99.8 אחוז מהאיסלנדים צפו בשידור הסנסציה

איסלנד
איסלנד |

הסינדרלה של היורו קבעה שיא רייטינג מדהים. 8 אחוזים מהאזרחים גם קנו כרטיסים

(גודל טקסט)

אוכלוסיית איסלנד כולה מונה קצת יותר אנשים מאשר בחיפה או בראשון לציון. בערך 330 אלף אנשים. 99.8 אחוזים מהם צפו במשחק בו הנבחרת הלאומית הדהימה את אנגליה בדרך לרבע גמר יורו 2016. כן, קראתם נכון. כמעט כולם. 

מדובר בשיא רייטינג חדש במדינה הצפונית הצנועה, לאחר שבמשחק מול אוסטריה בשלב הבתים צפו 98.5 אחוזים מקהל הצופים. באנגליה, לעומת זאת, צפו 16.9 מיליון אנשים בשיא ושיעור הצפיה עמד על 60 אחוזים ברחבי הממלכה. 

באנגליה כבר מיהרו להכריז שמבחינתם מדובר בהפתעה הגדולה ביותר מאז ההפסד לארצות הברית במונדיאל 1950. אבל את האיסלנדים זה לא ממש מעניין. 27 אלף תושבים קנו כרטיסים למשחקי היורו, כ-8 אחוזים מהאוכלוסיה. אם דבר דומה היה קורה בארצות הברית, היה מדובר ב-25 מיליון אמריקנים שהיו טסים לטורניר במדינה אחרת. 


האנגלים שוב קרסו (gettyimages)

"זה כמו שכל המשפחה תהיה איתך בכל משחק", הסביר שחקן הנבחרת קארי ארנסון. "אני כנראה מכיר 50 אחוז מהאוהדים ביציע או לפחות מזהה אותם בפנים". וזה ממש לא הכל. על פי הדו"ח האחרון של פיפ"א, באיסלנד יש 21,508 כדורגלנים רשומים בכל הרמות – אחד מכל 15 תושבים. 

אחד מכל 300 איסלנדים נוהג ללכת כצופה למשחקי כדורגל, נתון גבוה בהרבה מאשר בגרמניה (1 מכל 1,861 תושבים). המספר מרשים במיוחד אם זוכרים שממוצע הצופים במשחק בונדסליגה הוא הגבוה באירופה עם למעלה מ-43 אלף אנשים בכל משחק.


קארי ארנסון, מרגיש בבית (gettyimages) 


איסלנד, מדינה באופוריה (gettyimages)


כל המשפחה נסעה יחד לצרפת. חוויה בלתי נשכחת (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי