אוסף כשרונות או נבחרת רצינית? הג'וב של בלגיה

הזאר
הזאר |

סוללת כוכבים, דירוג עולמי מחמיא והמון סימני שאלה. מחול השדים האדומים החל

(גודל טקסט)

הופעות ביורו: 4

הישג השיא ביורו: הפסד 2:1 לגרמניה המערבית בגמר 1980. 

מאמן: מארק וילמוטס (47)

הכוכבים: טיבו קורטואה (צ'לסי), אקסל ויטסל (זניט), אדן הזאר (צ'לסי), קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי), רומלו לוקאקו (אברטון)

שימו לב ל: יאניק פריירה קראסקו (אתלטיקו מדריד). עוד כשרון בלגי בסדרה שמדינת הוופל מייצרת בשנים האחרונות. לא מועמד להרכב במסגרת יורו 2016, אבל יכול להיות הג'וקר שיישלח לכר הדשא כדי להכריע משחקים. דייגו סימאונה שדרג את משחקו מאז הגיע ממונאקו, שם גדל. צ'ולו לא סתם דאג לשלם עליו 20 מיליון יורו. שותף במשחק שהעלה את אתלטיקו לגמר האלופות בגומלין מול באיירן מינכן, כבש בגמר נגד ריאל מדריד. יכולת השליטה בכדור מרשימה והוא מסחרר מגנים על הקו. יכול לשחק גם כחלוץ מרכזי והוא בעיקר שחקן מרתק שכל הקריירה עדיין לפניו.   


יאניק קראסקו, יכול לעשות את ההבדל (gettyimages)

השמות הגדולים שנשארו בחוץ: וינסנט קומפני (מנצ'סטר סיטי), נאסר שאדלי (טוטנהאם), קווין מיראלס (אברטון), עדנאן ינוזאי (מנצ'סטר יונייטד)

ההרכב האידיאלי: טיבו קורטואה; טובי אלדרוויירלד, ניקולאס לומברטס, תומאס ורמלאן, יאן ורטונגן; מרוואן פלאיני, ראג'ה נאינגולן; דרייס מרטנס, קווין דה בריינה, אדן הזאר; רומלו לוקאקו.

התסריט השלילי: יש הרגשה שבלגיה היא אוסף של כוכבים, לא נבחרת מספיק מגובשת וחוסר הניסיון שלה בטורניר עלול להיות בעוכריה. הפציעה של וינסנט קומפאני, שהיה מרכז ההגנה והמנהיג מאחור, יכולה להיות מכרעת והשאלה איך יתפקד אדן הזאר אחרי עונה גרועה בצ'לסי היא נעלם נוסף בפאזל. חולשת ההתקפה מפתיעה נוכח העובדה ששלושת שחקני העיר ליברפול – כריסטיאן בנטקה, רומלו לוקאקו ודיבוק אוריגי – כבשו ביחד בנבחרת רק שני שערים במוקדמות. השדים האדומים שובצו ל"בית המוות" וכל גמגום עלול להיות משמעותי.


קווין דה בריינה, הרבה תלוי בו (gettyimages)

התסריט החיובי: בלגיה דורגה ראשונה בעולם לפני חודשיים ואחרי חמישה טורנירים השדים האדומים חזרו ליורו עם מבחר הכשרונות הכי גדול. יש יותר מהרגשה שאדן הזאר חזר לעצמו בסיום העונה בצ'לסי ויפרח ביורו. אם הוא וקווין דה בריינה יספקו את הסחורה, הבלגים יממשו את החלום להגיע לחצי הגמר ומעלה. לזכות וילמוטס יש מבחר של שחקנים שונים, שכל אחד מהם יכול להביא שינוי כמו חלוץ מארסיי מיצ'י באטשוואי או דרייס מרטנס, סופר-סאב בנאפולי שדייגו מראדונה טען שהוא השחקן האהוב עליו במדי התכלת. גם הגרזן במרכז המגרש ראג'ה נאינגולן והכשרון של קראסקו חשובים. קצת לא מובן למה וילמוטס מתעקש לשחק עם הצמד אלדרוויירלד את ורטונגן כמגנים כשהוא יכול לפתור את הבעיה במרכז ההגנה. בפרמייר-ליג הם היו צמד הבלמים הבולט העונה במדי טוטנהאם.  

ההימור שלנו: ימחקו את כל סימני השאלה ויעצרו רק בחצי או בגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי