2:2 דרמטי בין קרואטיה לצ'כיה, בלאגן ביציעים

אבוקות בסט. אטיין
אבוקות בסט. אטיין | צילום: Gettyimages

הקרואטים איבדו יתרון כפול בתוספת הזמן. האוהדים זרקו אבוקות למגרש

(גודל טקסט)

דרמה אדירה בבית ד' של יורו 2016, כשקרואטיה וצ'כיה נפרדו ב-2:2. הקרואטים שהיו עדיפים בהרבה, הובילו 0:2 וכבר היו בדרך הבטוחה לשמינית הגמר אבל הצ'כים התעוררו בזמן והשוו מפנדל עמוק בתוספת הזמן.

הקרואטים הגיעו למשחק לאחר הניצחון המרשים 0:1 על טורקיה וגם הפעם נראו טוב. איבן ראקיטיץ' ולוקה מודריץ' הובילו את חבורתו של אנטה צ'אצ'יץ', ועלו ליתרון 0:2 משערים של איבן פרישיץ' וראקיטיץ'. כשכבר היה נראה שהקרואטים יצטרפו לצרפת ואיטליה בשמינית, צ'אצ'יץ' הוציא את קשר ריאל מדריד ומשם הכל התדרדר כשהמחליף מילאן שקודה צימק והחזיר את הצ'כים למשחק. 

אז הגיעה הדקה ה-86, בה המשחק המרתק ספג מהלומה כבדה. מהיציע של הקרואטים שהובילו באותו רגע 1:2, הושלכו אבוקות לתוך המגרש, מה שגרם לשופט מארק קלאטנברג להפסיק את המשחק. כמה דקות בילו השחקנים מחוץ למגרש וכשעלו בחזרה רק נבחרת אחת הופיעה- צ'כיה, שניסתה להשוות בכל הכוח ובסופו של דבר הצליחה בזכות פנדל מוצלח של תומאש נסיד, שעלה אף הוא מהספסל.

הצ'כים יכולים להיות מאוד מרוצים מהתוצאה, שהשאירה אותם עדיין בתמונת העליה לשמינית הגמר. הם שיחקו רע מאוד לאורך כל המשחק וכמעט לא סיכנו את השער של דנייל סובאסיץ', אבל למזלם הצליחו להתעורר בזמן ולהשיג את השיוויון המאוחר. במשחק הבא מחכה להם טורקיה, משוכה אפשרית בהחלט בדרך לשלב הבא.


מודריץ. החילוף ששינה הכל (AFP)

הרכבים

צ'כיה: פטר צ'ך; פאבל קאדרבק, תומאש סיבוק, רומן הובניק, דויד לימברסקי; ירוסלב פלאשיל (תומאש נסיד, דקה 86), יירי סקאלאק (יוסף שוראל, דקה 67), לדיסלב קרייצ'י, תומאש רוסיצקי, ולדימיר דארידה; דויד לפאטה (מילאן שקודה, דקה 67).

קרואטיה: דנייל סובאשיץ'; דריו סרנה, ודראן צ'ורלוקה, דומאגוי וידה, איבן סטריניץ' (סימה ורסאליקו, דקה 93); מילאן באדלי, לוקה מודריץ' (מתאו קובאצ'יץ', דקה 62), מרסלו ברוזוביץ', איבן ראקיטיץ' (גורדון שילדנפלד, דקה 92), איבן פרישיץ'; מריו מנדז'וקיץ'.



תמונות קבוצתיות לפני המשחק (gettyimages)

מהלך המשחק

דקה 22

הזדמנות טובה לקרואטים. מנדז'וקיץ' שולח כדור טוב מהאגף השמאלי, פרישיץ' לא מצליח להגיע.

דקה 37

שיתוף פעולה טוב בין ראקיטיץ' למנדז'וקיץ' משאיר את קשר ברצלונה לבד מול צ'ך, שנשכב ומציל.

דקה 37

0:1 לקרואטיה!- באדלי שולח כדור טוב לפרישיץ'. הקשר עובר את ההגנה עם דריבל מוצלח וכובש. השחקנים מגיעים לחבק את הקפטן סרנה.


פרישיץ' יודע למי להפנות את החגיגות (AFP)

דקה 59

0:2 לקרואטיה!- ברוזוביץ' שולח כדור עומק מצויין לראקיטיץ'. קשר ברצלונה משתלט בקלות, מקפיץ מעל צ'ך חסר האונים ומכפיל את התוצאה.


ראקיטיץ' מקפיץ מעל צ'ך בדרך לשער השני (gettyimages)

דקה 76

זה עוד לא נגמר. רוסיצקי מוצא את שקודה שנכנס כמחליף, בתוך הרחבה. החלוץ נוגח יפה לרשת של סובאסיץ' ופנימה. 1:2 לקרואטיה.

דקה 85

בלאגן ביציע: אוהדי קרואטיה משליכים אבוקות על כר הדשא, קלאטנברג מוריד את השחקנים מהמגרש. כעבור כמה דקות המשחק מחודש.



האבוקות שעצרו משחק מרתק (gettyimages)

דקה 94

2:2!- וידה נוגע בידו ברחבה הקרואטית וקלאטנברג שורק לפנדל. נסיד, שעלה גם הוא מהספסל בועט חזק ומדוייק לאמצע.


חגיגה צ'כית בתוספת הזמן (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי