתפרצת עם כדור ברשת מבישול של אריקסן, לאמלה בהרמה מצוינת סידר לבלם טובי אלדרוויירלד את השני של המקומיים בדקה ה-74, ואחרי שבישל קבע בעצמו הארגנטיני את תוצאת המשחק בדקה ה-76. אלו גם השערים הראשונים של טוטנהאם בעידן מאוריסיו פוצ'טינו מול השדים האדומים.

חלום האליפות עוד בחיים. הפער מלסטר: 7 נקודות הפרש (Gettyimages)

זהו הניצחון הראשון של טוטנהאם בביתה על יונייטד מאז 2001, ואיזה ניצחון מתוק זה עבורם. בקופה נותרו 15 נקודות בלבד והפער מהמוליכה לסטר עומד על 7 נקודות הפרש – קשה, אך בלונדון מאמינים כי אפשרי.

מנגד, מנצ'סטר יונייטד נותרה במקום החמישי בטבלה והיא רחוקה ארבע נקודות הפרש מהיריבה העירונית מנצ'סטר סיטי, הנמצאת במקום הרביעי המוביל למוקדמות ליגת האלופות.  

ואן חאל תופס את הראש. מכה במאבק על ליגת האלופות (AFP)

במהלך המחצית השנייה התלהטו הרוחות כאשר מגן טוטנהאם קייל ווקר התעמת עם ההולנדי ממפיס דפאיי (צפו בתקרית), שעלה מהספסל ולא תרם דבר מעבר להשתתפותו בתקרית.

ווקר וממפיס בעיצומו של עימות פיזי (Gettyimages)

הרכבים

טוטנהאם: הוגו לוריס; קייל ווקר, טובי אלדרוויירלד, יאן ורטונחן, דני רוז; אריק דייר, מוסא דמבלה, אריק לאמלה (נאסר צ'אדלי 87), דלה עלי (ריאן מייסון 90), כריסטיאן אריקסן; הארי קיין (הונג-מין סון 89)

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה; מרקוס רוחו, כריס סמולינג, דיילי בלינד, טימותי פוסו-מנסה (מתיאו דרמיאן 68); מייקל קאריק, מורגן שניידרליין, חואן מאטה (ממפיס דפאיי 76); ג'סי לינגארד, אנטוניו מרסיאל, מרכוס רשפורד (אשלי יאנג 46).

מהלך משחק

דקה 26

ניכר עד כמה המשחק גורלי עבור השתיים. השתיים מתקשות למצוא שטחים פנויים ומכאן שהקבוצות ממעטות לאיים על השער. כריסטיאן אריקסן ניסה לכבוש בבעיטה מסובבת מחוץ לרחבה, אך פספס את המסגרת.


צפוף וצמוד למדי בחצי השעה הראשונה (Gettyimages)

דקה 28

הארי קיין כמעט כבש אחרי ערבובייה ברחבה ולא הצליח לבעוט, כעבור חצי דקה אריקסן הרים ולאמלה נגח ממטרים ספורים החוצה. התרנגולים היו חייבים לכבוש.


לאמלה מחמיץ הזדמנות בטוחה (Gettyimages)

דקה 51

אריקסן שוב ניסה את מזלו ממרחק, דה חאה היה במקום והדף. ההתקפה נמשכה ודייר הניף את הרגל ממרחק של כ-20 מטר, שוב השוער הספרדי היה במקום והפעם קלט.

דקה 54

הפעם זהו הארי קיין שבעט ממרחק, אבל כדורים כאלה לא יכולים להכניע את דה חאה בין הקורות של השדים.


לאמלה וקיין. עברו לניסיונות הבקעה ממרחק (Gettyimages)

דקה 62

מרסיאל חתך את הגנת טוטנהאם בקלות וניסה לכבוש בעצמו, אלא שהוגו לוריס הדף נהדר ומנע שער זכות לאורחת. מסירה ליאנג הייתה יכולה להסתיים בכדור ברשת.

דקה 70

0:1 לטוטנהאם! מתפרצת מצוינת של התרנגולים הסתיימה ברוחב של אריקסן לדלה עלי, שמקרוב גלגל לפינה ולא הותיר לדה חאה סיכוי.


עלי מכניע את דה חאה במתפרצת (Gettyimages)

דקה 74

0:2 לטוטנהאם! אריק לאמלה הרים מצב נייח וטובי אלדרוויירלד עלה גבוה מעל כולם וסיים עם נגיחה חזקה פנימה.


אלדרוויירלד עולה גבוה ומכפיל את התוצאה (AFP)

דקה 75

וואו! 0:3! טוטנהאם דורסת את השדים האדומים. דני רוז העביר רוחב משמאל, לאמלה שהיה חייב לכבוש במחצית הראשונה בעט חזק ומדויק לרשת.


לאמלה. החזיר לקבוצתו על ההחמצה בראש (Gettyimages)

ליברפול הגיעה ל-50 שערי זכות ב-1:4 על סטוק (צפו בסיכום הנרחב)

יורגן קלופ וליברפול חושבים על גומלין הליגה האירופית מול דורטמונד ביום חמישי באנפילד, אחרי 1:1 במשחק הראשון בגרמניה, אבל גם עם הרכב משני ניצחו 1:4 את סטוק ושמרו על המקום השמיני בטבלה.

פיליפה קוטיניו זכה למנוחה וישב על הספסל, דיבוק אוריגי עלה רק במחצית וכיכב עם צמד מהיר וגם רוברטו פירמינו הוחלף כעבור שעה, אבל ג'יימס מילנר עם שני בישולים, דניאח סטארידג' שזכה להשלים 90 דקות וגם אוג'ו וסטיוארט הצעירים בלטו במדי המייטירדס שנקמו פעם נוספת בסטוק על ה-6:1 במחזור הסיום העונה שעברה.

אוריגי (במרכז). עלה מהספסל וכבש פעמיים (AFP)

אלברטו מורנו התכבד בשער הראשון במשחק כבר בדקה השמינית אחרי תרגיל ממצב נייח, סטארידג' הכפיל בדקה ה-32 בנגיחה ודיבוק אוריגי כבש בדקות 50 ו-65, פעם בנגיחה ופעם בספק בעיטה ספק הרמה שחדרה פנימה. בויאן קרקיץ' רק איזן זמנית בדקה ה-22, גם הוא כבש עם הראש, לאחר הרמה טובה של שרדאן שאקירי.

נקמה נוספת בפוטרס. המייטירדס חוגגים (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי