אופ"א אישרה שימוש ב"עין הנץ" ביורו 2016

בשורה לחובבי הכדורגל הצודק. טכנולוגיית קו השער
בשורה לחובבי הכדורגל הצודק. טכנולוגיית קו השער |

הטכנולוגיה תיושם הבאה גם בשלבים המכריעים בליגת האלופות ובסופרקאפ

(גודל טקסט)

בשורות טובות לכל חובבי הכדורגל הצודק: אופ"א הודיעה שביורו 2016, שייפתח בעוד פחות מחודשיים, ייעשה שימוש בטכנולוגית עין הנץ. ההחלטה התקבלה לאחר שעין הנץ התמודדה עם שלוש טכנולוגיות אחרות שמאושרות לשימוש על ידי פיפ"א. אופ"א הדגישה כי הטכנולוגיה המתקדמת לא תבוא במקומם של שופטי הרחבה, שינכחו ברחבות במהלך המשחקים.

 

בנוסף לכך, אופ"א גם הודיעה שייעשה שימוש בטכנולוגיית קו השער בסופרקאפ האירופי בתחילת העונה הבאה בין אלופת אירופה למחזיקת הליגה האירופית, שיתקיים בעיר הנורבגית טרונדהיים. כמו כן, הטכנולוגיה תיכנס לשימוש גם בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות. בהמשך תישקל השמשת הטכנולוגיה גם בליגה האירופית מהעונה שלאחר מכן, 2017-18.

Remember this 5 years ago? Frank Lampard's 'GOAL' v Germany in the Round of 16, in the 2010 World Cup. pic.twitter.com/Ki650RPNsI

— Unathi Plaatjie (@unathi_plaatjie) December 30, 2015

המקרה שהאיץ את קידום הטכנולוגיה. אנגליה וגרמניה במונדיאל 2010 (gettyimages)

 

הצורך בשימוש טכנולוגי להכרעה במקרים גבוליים היה מוכר לאורך זמן רב, אולם הוא נכנס לתודעה העולמית במהלך מונדיאל 2010. בשמינית הגמר, במצב של פיגור 2:1, נשלל מאנגליה שער חוקי לחלוטין של פרנק למפרד נגד גרמניה, במשחק שהסתיים לבסוף בתבוסה 4:1. אנגליה נהנתה גם מהחלטה הפוכה, כאשר במהלך יורו 2012 לא אושר שער חוקי לזכות אוקראינה במשחק נגד שלושת האריות.

 

פיפ"א העניקה אור ירוק לפיתוח טכנולוגיה שתכריע במקרים כאלה ולא תסתמך על שיקול דעתו של השופט. טכנולוגיית "עין הנץ", הכוללת שבע מצלמות על קו השער, העניקה פיתרון לבעייה ולמעשה פתרה אותה. היא הושמשה במונדיאל 2014 ונכנסה לשימוש קבוע גם בפרמייר-ליג האנגלית, בבונדסליגה הגרמנית ובסרייה א' האיטלקית.

 

"טכנולוגית קו השער ותוספת של שופטי רחבה משלימים זה את זה בצורה מושלמת", הגיב להחלטה שופט העבר האגדי, פיירלואיג'י קולינה, שמכהן כיום כאחראי על השיפוט באופ"א. "עם הטכנולוגיה הזו, שופטי הרחבה יכולים להתמקד אך ורק במה שקורה בתוך הרחבה, שהיא האזור הכי קריטי על מגרש הכדורגל".

 

הטכנולוגיה ושופטי הרחבה משלימים זה את זה. קולינה (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי