אברה: יש פחות מרמור ואגו, האווירה כאן טובה

אברה מנחה את השחקנים הצעירים. עם קומאן באימון
אברה מנחה את השחקנים הצעירים. עם קומאן באימון | צילום: AFP

צרפת מחפשת ניצחון שני נגד אלבניה (22:00). דשאן צפוי לשמור על ההרכב

(גודל טקסט)

המשחק הראשון ביורו 2016 ששוחק באצטדיון ולודרום שבמארסיי ייזכר בעיקר בשל האירועים שהתרחשו ביציעים ולא בשל מה שקרה על הדשא. ה-1:1 שבין אנגליה לרוסיה היה יכול למלא כותרות של עיתונים רבים רק בשל הכדורגל ששוחק בו, אבל האלימות ביציעים היא זו שתיזכר יותר מכל.

 

בצרפת מקווים שבמשחק השני שישוחק באצטדיון השני בגודלו ביורו (67,000 מושבים) הנבחרת הביתית סוף סוף תתפוצץ ותפגין כדורגל איכותית, אולם המשימה בכלל לא תהיה קלה לאור העובדה שממול תעמוד אלבניה (22:00, ישיר בספורט1), שאמנם הפסידה במשחק הבכורה שלה לשוויץ, אבל הוכיחה שממש לא קל להכניע אותה.

 

 

"תהיה אווירה לוהטת באצטדיון כדורגל אמיתי", אמר לפני המשחק מאמן צרפת דידייה דשאן, שהביע את רצונו שהטריקולור יעלו הילוך נבחרת שהיא מאוד מאורגנת בחלק האחורי שלה. "עם מאמן איטלקי זה אפילו הגיוני שהם יגנו טוב, ואפילו שהם שיחקו נגד שוויץ עם עשרה שחקנים במשך דקות רבות הם עדיין היו במשחק, ולרוע מזלם הם לא הצליחו להשוות בסיום".

 

בנבחרות שלו הכוכב הוא פשוט הנבחרת. דשאן (AFP)

 

דשאן סירב לספר האם יערוך שינוי בהרכב שניצח 1:2 את רומניה במשחק הפתיחה, אבל כן הסכים להגיד: "אני מעוניין לשלוט בקצב המשחק מעט יותר, ולהניע כדורגל בקצב מהיר יותר. רומניה לחצו עלינו בחלק הקדמי וסגרו שטחים. אנחנו לקחנו כמה סיכונים ולא היינו חדים. ברור לחלוטין שככל שאתה משחק מהר וחלק יותר, אתה יותר טוב".

 

אברה: "יש פחות מרמור"

ובתוך כך, המגן הוותיק פטריס אברה סיפר בראיון לעיתון שיוצר בפאריס שיש אווירה טובה בקרב השחקנים, שנובעת בין היתר בשל היעדר אגו ומרמור שמאפיינים שחקנים ותיקים: "האווירה בנבחרת היא טובה יותר מאשר זו שהייתה בקמפיינים הקודמים שבהם לקחתי חלק, אני לא הולך להכחיש את זה. יש פחות אגו בנבחרת. זה תמיד היה החלק הכי חזק בקבוצות של דידייה דשאן, שהנבחרת אצלו היא הכוכב".

 

"חלק מהשחקנים המבוגרים ממורמרים ומנסים לשים רגליים לשחקנים הצעירים, שמאיימים על המקום שלהם", המשיך אברה. "אני ניצחתי מספיק משחקים בשביל שגם אני אהיה ממורמר, אבל אני פשוט רוצה שהשחקנים הצעירים יעזרו לי לזכות ביורו. השחקנים הצעירים צריכים להיזהר עם מה שהם אומרים לתקשורת. העבודה שלי היא לעקוב ולהשגיח אחרי כולם".

 

ימשיך בכושר הכיבושים? ז'ירו (gettyimages)

 

אין שינויים בצרפת, התלבטות לגבי המחליף של סאנה

כאמור, דשאן לא חשף האם הוא מתכנן לערוך שינויים ב-11, וההערכה בצרפת היא שהוא ישמור על ההרכב שניצח את רומניה. אם הוא אכן יבצע שינוי, קשר ניוקאסל מוסא סיסוקו, שנחשב לחביב עליו, יפתח בהרכב. אוליבייה ז'ירו כבש ארבעה שערים בשלושת משחקיו האחרונים בנבחרת ודשאן מקווה שהוא לא יעצור.

 

אלבניה מצדה תצטרך להסתדר ללא הקפטן לוריק סאנה, שהורחק בכרטיס צהוב שני במשחק הראשון נגד שוויץ. המאמן ג'יאני די ביאסי מתלבט לגבי המחליף שלו במרכז ההגנה, כששתי האפשרויות הבולטות הן ארלינד אג'טי ופדריק וסלי.

 

מתלבט לגבי המחליף של סאנה. די ביאסי (AFP)

 

הרכבים משוערים

צרפת: הוגו לוריס; בקארי סאניה, אדיל ראמי, לורן קוסיילני, פטריס אברה; אנגולו קאנטה, בלייז מטווידי, פול פוגבה; דימיטרי פאייט, אנטואן גרייזמן, אוליבייה ז'ירו.

 

אלבניה: אטריט ברישה; אלסייד היסאג', ארלינד אג'טי (פדריק וסלי), מרג'ים מאבראג', אנסי אגולי; בורים קוקלי, אמיר אבראשי, טולאן שאקה; אודהיסה רושי, ארמיר לנג'אני, ארמאנדו סאדיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי