2:3 לאנגליה בגרמניה, שער נדיר בעקב לווארדי

איזו דרך לכבוש שער בכורה בנבחרת
איזו דרך לכבוש שער בכורה בנבחרת | צילום: GettyImages

נבחרת שלושת האריות שבה מפיגור 2:0 לניצחון ענק. דייר הכריע בדקה ה-92

(גודל טקסט)

הרבה דברים נאמרים לרוב על משחקי ידידות: שהם משעממים, שהם מיותרים, שאין בהם טעם. לפעמים הכל נכון, אבל לפעמים המשחקים האלה פשוט מרתקים ונהדרים. כזה היה המשחק בין גרמניה ואנגליה, אותו ניצחו האנגלים 2:3 אחרי שחזרו מפיגור 2:0, והם עשו את זה בצורה הכי דרמטית שאפשר, עם שער ניצחון בדקה ה-91, שהגיע אחרי מופע של שערים מרהיבים.

 

גיבור המשחק הוא ללא ספק ג'יימי וארדי, שנכנס כמחליף בדקה ה-71 בפיגור 2:1, ותוך שלוש דקות וחצי השווה את התוצאה עם שער מרהיב בעקב. מעבר לעובדה שזה היה שער הבכורה שלו בנבחרת, הוא נכבש בדיוק 31 שנים לאחר שגארי לינקר כבש לראשונה במדי נבחרת אנגליה, שער שהיה האחרון של שחקן לסטר במדי שלושת האריות.

 

רק נכנס, כבר כבש. ועוד איזה שער (gettyimages)

 

המשחק השיב לא מעט כבוד לליגה האנגלית, שסובלת לאחרונה מהשמצות רבות, בין היתר בשל העובדה ששתי הקבוצות שנמצאות במירוץ לאליפות הן לסטר וטוטנהאם. רוי הודג'סון בחר ללכת עם השחקנים החמים בליגה, והעניק את חולצת ההרכב ללא פחות מארבעה שחקני טוטנהאם, כולל דני רוז שערך הופעת בכורה.

 

למרות הפיגור הכפול, היה זה חלוץ טוטנהאם ומלך השערים של הליגה, הארי קיין, שבמבצע מהסרטים צימק את התוצאה לפני השוויון הפנטסטי של וארדי. בתוספת הזמן של המשחק המהפך הושלם, כאשר אריק דייר מהתרנגולים נגח לרשת בעוצמה וניצח את המשחק.

 

סיום מדהים. האנגלים חוגגים את השער של דייר (gettyimages)

 

למרות הסיום המרהיב והמוחץ של שחקניו של הודג'סון, בדקה ה-57 היה נראה שהמשחק הולך לכיוון אחר לחלוטין. מריו גומז עוד הספיק לכבוש במחצית הראשונה שער שנפסל בטענת נבדל שגויה, אך הגרמנים כן ירדו ליתרון במחצית בזכות פצצה של טוני קרוס ברגל השמאלית.

 

שער ראשון בנבחרת מזה כמעט ארבע שנים לא הספיק. גומז (gettyimages)

 

גומז כן עלה לבסוף על לוח התוצאות לאחר שנגח בצורה מושלמת כדור נהדר שהרים לו סמי ח'דירה, ובכך שבר בצורת כיבושים במדי המיינשאפט של כמעט ארבע שנים מאז היורו הקודם. אך כאמור, זה לא הספיק לנבחרת של יואכים לב, שלמרות תואר אלופת העולם יש לו לא מעט סיבות לדאגה.

 

לב יקבל הזדמנות לתקן כבר ביום שלישי עם משחק ביתי נגד איטליה (21:35, שידור ישיר בספורט1). רבע שעה מאוחר יותר ייפגשו תפגוש אנגליה את הולנד (שידור ישיר בספורט2) לניסוי כלים נוסף לפני הקיץ הגדול.

 

(gettyimages)

 

לפני המשחק נערך טקס לכבודו של מסוט אוזיל, שזכה בתואר שחקן השנה של נבחרת גרמניה, ולאחר מכן שתי הנבחרות כיבדו בדקת דומייה את הנספים בפיגועים בבריסל.

 

הרכבים

 

גרמניה: מנואל נוייר; אמרה צ'אן, אונטוניו רודיגר, מאטס הומלס (יונתן טה/46), יונאס הקטור; טוני קרוס, סמי ח'דירה; מסוט אוזיל, מרקו רויס (אנדראה שורלה/64), תומאס מולר (לוקאס פודולסקי/76); מריו גומז (מריו גצה/80).

 

אנגליה: ג'ייק באטלנד (פרייזר פורסטר/45); ניית'ן קליין, כריס סמולינג, גארי קייהיל, דני רוז; ג'ורדן הנדרסון, אריק דייר, אדם ללאנה (רוס ברקלי/71), דלה עלי; דני וולבק (ג'יימי וארדי/71), הארי קיין.

 

Drinkwater & Vardy on the bench, and there's #LCFC in the crowd too https://t.co/0quQSUcS51#GERENG#bbcfootballpic.twitter.com/j0Iw8B9b8S

— Match of the Day (@BBCMOTD) March 26, 2016

 

מהלך המשחק

 

דקה 4

הזדמנות ראשונה למארחים: ח'דירה קיבל את הכדור על סף הרחבה במצב טוב, אך הבעיטה שלו נהדפה על ידי שחקן הגנה ועפה לקרן.


היה קרוב לכבוש בהתחלה. ח'דירה (AFP)

דקה 7

גארי קייהיל התרומם לקרן מצד ימין ונגח טוב לעבר השער, הכדור הגיע לקיין שממרחק של מטר לא הצליח להשתלט על הכדור.

דקה 14

הזדנות טובה לאנגליה: כדור אורך עבר את כל המגרש והגיע לוולבק, שלא ניסה להשתלט עליו וניסה לנגוח, אך הוא לא הצליח.

דקה 17

וולבק השאיר את הכדור לדלה עלי, שהפציץ מ-25 מטרים אך הכדור הלך הרחק מהשער.


בעיטה לא רעה. עלי (AFP)

דקה 27

שער של גרמניה נפסל: ח'דירה הכניס כדור נהדר לגומז, שבנגיעה המשיך לרשת. הקוון התמהמה אך לבסוף החליט לפסול את השער בשל נבדל, למרות שההילוך החוזר הראה שבשל מיקומו של ניית'ן קליין השער היה חוקי.


ככה מרגיש נשדד (AFP)

דקה 28

ג'ורדון הנדרסון הניף את הרגל ובעט מהאוויר מ-30 מטר – הכדור חלף לא רחוק מהשער.

דקה 38

הזדמנות טובה לאנגליה, שהתחילה מאיבוד כדור של אוזיל. קיין מסר מצד שמאל לוולבק, שהשאיר לללאנה, שבעט מיד מחוץ לרחבה אך הכדור הלך החוצה.


בעיטה לא מדויקת. ללאנה (gettyimages)

דקה 43

0:1 לגרמניה! טוני קרוס הוביל את הכדור, התקדם, חיפש למי למסור, המשיך להתקדם, התקרב לרחבה ומצד שמאל הניף את רגלו השמאלית ובעט חזק – הכדור טס נמוך לפינה הקרובה וחדר לרשת. שער נהדר לקשר ריאל מדריד.



הגרמנים שמחים, האנגלים קצת פחות (gettyimages)

דקה 45+1

באטלנד, שנפצע עוד לפני השער, הרגיש שהוא לא יכול להמשיך, הורד מהמגרש על אלונקה והוחלף על ידי פרייזר פורסטר.




כואב (gettyimages)

דקה 50

רויס לקח בעיטה חופשית מצד שמאל הרחק מהשער, הכדור עלה גבוה, נחת על הדשא, עלה שוב, התקרב אל השער אך פרייזר לא לקח סיכונים והדף לקרן.

דקה 52

האנגלים יצאו להתקפה מתפרצת, דלה עלי התקדם עם הכדור ולאחר שהבין שאין לו למי למסור הוא הניף את הרגל ובעט ושטוח חזק לפינה – נוייר הגיב טוב, זינק והדף.

דקה 55

איבוד כדור רשלני של צ'אן, שניסה לתת לכדור לצאת אך איבד אותו לוולבק. החלוץ של מנצ'סטר עט על המציאה, מסר אחורה ללאנה שבמצב נהדר בעט לשער – הכדור נהדף לקרן.

דקה 57

0:2 לגרמניה! איזה ביצוע נהדר! סמי ח'דירה הרים מצד ימין כדור נהדר למריו גומז, שהתרומם גבוה ונגח פשוט מושלם לרשת. אי אפשר לעשות את זה טוב יותר. שער ראשון לחלוץ במדי המיינשפט מאז יוני 2012.



סוף סוף כובש במדי הנבחרת. גומז (gettyimages)

דקה 61

1:2! אנגליה חוזרת! הארי קיין השתלט בתוך הרחבה על כדור קרן, התעלם לחלוטין מאמרה צ'אן, התעלל במסוט אוזיל ותומאס מולר, כיוון לפינה הרחוקה וכבש. ביצוע פשוט פנטסטי!



ביצוע אדיר. קיין (gettyimages)

דקה 69

כמעט 2:2! חילופי מסירות מהירים בהתקפה האנגלית, בסיומם ללאנה הגיע למצב בעיטה טוב בצד השמאלי של הרחבה – נוייר הגיב טוב והדף.

דקה 74

2:2! איזה שער נהדר! ברקלי העביר כדור רוחב מצד ימין, ג'יימי וארדי, שנמצא ארבע דקות בלבד על המגרש הקדים את השומר שלו ובבעיטת עקב מרהיבה השווה את התוצאה. שער ראשון לחלוץ לסטר במדי שלושת האריות.






איזו דרך לכבוש שער בכורה בנבחרת (gettyimages)

דקה 83

כמעט מהפך! הנדרסון בעט חזק ומסובב מחוץ לרחבה, אך הכדור חלף סנטימטרים מהעמוד

דקה 84

החמצה אדירה לעלי! איזו רשלנות בהגנה הגרמנית – ח'דירה איבד בתוך הרחבה, הכדור הגיע לעלי שמול שער חשוף לחלוטין בעט גבוה. בלתי נתפס


בלתי נתפס (gettyimages)

דקה 91

2:3 לאנגליה! המהפך הושלם! אריק דייר התרומם נהדר לקרן של הנדרסון מצד ימין ונגח בעוצמה לפינה הקורבה, נוייר לא הספיק להגיב. איזו דרמה!



מי היה מאמין שדווקא הוא יכריע את המשחק. דייר (gettyimages)

סיום המשחק

אפילו גארי לינקר, שאמר את המשפט המוכר: "כדורגל משחקים 90 דקות ולבסוף הגרמנים מנצחים", מבין שדברים אולי משתנים.

Football is a simple game where 22 players kick a ball around for 90 minutes and at the end Germany give away a 2 goal lead.

— Gary Lineker (@GaryLineker) March 26, 2016

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי