אדר: רונאלדו נתן לי בטחון. פפה נבחר למצטיין

רונאלדו ואדר עם הגביע הנכסף
רונאלדו ואדר עם הגביע הנכסף | צילום: Gettyimages

חגיגות ענק בפורטוגל. רנאטו זכה בשחקן הצעיר, פטריסיו השוער

(גודל טקסט)

אז פורטוגל הצליחה להפתיע את כל אירופה וניצחה 0:1 בגמר יורו 2016 את המארחת צרפת. הסלסאו הצליחה לעשות זאת ללא הכוכב והקפטן כריסטיאנו רונאלדו, שנפצע והוחלף כבר בדקה ה-25.

פורטוגל הוגרלה לבית פשוט יחסית שכלל את אוסטריה, הונגריה ואיסלנד, בו העפילה מהמקום השלישי בלבד. בכל שבעת משחקי היורו, הסלסאו ניצחה רק פעם אחת בתוך תשעים דקות, אבל זה הספיק לה על מנת להניף את התואר הגדול הראשון בתולדותיה.

"זה מדהים, כולנו מאושרים", סיכם אדר, כובש שער הניצחון שעלה מהספסל. "ידעתי שההזדמנות שלי תגיע ברגע שזימנו אותי לסגל. הייתי בטוח שאזכה לרגע הזה. כריסטיאנו אמר לי שאבקיע את שער הניצחון, הוא העניק לי בטחון. זה היה שער שכל הקבוצה עבדה עליו. היינו מדהימים לאורך כל הטורניר". 

הסיפור שתפס את תשומת הלב הוא כמובן פציעתו של רונאלדו. הקפטן ירד מהמגרש כאמור בדקה ה-25 ופורטוגל נאלצה להסתדר בלעדיו, מה שלא הפריע לה בסופו של דבר. "זה היה קשה כי איבדנו את השחקן הכי חשוב שלנו, זה שהתקוות שלנו היו תלויות בו. כשהוא לא היה יכול להמשיך אמרתי לחברים לקבוצה שאנחנו חייבים לנצח בשבילו", סיפר פפה.

פפה שהיה בספק להתמודדות, זכה בנוסף בתואר מצטיין המשחק. "המאמן סידר אותנו טוב, החילופים הגיעו בזמן", הצטנע בלם הסלסאו ואמר: "שפכנו דם, זיעה ודמעות לתוך המשחק וכתבנו דף מעולה בספר של היסטוריית הכדורגל הפורטוגלי".


כתבו דף בספר של היסטוריית הכדורגל הפורטוגלי (gettyimages)


אחד הרגעים המאושרים בקריירה שלו (gettyimages)

"פשוט לא יכולתי לראות את הבן שלי ככה", צייצה אמו של רונאלדו דולורס אביירו, ושלחה גם מסר לפוצע הצרפתי דמיטרי פאייט: "המטרה בכדורגל היא לבעוט בכדור, לא ביריב". האבחנה כרגע היא ש-CR7 סובל ממתיחה ברצועת הברך ומצבו יהיה ברור יותר בימים הקרובים.

Proud of my team. Proud of my country. Make them believe. #JustDoItpic.twitter.com/Zt2iqmDPZQ

— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) July 10, 2016

שותף נוסף לזכיה המגן השמאלי רפאל גריירו, סיפר על התחושות: "עדיין לא עיכלתי את זה. אני משחק בלוריין ככה שלזכות בתואר כזה זה יוצא מן הכלל עבורי, והעובדה שזה בצרפת מדהימה עוד יותר. אני מקווה שנמשיך ככה גם בטורנירים הבאים".

ריקארדו קווארסמה שהחליף את רונאלדו הקדיש לחבר הטוב את הזכיה: "קשה לי לדבר אבל פשוט תודה לאל, תודה לכולם. זה בשביל רונאלדו, מגיע לו. כולנו נלחמנו בשבילו".


עדיין לא מעכלים (gettyimages)

הזכיה של פורטוגל בתואר הבטיחה לה בנוסף השתתפות בגביע הקונפדרציות, שנערך בשנה שלפני המונדיאל. בטורניר ישתתפו המארחת רוסיה, ביחד עם גרמניה, אוסטרליה, ניו זילנד, צ'ילה, מכסיקו והנבחרת שתזכה באליפות אפריקה בשנת 2017.

לא רק פפה נבחר למצטיין הגמר אלא עוד תארים חולקו לשחקני פורטוגל. רנאטו סאנצ'ס קטף את תואר השחקן הצעיר של היורו ואילו רוי פטריסיו השוער שהיה נפלא בגמר קיבל גושפנקא עם תואר כפפות הזהב של הטורניר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי